Outsideren System Audio - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 133
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke du akkurat kjøpt deg et par AV M3 Super da ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

for å si det sånn... kombiner 1750 med noe hegel elektronikk(som du har tror jeg... ) og noen gode kabler, så er du i mål... bruk bare htpc'en som cd'spiller... ;)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, eyvind, det stemmer. Jeg bumpet denne tråden fordi jeg fortsatt er nysgjerrig på SA-lyden og etter alle andres andres mening så skal den være svært bra.

Hegel og SA skal visstnok passe, så det skal nok gå bra. Skulle SA falle i smak så finnes det nok noen som vil ha et par strøkne Audiovector til en god pris.

Siden du nå selv har SA, eyvind: Hva var grunnen til at du valgte dem og ikke et annet "mainstream-merke" á-la Audiovector, B&W, m. fl? Hvor kritiske er de mtp. plassering (bakvegg, spredning).

I de fleste omtaler av SA sier "alle" at de er en av de mest undervurderte høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Aha

Ser det har kommet en tråd om SA her. Jeg må si meg enig i at det er utrolig gode høyttalere som er både plasseringsvennlig og meget pene. Har fått demo på SA mange ganger og det er like gøy hver gang

Andre gangen da HC i bergen hadde koblet opp et hjemmekinosett med SA og Primare elektronikk fikk jeg virkelig sjokk. Når jeg var i første etg trodde jeg det var et JBL anlegg de hadde satt opp oppe i lytterommet (2. etg), og når jeg og kompisen min kom opp fikk vi bakoversveis siden det var SA vi så var koblet opp. Dette var noe av det mest intense jeg noen gang har hørt. Har aldri hørt så mange detaljer i filmen We were soldiers før det. Fikk absolutt lyst på et slikt sett. Og Subelektro 200 skal ikke undervurderes. Du verden for en dynamikk! Og hvilken senter

Skal ikke bare skryte, men det var langt mer pluss enn minus med dem. De går ikke så dypt, men de tar det igjen på dynamikk. Kan sikkert være vanskelig å få dem til å fungere skikkelig i et stort rom, men for mindre rom/stuer hvor WAF er aktuelt og mye god lyd er emne tror jeg også disse er av der bedre man får. Billig er de også. kassene og finish er også veldig bra.

Anbefaler en prøvelytt på dem med primare, det er vel av den bedre komboen med SA.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er et paradoks at så mange her i denne tråden skryter av SA, men at det er så få som kjøper dem. Hva er grunnen? Prismessig er de ikke dyrere enn normalt, og utseendet er ikke vanskelig å like. Så hva er grunnen til at så få velger dem?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg skulle skifte høyttalere hadde jeg B&W 604 og 2 ASW 600 sub'er. Dette var et oppsett som tok utrolig mye plass, så jeg ble beordret til å finne noe som var litt mindre.

Jeg kikket litt rundt, leste mye på nettet, tok noen lytterunder. Jeg satt til slutt igjen med AV Mi3 og SA 1750 som kandidater. Jeg brukte mye tid på de to, men det var noe med AV'ene jeg ikke likte, dette er noe jeg ikke klarer å beskrive.

Når det gjelder plassering er de ganske snille, nå står de 60cm. fra bakvegg noe som fungerer greit nok. Der jeg bodde tidligere sto de 1m ut fra bakvegg, og det var optimalt, de spilte utrolig vakkert. Siden jeg nå har et bøttekott av en stue (18m2) må plasseringen bare bli som den er. De fungerer bra til film, men du kan nok ikke være med i noen Db-drag konkurranse, men de trives godt rundt 95-100Db, noe som jeg mener er rikelig til film. I stereo er dette nydelige høyttalere, jeg kan til tider miste alt begrep om tid å bare bli sittende apatisk å lytte. Nå har jeg ikke noen seriøs cd spiller, men mener at DAC'en i forforsterkeren er god nok, men jeg har planer om å teste ut en "Kinaspiller" for å se om det er noe å hente.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Får rusle ned til HFC.

Fant forresten SA208 på nettet. De ble produsert i perioden 2000-2003. Ligner "litt" på AV CX/KX:

Antar SA Talent er arvtageren, eller det nærmeste man kommer:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg synes den nye k-serien fra audiovector var mistenkelig lik på SA sine høyttalere.......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg så det så var problemet mitt at jeg hadde for stort rom for dem. Jeg synes de har litt probelemer med å fylle store rom, som også jeg har, med nok lyd. De egner seg bedre til mindre rom etter min mening. derfor ble jeg nødt til å veldge noe annet enn SA pga rommet. hadde det ikke vært for det tror jeg jeg hadde gått for dem eller AV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har system audio 1550 som fronter , System Audio SA720AV som front og subelectro 200 som sub , brukes på en hk forsterker og hk dvd spiller . og kan varmt anbefale system audio som dine høytalere . uten at det koster skjorta og litt til

sa 1550 blir vel byttet ut med 1750 som fronter i løpet av året tenker jeg siden madammen har flyttet ut og jeg har mer disponible midler til stereo

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil den SA-høyttalerpakken som selges hos HFCK fungere best med Subelectro 200 eller bør jeg gå for SVS PB10-ISD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio

For et par år siden trengte jeg et par "billige" høyttalere. Valget falt på System Audio etter prøving av det meste i prisklassen.
    SA var helt enkelt de eneste som spilte bedre og bedre ettersom kvaliteten på elektronikken økte.

Hadde disse i 4 år. Veldig fornøyd.
    Opplever også disse som hurtige i forhold til andre høyttalere i samme prisklasse.

De har også noen high end høyttalere. SA2K er da blitt testet ganske hyppig. En fin og god høyttaler, men er ikke lenger best i klassen.....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Vil den SA-høyttalerpakken som selges hos HFCK fungere best med Subelectro 200 eller bør jeg gå for SVS PB10-ISD?
    Dersom film er hovedfokuset vil jeg nok anbefale SVS PB10 ISD. Men jeg har testet SubElectro 200 selv, og det er en glimrende musikksub. Så som ren musikksub ville jeg nok ha valgt den.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med anfield der

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    traff de SA Talent her om dagen...stor baffel, såg litt sjef ut faktisk. til e tok av fronten og såg et 3toms element elns.
    kan heller ikke se bildet av de uten front på SA sine hjemmesider, selv om alle andre modeller har det. merkelig

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig er favoritten min SA1550, SA510 og SA510AV sammen med en Marantz SR7500 og en SVS PB10-ISD. Skal prøvelytte oppsettet med SE200 til lørdag.

Akkurat nå er jeg omtrent som en unge rett før julaften! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    traff de SA Talent her om dagen...stor baffel, såg litt sjef ut faktisk. til e tok av fronten og såg et 3toms element elns.
    kan heller ikke se bildet av de uten front på SA sine hjemmesider, selv om alle andre modeller har det. merkelig
    Jeg synes også høyttaleren så utrolig kul ut, men ble litt overrasket når jeg tok av frontrammen. Uansett så kom jeg tilfeldigvis over denne testen på hifi4all (Utklipp fra info om SA Talent):

I samspil med den avanceret akustik og solide materialer (MDF, med en tykkelse på op til 30
    mm), benytter SA talent en specialudviklet 11 cm bashøjttaler, som har en har en membranvanding (slaglængde) på 14 mm! Det er 4 gange så langt som en almindelig 11 cm bashøjttaler, hvilket er med til at SA talent lyder større end den er.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på SA1550 i går med Primare. I likhet med første lytting (ref. tidligere i tråden) må jeg desverre kutte ut SA fra høyttalerlista mi. Jeg liker rett og slett ikke lyden. Mellomtonen er bra og bassen er grei, men diskanten finnes jo omtrent ikke. Det er nok grunnen til at den høres litt "hul" ut i mine ører. Synd, for de ser jo så søte ut. Får vurdere K-serien fra AV da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile sa

Ser mange har positive ting å si om SA her, jeg har sa 1280 og er godt fornøyd med dem. Som en del andre skriver, litt tynt i bunnen kanskje men ellers bra på detaljer.
    Bruker arcam avr200 + marantz 63mk2 cd-spiller + tara labs kabler.

Er det noen som har prøvd SA Talent som bakhøytalere ? synes de var geniale plasseringsmessige :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bacus
    Hei alle sammen! tilbake fra ferie. kjekt å se at denne tråden har blitt godt diskutert.

Tiger: synes det er litt rart at du synes bassen var "grøtete". ! Jeg er helt sikker på at det MÅ være noe galt med oppsettet\rommet\kabler\ elektronikk osv. for er det noe SA 1750 og 1550 forøvrig, ikke er så er det grøtete. Men for å svare på ett av dine to tankerekker. Du og din kompiss har B&W og audiovector som er 2 andre bra merker. MEN. dette er høtalere som er totalt anderledes i klangen og uttykk! hva hører du av musikk? (SA og heavymetal er ikke i slekt!) hører du på rock akustisk klassisk pop osv. er det helt umulig for meg å tro at du har hatt en dårlig demo av 1750 eller 1550. for meg , helt ufattelig.

noen spurte også om SA var avhengig av spesielt bra elektronikk. Og mitt svar til det er. SA er en meget lettdreven høytaler. Men mitt motto er små elementer + masse krefter = sant. (ikke uten videre at verdens best sub produsent velodyne oppererer men hestekrefter over 1000 watt, selv på små elementer 10 12 tommer). TIGER: du hørte på Hegel forsterker, og dette er ett av de merkene jeg vil si SA fyngerer best med. kan også tenke meg at EK, vincent eller rotel. også ville vert bra. men for oss som ikke haqr såå masse penger vill nok HK med sine HK-Watt være ett bra alternativ. (for surround) også primare er ett kjempe valg sammen med SA!

Håper tiger får hørt seg om en gang til, og gleder meg til tilbakemeligen!

Min erfaring er at de IKKE er lettdrevne.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •