Outsideren System Audio - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 133 av 133
    Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da blir det "1750-tur" til HFC i dag...

kom med din vurdering av di

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nærmer meg vel 70 timer innspilling, og de vokser fortsatt. Spesielt i bassgjengivelsen. Faktisk så bruker jeg ikke lenger subwooferen i stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet 1750 med Ranger, er de verdt mellomlegget?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1750 vs ranger:
    Jeg har selv SA1750 og er veldig fornøyd med dem.

Jeg var en tur innom hifi centeret for å høre på ranger, de sto i et Stort rom, og fikk høre litt forskjellig musikk. De spilte helt utrolig. Jeg måtte rett og slett spørre de om hvor de hadde gjemt subben. Men det var ingen

Om de er verdt mellomlegget er jo opp til deg, men har du budsjettet så ville jeg uten tvil gått for Ranger. Penere er de og

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt begge. Føler at det var litt lenge mellom lytteseansene, men som nevnt over så ville jeg gått for Ranger. Den er rett og slett imponerende. Jeg liker SA veldig godt. De imponerer stort. Også i bassen. Vet ikke om det er psykisk siden man ikke venter at så små element skal ha slik skyv, men jeg blir like overrasket hver gang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg nærmer meg vel 70 timer innspilling, og de vokser fortsatt. Spesielt i bassgjengivelsen. Faktisk så bruker jeg ikke lenger subwooferen i stereo...
    Tiger, endte du med SA 1750 ? Konklusjonen er ?
    Driver og vrir hue av meg for å finne noe som blir akseptert i stua av fruen...de skal helst ikke synes...Håper SA kan lures inn..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1750 ennå, ja. Har komplettert dem med en SA Exact senter. Oppsettet er i bruk i stua. Er fornøyd. SA er litt stramme i designen og passer bra inn.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du SA Exact som bakhøyttalere også?
    Er SA 1750 avhengig av en veldig strømsterk forsterker/receiver, og tror du Arcam AVR200 har nok krefter og vil passe sammen med SA 1750?
    Jeg synes også designet på disse HT er lekkert, og de spiller nydelig på spesielt akkustisk musikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte SA1750 her for et par uker siden på en Primare I21 integrert forsterker og en Primare CD21 som signalkilde.

Hørte sangen The Eagles - Hotel California (fra Hell Freezes Over) og må si at det spilte rimelig bra. En grei klarhet og avslappet følelse. Eneste som manglet var litt dypbass her og der. Likte lydbildet nokså godt og har ikke så veldig mye vondt å si på outsideren "SA".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette anlegget ble gruppetestvinner da Lyd & Bilde testet tre ulike stereoanlegg i mars 2007;
    Komplett stereoanlegg med CD-spilleren CD21 og den integrerte forsterkeren I21 fra Primare. Høyttalerne er danske System Audio SA1750.

Er det flere som har erfaringer med System Audio 1750 eller evt. andre HT fra SA?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Drar opp en gammel tråd.

Har en stund gått og vurdert SA 1750, men hørte nylig SA Ranger og ble veldig imponert. Problemet er at jeg i dag har en Abrahamsen V2 forsterker, som jeg på sikt vurderer å bytte ut. Er det noen som har hørt Abrahamsen sammen med SA, og vil den mangle kraft til å drive SA 1750? Og hvor mye mer krevende er Ranger? Ser at de står oppført med en følsomhet på (1W, 1m): 87 dB mot 90 db på 1750.

Regner med at den i hvert fall blir i minste laget til å yte Ranger, men har ikke råd til å bytte ut både høyttalere og forsterker på en gang. Hørte den bl.a. med Hegel H200, og syntes det var en god kombinasjon. Men da må jeg spare lenge. Bør jeg bare glemme SA Ranger?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ranger fremstår som et meget godt kjøp nå som prisene er lave (tilbud). Om litt kommer "Mantra" fra SA som plasserer seg mellom Ranger og 1750. Ranger synes jeg parkerer 1750 lett på alle områder.

Ranger fortjener lett 80w men spiller meget bra med en strømsterkforsterker, gjerne med 100w og opp. Skal tro den fyldige lyden i Abrahamsen passer greit. Pass på å ha god kilde på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som nevner noe om SA 1530 som fronter her. Skal jeg ta det som et dårlig tegn?

For og si det som det er må jeg ta hensyn i huse da barna ligger RETT OVER STUA (bra planlagt). Har et par KSW 10 som jeg skal fortsette og ha sammens med. Hvordan er foreksempel dynamikken i forhold til 1550 som diskuteres i meng inn på her?

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •