Til innkjøp av ny hjemmekino, B&W eller Focal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til innkjøp av ny hjemmekino, B&W eller Focal?

Hei
    Da var tida kommet til å investere i ny hjemmekino. Og da trenger jeg litt hjelp fra dere med litt erfaring ;-)

Oppsettet jeg har tenkt på er:
    2x SVS SB12 Plus
    2x B&W DM685
    B&W HTM61
    Yamaha RX-v1900

Jeg sitter fast på valget av fronter :-P Det står mellom B&W DM683, B&W CM7 og Focal Chorus 826 V. Hvordan er Focal iforhold til B&W? Verdt mellomlegget til 683?

Effektforsterker er jeg i tvil om, det står mellom Rotel RB-1572 og Parasound Halo A23. Eller burde jeg satse på en 5 kanals effektforsterker og Bi-Wire frontene og gi senteren litt ekstra kraft?

Rommet er på ca 20 m2 og det blir brukt 85% til film og 15% til musikk:-D

Kom gjerne med synspunkt om oppsettet :-) Alternativ senter?

Takk på forhond!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde B&W 600S3 og byttet til Focal Chorus 700V. Syntes diskanten på B&W låt som papp mens Focaldiskanten var som fløyel, samt at mellomtonen var en klasse. Har hørt den nyere serien til B&W og jeg var enda sikrere i min sak på å IKKE kjøpe B&W. Det var på en Denon 3808.
    Har nå en Onkyo 876, som fungerer bedre på høyttalerne da denon ikke hadde noe kraft i bunn. Men prøv gjerne først, det er jo du som skal ha det og dine ører er ikke like mine. Lykke til

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Effektforsterker er jeg i tvil om, det står mellom Rotel RB-1572 og Parasound Halo A23. Eller burde jeg satse på en 5 kanals effektforsterker og Bi-Wire frontene og gi senteren litt ekstra kraft?
    Hva med emotiva xpa-3?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nettopp Focal hjemmekino og har nå B&W Nautilus 803.Både Focalene og B&W-ene er jo dyrere serie enn de du ser på,men det er en sinnsykt stor forskjell på de to.Ikke kobla opp Nautilusene skikkelig og i rett rom,men inntrykket er at B&W-ene er MYE kjedeligere enn Focal.Til ditt bruk hadde jeg valgt Focal.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge han har bestemt seg for dm685 som bakhøytalere og htm61 som senter er det ikke tvil om at du bør velge 683 som fronter... har hatt flere forskjellige b&w høytalere og liker merket svært godt, mest pga musikk egenskapene, men syntes også de fungerer svært bra på film.
    liker du mer enn brumle bass under 20hz så vil jeg råde deg til å høre på litt forskjellige subber utenom svs. svs er svært gode på å lage jordskjelv lignende tilstander hvor ting begynner å ramle ned fra veggene, og derav liker mange dem svært godt til film, noe jeg ikke har å si noe på, men om du vektlegger litt andre parametere enn det så trur jeg det finnes en del subber som du vil bli mer fornøyd med enn svs, også til filmbruk.
    hadde selv 683, 685 og htm61 før, og var egentlig svært fornøyd med oppsettet frem til oppgraderingspøkelset kom og tok meg trur du vil bli veldig fornøyd om du velger dette

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hadde nettopp Focal hjemmekino og har nå B&W Nautilus 803.Både Focalene og B&W-ene er jo dyrere serie enn de du ser på,men det er en sinnsykt stor forskjell på de to.Ikke kobla opp Nautilusene skikkelig og i rett rom,men inntrykket er at B&W-ene er MYE kjedeligere enn Focal.Til ditt bruk hadde jeg valgt Focal.
    Så du synst altså at det mye mer liv i Focalene enn i B&W? Har du hørt 800 serien til Focal opp mot 600 serien til B&W?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    så lenge han har bestemt seg for dm685 som bakhøytalere og htm61 som senter er det ikke tvil om at du bør velge 683 som fronter... har hatt flere forskjellige b&w høytalere og liker merket svært godt, mest pga musikk egenskapene, men syntes også de fungerer svært bra på film.
    liker du mer enn brumle bass under 20hz så vil jeg råde deg til å høre på litt forskjellige subber utenom svs. svs er svært gode på å lage jordskjelv lignende tilstander hvor ting begynner å ramle ned fra veggene, og derav liker mange dem svært godt til film, noe jeg ikke har å si noe på, men om du vektlegger litt andre parametere enn det så trur jeg det finnes en del subber som du vil bli mer fornøyd med enn svs, også til filmbruk.
    hadde selv 683, 685 og htm61 før, og var egentlig svært fornøyd med oppsettet frem til oppgraderingspøkelset kom og tok meg trur du vil bli veldig fornøyd om du velger dette
    Er det en stor fordel at alle høyttalerene er av samme merke? Så B&W er litt mer enn musikk høyttaler enn en filmhøyttaler?
    Jeg liker jordskjelv:-D så tror SVS vil passe min smak svært bra

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Er det en stor fordel at alle høyttalerene er av samme merke? Så B&W er litt mer enn musikk høyttaler enn en filmhøyttaler?
    Jeg liker jordskjelv:-D så tror SVS vil passe min smak svært bra
    det er svært stor fordel at fronter og senter er av samme merke, og som oftest samme serie. for bakhøytalerene er det mindre viktig at de er av samme merke som frontrekka. syntes b&w er mer musikk en film høytaler ja. greit nok at du liker jordskjelv, men har du naboer som bor nogenlunde nærme, er det ikke sikkert at de liker det like mye, bare noe å tenke på noe annet å tenke på, at selv om du liker jordskjelv, så kan det være du liker andre ting bedre, så fortsatt vil jeg råde deg til å høre på flere forskjellige subber, før du bestemmer deg for svs

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    det er svært stor fordel at fronter og senter er av samme merke, og som oftest samme serie. for bakhøytalerene er det mindre viktig at de er av samme merke som frontrekka. syntes b&w er mer musikk en film høytaler ja. greit nok at du liker jordskjelv, men har du naboer som bor nogenlunde nærme, er det ikke sikkert at de liker det like mye, bare noe å tenke på noe annet å tenke på, at selv om du liker jordskjelv, så kan det være du liker andre ting bedre, så fortsatt vil jeg råde deg til å høre på flere forskjellige subber, før du bestemmer deg for svs
    Hvilken andre subber vil du anbefale og høre?
    Når jeg hører på musikk, går det i alt fra trance til punk rock og country :-P

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye penger har du tenkt til å bruke?

Vil absolutt anbefale deg å ha fronter og senter i samme serie hvis mulig. Bakhøytalerne er det som goldeneagle sier ikke like farlig med.

Har selv en B&W PV-1 subwoofer som jeg er veldig fornøyd med. Går flatt ned til 21 HZ, og er veldig detaljert og klar i lyden. Koster vel ca det samme som 2*SVS SB12-Plus. Den gir nok ikke samme "jordskjelv-effekt" som SVS, men den vil nok gi en noe mer oppløst og dynamisk bass. Kan ofte være litt vanskelig å få til 2 subwoofere i små/middels store rom. Men hvis du bruker romkoreksjon på recieveren går det kanskje greit.

Lykke til med oppgraderingene!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må man ikke sammenblande tidligere Focal modeller med den nyeste serien samt de dyreste. Jeg har bare hørt den nye Focal serien én gang under ikke helt kontollerte forhold. Det tydet på at de ikke har samme friske stil som de forrige men heller gått litt for langt den andre veien. Tester jeg har lest tyder på det samme. I sammenligninger får B&W´s serie mye ros mens Focalenes omtalses mer lunken. Har bare såvidt hørt 683, men tror de klart best. Tror ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbb
    Hvor mye penger har du tenkt til å bruke?
    Hadde tenkt og bruke rundt 50 - 60 store lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 50-60 store lapper, trur jeg at Andre på hifi huset kan sette sammen en meget bra pakke til deg.

Ville og valgt merke rundt hele.

Andre gir vel mere rabatt enn klubben, så burde få mere pr krone der, vil jeg tru.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    For 50-60 store lapper, trur jeg at Andre på hifi huset kan sette sammen en meget bra pakke til deg.

Ville og valgt merke rundt hele.

Andre gir vel mere rabatt enn klubben, så burde få mere pr krone der, vil jeg tru.
    Takk for tipset

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Ynwa, tror også du kommer lengre med slike summer på hifihuset enn på klubben.

Med mindre du elsker B&W lyden da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •