Trenger hjelp til senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til senter

Hei! jeg har dali concept 8 så front, concept 2 bak og en ikon vokal 2 så senter høytaler. det er en denon 3808A så driver dette. Jeg er ikke helt fornøyd med senteren min..noe jeg missliker mest med den er at den til tider skurrer ved lyse toner...jeg lurer på om noen har hatt det samme problemet og klart å gjør noe med det. Jeg har snakt med hi-fi klubben og de sa det var kjent problem med dem. Jeg har evt. lyst å bytte den ut også. Noen som har forslag til hva jeg kan erstatte den med så kan passe inn i serien jeg allerede har? Jeg har sitt på mentoren sin... tror dere det blir helt feil med en så stor senter på concept 8??

setter pris for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke feil med en stor senter. Det er jo i senteren det meste skel skje under filmtitting. Ville kansje gått for det. En kjempeflott senter..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en center med kun dome, siden C8 har det...

Ville testa ut Lektro sin senter . Den virka solid!! Så bruker du det du sparer istede for å kjøpe Mentor'en til en "centersub":

www.dynabel.no earthquake Minime sub 12" eller noe . Da får du bra center , med kraft!

IKON vokal er grei nok den, men Bånddiskan (iallefall dali sin) og Denon surround recivere er ikke noe god kombo!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, men er det andre som er å anbefale og er bedre enn vokal 2 sin men i prisklasse 4-10k?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sort finish du har på høyttalerene ville jeg ringt å pratet med Roger på soundwave, og hørt hva du kunne fått en f1,1c for. Da har du noe som du ikke går lei med det første. Vannvittig senter.. Anbefales på det sterkeste..
    Soundwave as

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey,men hvordan tror du lydbildet og klangen blir da hvis jeg bruker et annet merke enn dali? tenker då på oppbygningen av høytaleren å sånt, om det har noe å si..??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har fått med meg så er Swans litt varme i klangen. Hvordan dine Dali er vet jeg ikke, men 850'ene jeg hadde var ihvertfall lyse nok.

Om det har noe å si er det bare du som kan avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hhhmmm...det så jeg mener egentlig er om jeg bør kjøpe dali senter for at høytalerne sammarbeider best mulig. om det kansje ikke er bra å bruke et annet merke når alt er dali...hvis du skjønner hva jeg mener..ehehe

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med akkurat samme frontrekke som deg. Concept 8 og Ikon Vokal 2. Har også hatt receiveren du har til å drive dette.

Problemet med Ikon Vokal 2 er nok at den er litt liten. Den har en del fysiske begrensninger og den har en annen diskantkonstruksjon enn Concept så noen 100 % match er den ikke.

Det at det skurrer i den har jeg aldri opplevd, men enten er det nok noe galt en plass ellers så er det komboen Denon-Dali som gjør det, men dette høres tvilsomt ut. Greit nok at komboen kan bli lys, men skurring høres litt mistenksomt ut.

Forøvrig meget irriterende at Concept serien ikke har en god center til serien sin.

Som folk sier her ville jeg sett på Lektor centeren. Har tenkt tanken selv. Den passer kanskje bedre.

Mentor Vokal til Concept 8 kan vel sikkert fungere også. Litt usikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja helt enig med deg at de ikke har skikkelig senter til concept serien,men det så er med min er at ved lyse toner som f.eks kvinnestemmer (skriking spesietl) så høres det ut så for meg hvertfall som den skurrer eller vrenger seg. jeg har ikke justert noe mer enn det automatiska configureringen gjorde med senteren. har en kamerat så har det samme oppsette som meg og driver dette med yamaha z7 og vi opplever det samme problemet med hans som hos meg. det føles akkurat slik du sier at den er litt for liten og rett og slett ikke klarer de skarpeste og mest lyse tonene. snakte også med hifi-klubben og de sa at det var kjent problem med ikon vokal 2. om han sa det fordi han var lei av meg eller om det er sant vet ikke jeg.... heeheh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at om du ikke skal gå for samme serien i et merke, men gå for en annnen serie, kunne du like gjerne bytte fra dali til noe annet. En ikon og consept eller annen serie fra dali, har ikke samme lyddsignatur etter mitt øre hvertfall. Gå for en annen som er stor nok for å få med seg det som trengs. Det er jo fryktelig mye som skjer i senteren under filmtitting. Men det er du som avgjør dette. Mange her på forumer som har forskjellige senter og fronter. Kansje ltt med at under musikk er det andre kritterier som gjelder. Lykke til med valget..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for hjelpen..jeg tror jeg går for mentor vokal så får eg se hvordan det går

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superman_@
    tusen takk for hjelpen..jeg tror jeg går for mentor vokal så får eg se hvordan det går
    Da får du nok en rå center

Du får gi tilbakemelding om hvordan det fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0