Outsideren System Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 133
    Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det ikke Peerless SDS elementer i de system audio høyttalerene?

Jeg har SDS som bass/mellomtone (ned til ca. 380 Hz) og den spiller ganske bra i mine iallefall..

Banka litt på de system audio høyttalerene sist gang jeg var der og kassene var ikke helt døde akkurat, men men...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med innspilling å gjøre?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med innspilling å gjøre? Eller rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Er det ikke Peerless SDS elementer i de system audio høyttalerene?
    Så vidt jeg vet er det Vifa elementer. Ser ut som NRSC-membran og de er nok en slektning av Vifas TC-serie. Ikke helt ulike elementene Eltek bruker i C11, S12, S23.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper jo ikke med bra elementer om kabinettet er dårlig. Ikke det at jeg påstår at SA sinne kabinetter er dårlige. Det har jeg for lite grunnlag tilå uttale me om.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref. den lyttetesten vi hadde til SA1550 lenger fremme i tråden Som sagt så hørte vi på 2 ulike forsterkere (først H/K og deretter Hegel).

MEN: Det jeg kom på nå var at signalkilden var en CD-plate fra en H/K DVD-spiller. Hmmm...H/K er vel ikke akuratt kjent for "oppløst" lydbilde, snarer mørk i klangen.

Tror jaggu jeg må ta meg en lytte-tur til for å sjekke ut de SA-høyttalerne. De er høyaktuelle rent designmessig i ei stue....må bare bli overbevist på lyden (som "alle" dere andre er).

Kjapt spørsmål: Er SA-høyttalerne kresene på elektronikk for å spille bra?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hørt dem spille på kvalitetselektronikk som Cayin og Electrocompaniet. Og da spilte de meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I augustnummeret av Home Theater (aner ikke hvor "bra" dette bladet er, trengte noe aa lese paa flyet) fikk et SA system satt sammen av 1750, 720 AV center, 710 og SE 200 sub, 91/100 rating og en meget positiv omtale.

"This well-thought-out system will fit into many modern homes, integrates with contemporary electronic-equipment finishes, and allows for an effortless suspension of disbelief. Match it with welldesigned components, and you may never leave home."

Har selv SA 510AV center, og er fornoyd med den (men har ikke raad til fronter med litt storrelse som matcher, saa lurer litt paa aa bytte den ut)

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror jaggu jeg må ta meg en lytte-tur til for å sjekke ut de SA-høyttalerne. De er høyaktuelle rent designmessig i ei stue....må bare bli overbevist på lyden (som "alle" dere andre er).
    Kan du komme med et innlegg når du har fått testet disse? (Helst SA1750)
    Jeg ble fasinert av lyden og utseendet på disse høyttalerne, men har ikke noe utpreget "kvalitets elektronikk" å drive dem med. (Yamaha RX-V1400)
    Jeg er redd for at de kan bli veldig "tynne" i lyden her (stor stue) i forhold til i demo rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen! tilbake fra ferie. kjekt å se at denne tråden har blitt godt diskutert.

Tiger: synes det er litt rart at du synes bassen var "grøtete". ! Jeg er helt sikker på at det MÅ være noe galt med oppsettet\rommet\kabler\ elektronikk osv. for er det noe SA 1750 og 1550 forøvrig, ikke er så er det grøtete. Men for å svare på ett av dine to tankerekker. Du og din kompiss har B&W og audiovector som er 2 andre bra merker. MEN. dette er høtalere som er totalt anderledes i klangen og uttykk! hva hører du av musikk? (SA og heavymetal er ikke i slekt!) hører du på rock akustisk klassisk pop osv. er det helt umulig for meg å tro at du har hatt en dårlig demo av 1750 eller 1550. for meg , helt ufattelig.

noen spurte også om SA var avhengig av spesielt bra elektronikk. Og mitt svar til det er. SA er en meget lettdreven høytaler. Men mitt motto er små elementer + masse krefter = sant. (ikke uten videre at verdens best sub produsent velodyne oppererer men hestekrefter over 1000 watt, selv på små elementer 10 12 tommer). TIGER: du hørte på Hegel forsterker, og dette er ett av de merkene jeg vil si SA fyngerer best med. kan også tenke meg at EK, vincent eller rotel. også ville vert bra. men for oss som ikke haqr såå masse penger vill nok HK med sine HK-Watt være ett bra alternativ. (for surround) også primare er ett kjempe valg sammen med SA!

Håper tiger får hørt seg om en gang til, og gleder meg til tilbakemeligen!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo bøye meg i støvet, men han andre som var med er audiophile (Audiovector, Electrocompaniet, Nordost-kabler og hele pakka) og vi hørte begge at dette ikke lød bra.

Som sagt så kan det være signalkilden (2 cm høy H/K DVD-spiller) eller rommet. Skal ta en ny tur i et annet demorom i løpet av sommeren :wink:

Rart dersom rommet skal ha så mye å si. Må huske på at normale stuer ikke er spesialbygget for dempning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt nå er jeg aldeles frelst på Audiovector. Fikkk kjøpt et komplett 5.1 sett, og der et par gulvstående Audiovector M3.

Før jeg anskaffer et par gulvstående til stua så vil flere "dansker" enn System Audio stå på lytteprogrammet.

System Audio, Audiovector og Dynaudio skal vel alle være gode høyttalere?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke dynaudio nå laget i Tyskland?

BTW så bør man vel nevne Dali i samme åndedrag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynaudio

Som jeg har forstått det er Dynaudio ett tysk selskap startet av en tysker, men det ligger og lages og designes i danmark.

Tiger: Kan egentlig godt forstå at du ikke synes SA var noe kult dersom du er audiovector\B&W fan. lydforskjellen på AV og SA er enorm. det har jo en del med hva du er vandt med og hva DU liker. SA er jo en sær høytaler som er vanskelig å sammenligne med andre. Derfor finner det også svært få tester hvor SA er med.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ejvind Skaaning er grunnlegger av både Dynaudio og ScanSpeak. Han skal etter sigende også være mannen bak flere andre produsenter. Som sikker de fleste vet er han så dansk som man kan bli. I dag driver han Audio Technology, som er virksomheten bak Flex Units og C-Quence, sammen med sin sønn. Dynaudio sitt hovedsete er i dag i Rosengarten i Tyskland.

Etter hva jeg har hørt er produksjonen til SA såpass liten at de også er relativt lite representert i internasjonal fagpresse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For interesserte kan man lese test av SA1750 her:
    http://www.hifi4all.dk/content/templ...3&zoneid=3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wohoo....første post på dette forum!

Er det noen som har prøvd å fylle sand på SA høyttalerne sine ennå? Hva er i så fall forskjellen med og uten? Slik uten videre vil jeg anta at bassen blir mer kontant, men går kanskje ikke fullt så dypt som uten sand. Likevel så anbefales det å fylle dem med ca.10kg "blåsesand" i hver høyttaler. Har jo lest at enkelte syntes bassen var grøtete, men tviler da på at høyttalerne var fylt med sand.

Vurderer sterkt å kjøpe SA1750 til mitt EC oppsett(EC 4.7, AW120DMB og ECD-1). Det burde ihvertfall være strømsterkt nok til å drive dem! Blåste alle pengene mine på elektronikken i fjor så jeg har måttet ta til takke med mine 8 år gamle JBL LX9 frem til nå. Ikke noe stygt om dem, de har gjort jobben sin, men tida og elektronikken har nok dessverre reist fra dem. Har dessuten en Sub tilgjengelig hvis det mot formodning skulle bli for lite dypbass fra 40hz og nedover. Når det gjelder musikk så er jeg altetende. Går mest i Rock og Pop, men hører på Country, Blues, Hard-rock, Rap, Punk og en sjelden gang Jazz. Så siden de er gode all-round høyttalere i følge testen på Hifi4all, så burde de dekke mine behov......inntill videre. Det gjør jo heller ikke noe at de er usedvanlig lekre, spesielt i kirsebærutgaven.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommo21
    Wohoo....første post på dette forum!

Er det noen som har prøvd å fylle sand på SA høyttalerne sine ennå? Hva er i så fall forskjellen med og uten? Slik uten videre vil jeg anta at bassen blir mer kontant, men går kanskje ikke fullt så dypt som uten sand. Likevel så anbefales det å fylle dem med ca.10kg "blåsesand" i hver høyttaler. Har jo lest at enkelte syntes bassen var grøtete, men tviler da på at høyttalerne var fylt med sand.
    Velkommen i forumet, tommo21!

Jeg har ikke forsøkt det du nevner, men vil tro at bekymringene dine om dypbassgjengivelsen er ubegrunnet. Sandkammeret er vel et eget kammer og bidrar uansett ikke til kabinettets bassavstemming. Dybden blir nok den samme, men du vil nok kunne oppleve med sandfylling at bassen blir mer presis (eller kontant, som du sier), siden det blir mindre fysisk kobling til rommet på grunn av den økte tyngden.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket så vidt på SA-høyttalere her om dagen.
    Det har seg slik at mor og far fornyer stua om dagen og da tenkte jeg de burde ha nytt anlegg også. De ser ekstremt sjelden på DVD, og hører alt for sjelden musikk (og da på lave nivåer), men siden jeg har en receiver til overs så blir de sikkert glad for litt god-lyd (og kanskje begynner å høre mer på musikk og se film). Tenkte å begynne med stereo og se om interressen for surround er reel etter hvert. Uansett...

Designet på SA er upåklagelig og de tar liten plass. Hørtes ikke ille ut heller (SA1750). Hørte også på noen stativhøyttalere (SA505 tror jeg), og de spilte bra til å være så små, men ikke like raffingert lyd som 1750. Lurte på om SA1730 er det beste for mor og far (da de ikke trenger noe særlig trøkk og bass) og de er litt lavere som tar seg bedre ut. Hvordan vil disse spille med en Denon 3801 receiver tror dere?

Noen som har sett System Audio på bruktmarkedet for tiden? (eller tidligere)

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye System Audio på bruktmarkedet for tiden, men jeg har ikke sett så mange i 17xx serien, det meste er 12xx.

Jeg vil også tilføye at lyden i 1750 er knall!

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •