Outsideren System Audio - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 133
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var på Hificenterkjeden i dag, og skulle kjøpe 1730. Men det hadde de ikke, så da ble det 1750 i stedet gitt! Oi så synd....

Mon tro om mor og far blir glade, og om de kommer til å høre på mer musikk nå enn det de har gjort før...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Var på Hificenterkjeden i dag, og skulle kjøpe 1730. Men det hadde de ikke, så da ble det 1750 i stedet gitt! Oi så synd....

Mon tro om mor og far blir glade, og om de kommer til å høre på mer musikk nå enn det de har gjort før...
    Så nå har du kjøpt nye høyttalere og snart også en ny plasma til foreldrene dine?? Er jaggu glad ikke mine foreldre leser innleggene dine, ellers hadde de vel byttet meg ut i en annen sønn... :wink: :lol:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Så nå har du kjøpt nye høyttalere og snart også en ny plasma til foreldrene dine?? Er jaggu glad ikke mine foreldre leser innleggene dine, ellers hadde de vel byttet meg ut i en annen sønn... :wink: :lol:
    Nå bør vi vel vente til far ser regningen og ta det derfra hehe...

Forresten så har jeg ikke enda høyttalrene, men de kommer neste uke. Lys bøk.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ihvertfall gjort et meget godt kjøp, selv om de tar seg bedre ut i kirsebær. Angrer litt på at jeg kjøpte de i maple nå, men lyden er jo fortsatt den samme......
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du har ihvertfall gjort et meget godt kjøp, selv om de tar seg bedre ut i kirsebær. Angrer litt på at jeg kjøpte de i maple nå, men lyden er jo fortsatt den samme......
    Synes lys bøk er penest selv jeg da. Uansett så er det det som passer i suen her, da både lister, tak, og møbler (og kommende ny sofa osv) er i lyst treverk. Gleder meg til å se på trynet til mor far. Har tenkt å sette opp høyttalere, receiver&center(mitt gamle utstyr) og plasma, og pakke inn alt i julepapir...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vanlig praksis at du driver og kjøper gaver til foreldrene dine, som de selv betaler og du senere overtar? Skulle likt å prøve det med mine gamlinger :lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si at du tydeligvis har et godt forhold til dine foreldre Finnes ikke snev av mulighet for at jeg hadde gjort det du gjør nå..... Men, som andre sier, dersom du kjøper dette utstyret med tanke på å overta det senere, er du en smart liten sak........ :wink:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Er det vanlig praksis at du driver og kjøper gaver til foreldrene dine, som de selv betaler og du senere overtar? Skulle likt å prøve det med mine gamlinger :lol:
    Nei det er ikke vanlig praksis. Men jeg påvirket veldig når vi kjøpte bil sist. Jeg har gitt alt for få jule-og bursdagsgaver så jeg tenkte jeg skulle ta igjen for det og da.

Men nå er tråden på ville veier!!

(moderator: kopier gjerne de siste innleggene som ikke omhandler SA til en egen tråd!)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har nå koblet opp de nye SA1750! Det låter helt konge!
    Utrolig fin lyd, og mer enn nok bass!

De ser også unektelig pene ut, sammen med den sorte plasmaen og IKEA-TV-bordet jeg kjøpte ble det utrolig stilig! 8)

Lytte mer....

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte 1750 sammen med marantz elektronikk.
    Mer en bra bass! Den går jo kjellerdypt! Veldig lett og like!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble rålekkert zamot

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på SA 1550 og sammenlignet de med SA 1750?

Vurdere selv SA 1550, men syns de mangler litt bass. Er det stor forskjell på de to med tanke på bass og evt annet. Får ikke hørt de selv da de ikke har dem på lager i Trondheim (som jeg kjenner til iallfall).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angrer på at jeg ikke huket meg en av de Sa10k para når de gikk for 6k. 1750 spiller bra, og til halv pris.... :shock:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte ikke noe særlig på noen av høyttalerene, men hørte på den lille SA505 først og så 1750 (tenkte egentlig først på en hylle-høyttaler, men likesågreit med en gulvstående, for må uansett ha stativ så det tar ikke noe mer/mindre plass). Uansett så låt 1750 mye mer åpent, detaljert og luftig. Selvfølgelig var det mer bass(men det var to forskjellig type høyttalere), men det var tydelig forskjell på mellomtone/diskant også. Man fikk mer godfølelsen av 1750, og det var ikke bare fordi det var en større høyttaler med mer bass. Så jeg regner med det er de samme forskjellene på 1550 og 1750, men det burde ikke være så stor forskjell i mengden bass (men har som sagt ikke hørt på de). Men om du vil ha åpen, naturlig og detaljert lyd ville jeg godt for 1750!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at lytterommet har stor innvirkning, spesielt i bassen. Når jeg hørte på 1750 på hificenterkjeden i oslo sentrum i det ene rommet låt det rett og slett helt på trynet, og ble nesten litt nervøs for hva jeg nå hadde bestillt. Men ble veldig betrygget når jeg fikk hørt på de hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og gratulerer med Sa 1750. Jeg har disse selv og er strålende fornøyd. Hva slags elektronikk og kabler er det du har? Selv har jeg koblet mine 1750 opp mot Arcam A85 og Arcam CD92 elektronikk med Nordost Blue Heaven Signal og høyttalerkabler. Synes dette låter veldig bra, om enn ikke så fryktelig mye dypbass. Men bra trøkk. I starten synes jeg også at det kunne låte litt skarpt men dette var kunn i innspillingsfasen. Nå låter de bare åpent og fint i diskanten. Men fyll høyttalerene med sand! Du får mye mer trøkk i bassen av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="buril2000"]Hørte 1750 sammen med marantz elektronikk.

------------------------------------

Dette er en kombo jeg også har hørt, og jeg må si jeg ble imponert, trodde ikke marantz hadde så bra trøkk i bassen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvakksalver
    Hei, og gratulerer med Sa 1750. Jeg har disse selv og er strålende fornøyd. Hva slags elektronikk og kabler er det du har? Selv har jeg koblet mine 1750 opp mot Arcam A85 og Arcam CD92 elektronikk med Nordost Blue Heaven Signal og høyttalerkabler. Synes dette låter veldig bra, om enn ikke så fryktelig mye dypbass. Men bra trøkk. I starten synes jeg også at det kunne låte litt skarpt men dette var kunn i innspillingsfasen. Nå låter de bare åpent og fint i diskanten. Men fyll høyttalerene med sand! Du får mye mer trøkk i bassen av det.
    Har fylt de med 5,8kg sand ja, se denne tråden.

Bruker Denon 3801 og Tara Nexa kabel. Synes det er veldig mye dypbass her faktisk (nesten litt mye). Men det er en grense for hvor mye luft de små elementene kan dytte. Noen som spurte om de var på høyde med Nautilus, og de kan hvert fall ikke spille like høyt. Det mangler også noe i mellomtonen og øvre bass området, men dette ble jeg fortalt skulle bedre seg med innspilling. Synes ikke det låter skarpt eller noe slikt, men når jeg sammenligner med de gamle høyttalerene (Rogers monitorer) til far og Nautilus 805 så har de en god del mer diskant virker det som. Men det er forskjellige kabler og da..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    * bump *

Noen som har anskaffet seg SA siden sist? Vurderer å ta en lytterunde til, for de er jo sååå pene

Eller den lille sorte utgaven:

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •