Beste allround-høytalere (8-12000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste allround-høytalere (8-12000)

Hei!

Har laget et par tråder tidligere for å lufte markedet litt, men er fortsatt veldig i tvil om hva jeg skal velge av nye fronthøytalere og jeg synes det er bedre med mye sondering av markedet enn litt for lite da jeg høyst sannsynlig vil ende opp med noe jeg blir mere fornøyd med. Det jeg er på utkikk etter er høytalere som både kan tilfredsstille meg når det gjelder musikk og film. Tipper bruksratioen min ligger på 60-70% favør musikk og de resterende 30-40% av tiden til film. Jeg lytter hovedsaklig på R'n'B, Hip-Hop, Rap, Grime, Dance, Trance, Techno, House, Electronica og Pop. Jeg er rett og slett på jakt etter noe med litt trøkk i, noe jeg kan føle på kroppen og kjenne slå i mellomgulvet når jeg skrur opp volumet litt i diverse lystige lag.:-D

Høytalerene skal drives av en Denon AVR-2808 foreløpig, men vil antakeligvis utvides med et effekttrinn i løpet av høsten. De bør helst ikke koste mer enn 12000, og gjerne nærmere 9000-10000 hvis det lar seg gjøre:P

Jeg har vært rundt å lyttet endel men synes det er mer eller mindre umulig å gjøre seg opp noe godt intrykk da alle butikker/demoer har forskjellige forsterkerløsninger, akustiske forhold osv. og jeg har ikke mulighet til å ta med meg min egen receiver eller låne med meg utstyr med hjem (bor langt fra HiFi-klubben og andre utsalgssteder). Så jeg vil nå gjerne høre hva dere anbefaler og mener er det mest passende for mitt bruk.

Foreløpig er det disse jeg har sniffet mest på:
    -XTZ 99.36
    -Klipsch RF-82
    -B&W DM-683
    -Dali Concept 8
    -Dali Lektor 8

Var å hørte på demo av DM-683 noen dager tilbake men må innrømmer jeg ikke ble særlig overbevist. Synes de låt meget tamt og kjedelig i bunnen. Mulig dette skyldes dårlig forsterkerkraft? HiFi-klubben som jeg fikk demo hos brukte nemlig bare en middelmådig receiver som kraftverk i dette tilfellet:-/

Håper på noen behjelpelige synspunkter og anbefalinger.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82. Bare min personlige mening

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Helt klart det beste valget i denne prisklassen, trykker kult på bade musikk og film. Vil vel våkne enda bedre til liv når du får et eget effekttrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det ikke er noen tvil om hva jeg bør velge, hehe.

Hvem fører Klipsch i Norge, og hvor kan jeg få RF-82 billigst? Ser de har den til 9995,- hos tonart.no, men mener jeg har sett/hørt at de er mulig å få tak i til nærmere 8000?

Et spørsmål til, vil Rotel RB-1070 være en grei effektforsterker til RF-82?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke 1070 litt liten til RF-82 da?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Blir ikke 1070 litt liten til RF-82 da?
    Den kommentaren ventet jeg på og jeg er overbevist om det samme (basert på lesing). 1080 eller 1090 kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 er et bra kjøp!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Den kommentaren ventet jeg på og jeg er overbevist om det samme (basert på lesing). 1080 eller 1090 kanskje?
    Må innrømme at jeg skrev det basert på ting jeg har lest på forumet her ja.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept kan du hvertfall trekke ut av denne sammenligningen. Heller Ta inn ikon 6. Det er en mer verdig konkurent til de andre du har satt opp her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av nysgjerrighet..er Klipsch virkelig så bra?Har hatt KSP-300 og KSP-400,begge var noe dritt,og jeg har hørt RF-83 og de var skarpe uten et snev av dypbass.Var Vincent 200 watter på de.Mye mulig de låter bra hos mange,men tør jeg påstå at det er safere å velge Dali,B&W og ikke minst Focal ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Av nysgjerrighet..er Klipsch virkelig så bra?Har hatt KSP-300 og KSP-400,begge var noe dritt,og jeg har hørt RF-83 og de var skarpe uten et snev av dypbass.Var Vincent 200 watter på de.Mye mulig de låter bra hos mange,men tør jeg påstå at det er safere å velge Dali,B&W og ikke minst Focal ?
    Dette må nesten oppleves og konkluderes av hver enkelt. Da jeg testet Klipsch RF-5 til 17K syntes jeg de var meget slanke. Ikke trøkk og ikke dypbass, men en fantastisk kul mellomtone. Og de spilte veldig veldig høyt uten å protestere.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta også med Monitor Audio RS6 eller RS8 med i vurderingen. Til din type musikk ville det også vært fornuftig med en subwoofer.
    Test av Monitor Audio Silver RS6 Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde

Aller helst burde du kjøpe brukt. Du får så veldig mye mer for pengene og taper minimalt ved eventuelt videresalg.
    Her et par Patos 502 feks. (og det er jo lov og prute) http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51092&cat=12

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 er absolutt å anbefale!

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Hei!

Har laget et par tråder tidligere for å lufte markedet litt, men er fortsatt veldig i tvil om hva jeg skal velge av nye fronthøytalere og jeg synes det er bedre med mye sondering av markedet enn litt for lite da jeg høyst sannsynlig vil ende opp med noe jeg blir mere fornøyd med. Det jeg er på utkikk etter er høytalere som både kan tilfredsstille meg når det gjelder musikk og film. Tipper bruksratioen min ligger på 60-70% favør musikk og de resterende 30-40% av tiden til film. Jeg lytter hovedsaklig på R'n'B, Hip-Hop, Rap, Grime, Dance, Trance, Techno, House, Electronica og Pop. Jeg er rett og slett på jakt etter noe med litt trøkk i, noe jeg kan føle på kroppen og kjenne slå i mellomgulvet når jeg skrur opp volumet litt i diverse lystige lag.:-D

Høytalerene skal drives av en Denon AVR-2808 foreløpig, men vil antakeligvis utvides med et effekttrinn i løpet av høsten. De bør helst ikke koste mer enn 12000, og gjerne nærmere 9000-10000 hvis det lar seg gjøre:P

Jeg har vært rundt å lyttet endel men synes det er mer eller mindre umulig å gjøre seg opp noe godt intrykk da alle butikker/demoer har forskjellige forsterkerløsninger, akustiske forhold osv. og jeg har ikke mulighet til å ta med meg min egen receiver eller låne med meg utstyr med hjem (bor langt fra HiFi-klubben og andre utsalgssteder). Så jeg vil nå gjerne høre hva dere anbefaler og mener er det mest passende for mitt bruk.

Foreløpig er det disse jeg har sniffet mest på:
    -XTZ 99.36
    -Klipsch RF-82
    -B&W DM-683
    -Dali Concept 8
    -Dali Lektor 8

Var å hørte på demo av DM-683 noen dager tilbake men må innrømmer jeg ikke ble særlig overbevist. Synes de låt meget tamt og kjedelig i bunnen. Mulig dette skyldes dårlig forsterkerkraft? HiFi-klubben som jeg fikk demo hos brukte nemlig bare en middelmådig receiver som kraftverk i dette tilfellet:-/

Håper på noen behjelpelige synspunkter og anbefalinger.

JBL ES sin serie er rå på den type musikk du hører på, itillegg til at JBL er den råeste film høyttaleren i verden!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg at Monitor Audio RS6/RS8 eller klipsch gir mest morro for penga, B&W 683 er de beste allrounderne og XTZ er best på ren lydkvalitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Her tror jeg at Monitor Audio RS6/RS8 eller klipsch gir mest morro for penga, B&W 683 er de beste allrounderne og XTZ er best på ren lydkvalitet.
    Hva er forskjellen på moro, allround og lydkvalitet?

Betyr det at RS er futt og fart, rock og trøkk?
    683 funker til det meste, ok på alt?
    XTZ ??

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    ja finner du høytalere med samme trykket som klipsch i den prisklassen så er du helt rå og skak han kombinere musikk med film så er det vel bare klipsch som gjelder,var nok forsterkeren eller rommet da du hørte rf83 for med riktig elektronik får du ikke så mye som er råere uansett pris

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes de spilte veldig høyt og det samme gjorde kameraten min også,så jeg var litt imponert.Etter 20 min ble vi lei av de.Så reiste vi hjem til meg som hadde Focal 946 den gangen.I sammenligning brøler Focalene som en mann og Klipschene hyler som ei dame.Focalene koster 55.000 så det er kanskje ikke rett å sammenligne.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du kloa i et par JBL Studio L880 er dette et kupp IMO.

De går ut av produksjon nå så de får du til 7000,- i stedet for 10000,-.

Kun igjen av kirsebær nå ser jeg,men ser det er et svart demopar til salg i ryddesalgs listen hos Soundgarden majorstuen.

Jeg har disse selv og er meget fornøyd.Bassen går dypt og har masse dynamikk.L880 er klar og meget detaljert.Stemmer låter som de skal med et strøk av varme.Så langt har de ikke gitt meg noe å klage på av det jeg har foret dem med av musikk.Alt fra Korn til Jan Johansson.De rocker like godt som de spiller Jazz.Til den musikken du lytter til mener jeg disse bør bli meget bra.

http://www.soundgarden.no/fileupload/oslomajorstuen.pdf

JBL Studio L880 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •