PSB eller Dynaudio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB eller Dynaudio

PSB Synchrony Two B eller Dynaudio Focus 110?

Noen som har hørt disse?

Focus 110 koster 1000 kr mer enn PSB. Jeg har ikke mulighet til å høre noen før eventuelt kjøp. Vet bare at jeg liker lyden av PSB Image veldig godt. Høyttalere skal brukes i et lite rom på 12 kvadrat. Har Yamaha RX-V3900 receiver og Abrahamsen V4 effektforsterker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio er altid et sikkert valg

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dynaudio er altid et sikkert valg
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Focus 110, og jeg er veldig fornøyd.

Jeg skrev dette om høyttalerne i en annen tråd:
    Jeg har Focus 110 som jeg har hatt i over to år, som jeg er veldig fornøyd med. Som du helt sikkert vet, så er det begrenset hvor mye trøkk du kan få ut av en høyttaler med ett enkelt 5,9-tommers element - men for størrelsen har de et imponerende stort lydbilde og har relativt slagkraftig bass. Etter min erfaring trives de best med akustisk musikk, og hardrock og "bråkete" musikk kan fort bli slitsomt - og da spesielt dersom innspillingen er så som så.

Jeg driver høyttalerne med en kvalitetsforsterker på 50 watt per kanal (90 watt ved 4 ohm som Dynaudioene), og det er tilstrekkelig dersom du ikke har et stort rom (mitt er rundt 15m2). Nok trøkk og lydnivå, og jeg savner ikke noe spesielt med lyden fra dem.

Jeg lytter dog i hovedsak til indierock, akustisk musikk og slikt, i tillegg til lettere elektronisk musikk som LCD Soundsystem, Hot Chip, etc. Aller best er de i å tegne opp et stort og luftig lydbilde, og er veldig bra på vokaler og klang i instrumenter. Bassen i høyttalerne går overraskende dypt og har mye bedre trøkk en en skulle forvente.

Jeg er dog usikker på hvorvidt de hadde vært passende dersom techno er en av dine hovedretter musikalsk sett.

Høyttalerne er uansett blant de aller beste i sin kategori i prisklassen, og absolutt noe å vurdere dersom stativhøyttalere er det du har bestemt deg for.

Jeg har ikke hørt Excite X12 - men etter spesifikasjonene er de littegrann mindre - og ruller av ved 50hz - der Focus 110 går ned til 40hz i bassen. Spesifikasjonene på soundgarden.no er feil - sjekket på dynaudio.com.

I tillegg har Focus et penere kabinett med trefiner over hele - også front.

Den NAD-en har jeg hatt, og den er ikke god nok til høyttalerne etter min mening.

For gode tips og råd i forhold til Dynaudio - og eventuelt matchende forsterker, hadde jeg hørt med Morten hos Norsk Audio Teknikk AS. Han har forhandlet Dynaudio lenge før Soundgarden også fikk agentur på merket. Norsk Audio Teknikk forhandler også Cayin, forresten. Anbefales!

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mye på techno/trance. Men hører egentlig på alt mulig, bare det er bra lyd
    Ingen som har hørt de nye PSB'ene?
    Imagine B og synchrony one B er også aktuell. Imagine B koster 6995,-
    Lurer på hvor stor forskjellen er mellom Imagine og synchrony.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt de mindre modellen i Synchrony serien, men har hørt mye på synchrony one. Jeg har hatt disse i omtrent ett år og er veldig fornøyd. Jeg hører mye på elektronisk musikk og synes synchorny gjør en veldig god jobb med både detaljert og luftig lyd sammen med mye dynamikk.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fidelity testet både imagine og syncrony for litt sia, stativmodellen i imagine ble vel med i budsjettsreferansen demmes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •