Mirage høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage høyttalere

Hallo

Er det noen som har peiling på Mirage høyttalere her?
    Jeg har et par OMD-15 i bestilling, men siden det nå er helt umulig å få tak i OMD-C1 (center) og OMD-5 (sur.) måtte jeg ta til takke med OS3 CC og OS3 Sat.
    Vil dette oppsettet også kunne fungere greit sammen?
    De har jo den samme Omnipolar-teknologien, men er vel litt "veikere".

Rommet er på ca. 15 m2
    Som receiver har jeg Pioneer LX-71.

Hvordan er egentlig Mirage generelt og OMD-15 spesielt, spiller de bra?, har bare så vidt prøvelyttet de.
    De reklamerer jo med å være meget plasseringsvenlige, bl.a. mot bakvegg, siden bassporten sitter i bunnen, stemmer det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller meget bra er min erfaring. Lyden er i hele rommet å ikke bare i "sweet spot". OMD15 har en stram og fin bass gjengivelse. Har 2 sett OMD28 selv å de har en del mere bass. OS3 vil passe ganske bra med OMD15 rent lydmessig da de er bygd på OMD serien men litt nedskalert.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Hallo

Er det noen som har peiling på Mirage høyttalere her?
    Jeg har et par OMD-15 i bestilling, men siden det nå er helt umulig å få tak i OMD-C1 (center) og OMD-5 (sur.) måtte jeg ta til takke med OS3 CC og OS3 Sat.
    Vil dette oppsettet også kunne fungere greit sammen?
    De har jo den samme Omnipolar-teknologien, men er vel litt "veikere".

Rommet er på ca. 15 m2
    Som receiver har jeg Pioneer LX-71.

Hvordan er egentlig Mirage generelt og OMD-15 spesielt, spiller de bra?, har bare så vidt prøvelyttet de.
    De reklamerer jo med å være meget plasseringsvenlige, bl.a. mot bakvegg, siden bassporten sitter i bunnen, stemmer det?

helt umulig er det nå ikke.kjøpte mine omd-5 nye på ebay.en kar der som selger mirage fra statene..

mirage

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har los på en OMD-C1 på e-bay, er det noe poeng å stresse med å få tak i den, eller vil OS3-pakka funke greit nok?
    Skal det være noen vits bør jeg vel også ha OMD-5 som bakhøyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har los på en OMD-C1 på e-bay, er det noe poeng å stresse med å få tak i den, eller vil OS3-pakka funke greit nok?
    Skal det være noen vits bør jeg vel også ha OMD-5 som bakhøyttalere?
    Er det noen som vet om og da evt. hvor det er mulig å få tak i et par sorte OMD-5?

Eller er det noen som har et par til salgs kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer til salgs på avforum og andre brukt børser med jevne mellom rom. Sist for ca 1 uke siden. De koster ca 4k. Men til bakhøytalere vil det nok gå bra med OS3Sat også da det er mindre viktig med 100% klangbalanse enn senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    De kommer til salgs på avforum og andre brukt børser med jevne mellom rom. Sist for ca 1 uke siden. De koster ca 4k. Men til bakhøytalere vil det nok gå bra med OS3Sat også da det er mindre viktig med 100% klangbalanse enn senter.
    Så du synes jeg uansett bør gå for en OMD-C1 til mine helt nye OMD-15, dersom jeg får tak i en?

Hvor viktig er det egentlig at front og senter "spiller på lag"?
    Er det i så måte stor forskjell på C-1 og OS3C?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørdt OS serien så kan ikke si det skrå sikkert men har forstått det som de er litt lysere i klangen og har litt mindre "rundhet" i diskanten enn OMD.

Min egen erfaring erfart at senter fra samme serie er å foretrekke. Hadde en senter på noen høytalere som jeg hadde for en del år siden som lå 2 "klasser" under frontene å det ble bare irriterende å høre på diskanten jobbet for seg selv på sentern hørtes det ut som. Alt falt på plass med senter i samme serie.
    Så hvis du får tak i noe som ikke er meget enkelt uten om brukt evt ebay da Mirage desverre har kuttet produksjonen av OMD serien så vil det selvsagt være det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har ikke hørdt OS serien så kan ikke si det skrå sikkert men har forstått det som de er litt lysere i klangen og har litt mindre "rundhet" i diskanten enn OMD.

Min egen erfaring erfart at senter fra samme serie er å foretrekke. Hadde en senter på noen høytalere som jeg hadde for en del år siden som lå 2 "klasser" under frontene å det ble bare irriterende å høre på diskanten jobbet for seg selv på sentern hørtes det ut som. Alt falt på plass med senter i samme serie.
    Så hvis du får tak i noe som ikke er meget enkelt uten om brukt evt ebay da Mirage desverre har kuttet produksjonen av OMD serien så vil det selvsagt være det beste.
    Bare for å avslutte tråden, OMD-C1 er på vei fra statene, og OMD-5 har jeg fått tak i brukt, så da blir det full OMD-pakke sammen med 15-frontene mine.
    Det bør da bli bra håper jeg.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å avslutte tråden, OMD-C1 er på vei fra statene, og OMD-5 har jeg fått tak i brukt, så da blir det full OMD-pakke sammen med 15-frontene mine.
    Det bør da bli bra håper jeg.
    Du tok en ebay..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    Du tok en ebay..

Gjorde det da, lurer litt på hvor lang tid det egentlig pleier å ta å få shippa ting over, noen som har erfaring med det?
    Ser av sporinga at sendingen har forlatt USA, International Dispatch 15/8.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •