Outsideren System Audio - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 133
    Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Testet Primare A32 på SA Explorer idag.... S#€%N det låt bra=)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SA-JanErik
    SA Gruser det meste i sin prisklasse
    Vel da håper jeg at du som 1550 eier aldri tester AudioPro Black Diamond eller Patos i samme prisklasse
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er iaffal ikke enig i at Patos slår 1550. Patos ble for mye "disco" for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vel da håper jeg at du som 1550 eier aldri tester AudioPro Black Diamond eller Patos i samme prisklasse

Jeg har ikke testet Patos Men Black Diamond har jeg lyttet til for min del er det finere lyd fra 1550 med HK men dette er nokk til syvende og sist en smak sak :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * bump *

Mange som selger sine 1750. Er det bare fordi de vil ha mer av SA (Ranger, Explorer) eller er kjærligheten over?

Jeg spør rett og slett fordi jeg aldri helt kan legge SA bak meg...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    * bump *

Mange som selger sine 1750. Er det bare fordi de vil ha mer av SA (Ranger, Explorer) eller er kjærligheten over?

Jeg spør rett og slett fordi jeg aldri helt kan legge SA bak meg...
    Jeg solgte fordi jeg trengte mer bass :-) Og byttet merke fordi jeg synes price/performance-forholdet på Explorer ikke var lavt nok. Bortsett fra det var jeg veldig fornøyd med 1750.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn. Hva brukte du på forsterker/signalkilden? Jeg har en SVS PB12-plus, så bass er et ikke-mangel-tema...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn. Hva brukte du på forsterker/signalkilden? Jeg har en SVS PB12-plus, så bass er et ikke-mangel-tema...
    Først H/K AVR65, så H/K AVR635, begge med en H/K DVD2550S (i siste omgang med DACen i 635).

Så SPA21 med dens DAC, deretter DVD26s DAC.

Som du kanskje vet er jeg ikke fan av sub til stereo (foreløpig ihvertfall, skal teste ut litt), så frontenes bassgjengivelse betyr en del for meg.

1750 har stram, fin bass og flott mellomtone/diskant, men det manglet noe i bunnen i mine ører. Får du dem til å spille sammen med SVSen har du vel the best of both worlds, tenker jeg. Men har ikke du hatt noen SA hjemme hos deg en eller annen gang?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1750 kan ikke sammenlignes med Explorer synes jeg. Har sammenlignet Explorer med B&W 803D som jeg hadde tidligere. Explorer har ikke noe mindre bass, men strammere og mere nøyaktig. mye mere "in my face" når jeg spiller passe høyt, spiller nesten aldri veldig høyt(8) ). Jeg liker det sånn når jeg spiller musikk. Men til film bruker jeg sub til LFE-kanalen. Hender jeg må rase av meg litt etter en lang uke på jobb, og da kobler jeg inn subben "just for fun". B&W subben jeg har henger ikke helt med, men det blir nok snart en mere musikalsk sub etterhvert. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken. Har vel lest om de fleste, hørt veldig lite og det gjør det ikke bedre. Forslag? Er det SA dere er ute etter så kjøp Explorer, evt Ranger som også er veldig bra for noen lapper mindre. Kan ikke sammenlignes med 1250, 1550, 1750, etc...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    ...Så SPA21 med dens DAC, deretter DVD26s DAC...Men har ikke du hatt noen SA hjemme hos deg en eller annen gang?
    Har (desverre) aldri hatt SA hjem for test. Kun hørt 1550 i HFCs lokaler. Hvilken DAC synes du var best? SPA21 eler DVD26. Selv synes jeg SPA21 var den som gjorde lydbildet mest spennende.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    1750 kan ikke sammenlignes med Explorer synes jeg. Har sammenlignet Explorer med B&W 803D som jeg hadde tidligere...Ranger som også er veldig bra for noen lapper mindre. Kan ikke sammenlignes med 1250, 1550, 1750, etc...
    Prisområdet for de du refererer til spenner fra 8995 til 65800 kroner. Enhver sammenligning blir litt meningsløs.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har (desverre) aldri hatt SA hjem for test. Kun hørt 1550 i HFCs lokaler. Hvilken DAC synes du var best? SPA21 eler DVD26. Selv synes jeg SPA21 var den som gjorde lydbildet mest spennende.
    Enig med deg der. Og DACen i SPA skal også få trylle stereolyd ut av HD-XE1 via koaksialkabelen. Men vil også teste DACen i XE1 i stereo, ettersom den fikk masse skryt hos Area DVD. Se forøvrig XE1-tråden.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Har fått med meg den tråden allerede. Men hvor kjøper man den fordømte spilleren?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 1750 er noe av det bedre fra SA, 1550 liker jeg ikke og Ranger synes jeg låt bra, men var noe "destillert" over det hele. Liksom litt tørt og lite rocka... Hørte det med Hegel og Nordost så kan jo være det som gjorde det... Er jo flotte å se på SA...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det "1750-tur" til HFC i dag...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.1750 kan ikke sammenlignes med Explorer synes jeg.

2. Har sammenlignet Explorer med B&W 803D som jeg hadde tidligere. Explorer har ikke noe mindre bass, men strammere og mere nøyaktig. mye mere "in my face" når jeg spiller passe høyt, spiller nesten aldri veldig høyt(8) ). Jeg liker det sånn når jeg spiller musikk.

3. Til film bruker jeg sub til LFE-kanalen. Hender jeg må rase av meg litt etter en lang uke på jobb, og da kobler jeg inn subben "just for fun". B&W subben jeg har henger ikke helt med, men det blir nok snart en mere musikalsk sub etterhvert. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken. Har vel lest om de fleste, hørt veldig lite og det gjør det ikke bedre. Forslag?

4. Er det SA dere er ute etter så kjøp Explorer, evt Ranger som også er veldig bra for noen lapper mindre. Kan ikke sammenlignes med 1250, 1550, 1750, etc...
    Satte opp mitt innlegg litt mere forståelig håper jeg.

Beklager den overdrevne prisforskjellen på mine sammenligninger. Synes selv det ikke har noe med saken å gjøre. Kjøp det øret synes er best, se deretter på pris, gå så skuffet hjem for å spare i nok ett par år.
    Mente heller ikke å sammenligne noe annet enn 803D vs. Explorer som jeg personlig har følgende synspunkt på: Sett diskanten i 803D inn i Explorer og du får en ekstremt bra HT. Prisdiffen på 30.000 er den derimot ikke verdt for diskanten i Explorer er også en utrolig god diskant. 803D har derimot det lille ekstra som kan savnes etter å ha hatt den i hus et års tid. Sånn er det bare.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMHO hadde Explorer vært et bra kjøp dersom den kostet 19.9 K. Synes ikke den spiller mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1750 kan ikke sammenlignes med Explorer synes jeg. Har sammenlignet Explorer med B&W 803D som jeg hadde tidligere. Explorer har ikke noe mindre bass, men strammere og mere nøyaktig. mye mere "in my face" når jeg spiller passe høyt, spiller nesten aldri veldig høyt(8) ). Jeg liker det sånn når jeg spiller musikk. Men til film bruker jeg sub til LFE-kanalen. Hender jeg må rase av meg litt etter en lang uke på jobb, og da kobler jeg inn subben "just for fun". B&W subben jeg har henger ikke helt med, men det blir nok snart en mere musikalsk sub etterhvert. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken. Har vel lest om de fleste, hørt veldig lite og det gjør det ikke bedre. Forslag? Er det SA dere er ute etter så kjøp Explorer, evt Ranger som også er veldig bra for noen lapper mindre. Kan ikke sammenlignes med 1250, 1550, 1750, etc...

dd15 funker fett for min del hvertfall!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Har fått med meg den tråden allerede. Men hvor kjøper man den fordømte spilleren?
    Også OT: Ingen har den på lager, men jeg har bestilt den hos Nettdata og tvinner tommeltotter mens jeg venter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402 er helt utrolige!