Hvilken CV til Xindak XA6950?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken CV til Xindak XA6950?

Hei. Har lest veldig mye ang høytalervalg, men blir egentlig ikke så mye klokere. Det jeg har bestemt meg for er at jeg skal kjøpe enten cls12, ve12f eller ve15f. Dere skriver om strømstyrke og sånt for å drive høytalerne skikkelig. Jeg har dessverre ikke greie på sånt. Jeg skal kjøre et rent stereo oppsett, kun fronter, rommet er ca 25kvm. Jeg hører kun rocknroll, les 99% ACDC gjennom dvd eller cd. Vil ha skikkelig feit bass og mye trøkk! hvilke av disse høytalerne vil dere anbefale til mitt bruk med min forsterker? Har kontaktet 2 hifiklubb butikker, den ene anbefalte cls12 og den andre ve15f. Men hva mener dere?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får garantert "feitest" bass med VE-15F.
    Men 100w er noe lite til de muligens, og etter hva jeg har hørt "passer" VE-XXF "best" til techno og musikk med tung bass. Men fungerer selvfølgelig ypperlig til rock osv også

CLS-12 passer midt i blinken til den forsterkeren og musikken du hører på.

Personlig hadde jeg kjørt på med 15" med en gang (jeg er da mere en techno og trance mann), da slipper du å bytte ut høyttalerne på en stund. Da de fleste som begynner med 12" og mindre går steget opp til 15" ganske fort, basshungeren blir for stor

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk skal du ha!! VE15F er bestilt. Får de ikke inn på lager før 3.sept + - 2 uker!!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke disse 100 wattene kommer til kort på noen måte. Hjalp en kompis med å finne noe brukt anlegg for et års tid siden, endte opp med en slik forsterker samt et par svenske XL fidelity høyttalere; treveis med 12" 6,5" og horndiskant (alt vifa elementer). Ut fra det eg hørte da, ble eg hvertfall svært positiv til forsterkeren. Tror du vil kunne spille mye høyere/finere med denne forsterkeren enn de fleste andre 100 watterne der ute, pga den saftige strømforsyningen og ellers solide oppbyggingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •