Klipsch RF-82 VS RF-62 Pakkeløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82 VS RF-62 Pakkeløsning

Hei!
    Då var tiden endelig inne for å slå på stortromma. Valget har falt på Klipsch høyttalerpakke står fast mellom TonArt • Klipsch RF 82 Høyttalerpakke og TonArt • Klipsch RF 62 Høyttalerpakke
    Spørsmålet er jo då om RF-82 pakken er verdt dei ekstra 7 høvdingane?
    Pakken blir i første omgang koblet opp mot en Pioneer LX-51 forsterker. Skal stå i en stue. Blir sannsynligvis 60 % musikk i Bruce Springsteen sjangeren og 40 % filmsjåing.
    Argument for og mot takast gledelig imot

Thomas

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tqthomas
    Hei!
    Då var tiden endelig inne for å slå på stortromma. Valget har falt på Klipsch høyttalerpakke står fast mellom TonArt • Klipsch RF 82 Høyttalerpakke og TonArt • Klipsch RF 62 Høyttalerpakke
    Pakken blir i første omgang koblet opp mot en Pioneer LX-51 forsterker. Skal stå i en stue. Blir sannsynligvis 60 % musikk i Bruce Springsteen sjangeren og 40 % filmsjåing.

Thomas
    Med mindre hovedhøytalere følger det også med en mindre senterkanal og det er ut av denne ekstremt mye av informasjonen kommer når du ser på film . Jeg tror helt sikkert reciveren din er bra nok til begge pakkene .

Nå har jeg en LX-70 og RF-82/RC-62 men har vurdert det slik at størrelsen på RS-52 blir for store på veggen der på siden spesielt siden jeg må ha to par så for mitt vedkommende blir det 2XRS-42 etter hvert .

Rommet hvor jeg sitter er i minste laget for RF-82 uansett og det er også en ting du bør ta i betraktning .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Thomas
    har hatt rf62 pakke og har rf82 nå så jeg kan gi deg noen egne erfaringer med de, rf 62 pakken spiller veldig godt, er kanskje litt strammere i lydbildet til musikk enn rf82, ihvertfall uten effektforsterker, rf 82 lager litt mer trykk enn 62 og spiller noe større kanskje, begge pakker gir veldig god kinolyd, var og er forsatt etter 4-5 klipsch år svært fornøyd, tanken har ikke slått meg på å bytte høytalermerke jeg synes det var verdt mellomlegg på disse to,men kunne levd greit med 62 også:-D lykket il med valget:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det må da gå an å få til en deal med RC62 sammen med den RF62 pakken? Virker litt rart med RC52 når jeg ble anbefalt RC62 til RF62da jeg var innom samme butikken ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill! Rommet det blir ståande i er vel ca 40 kvadrat.
    Planen var å gjere innkjøp av RF-82 i morgon men er blitt litt i tvil ang Klipsch-pakken. I prisklassen 20-25 000 reknar eg med det er andre pakker som også er aktuelle?
    Har sett litt på denne pakken frå Surround.no XTZ 99.36/25 Surroundsystem 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Tanker om dette? Eller er det berre å knalle til med Klipsch først som sist?

Thomas

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knalle til med Klipsch først som sist

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg stemmmer også for klipsch, den andre pakken krever mer av utstyr og gir ikke samme trykk såvidt jeg har forstått, gå for rc62 sammen med rf62, de passer 100% sammen:-D

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har ikke erfaring med Klipsch (og antaglig har ingen av de som anbefaler deg Klipsch erfaring med XTZ-pakken).
    Det jeg har erfaring med, er XTZ - som i den pakken du viser til (99.36/.25) - og jeg legger ikke skjul på at dette er høyttalere av meget høy kvalitet - både musikalsk og utseendemessig.

Jeg leste mye på nettet før jeg bestemmte meg, og også jeg spiller en del musikk (i BS-sjangeren også ). Falt på XTZ mye pga at de spiller svært bra musikk og pga utseende, som etter min smak er noen hakk over Klipsch. Klipschene er etter hva jeg forstår rå på film, men til musikk (som blir det du hovedsaklig skal bruke anlegget til) er det andre merker som klart trekker det lengste strået.
    Jeg ville lest/undersøkt litt mer før jeg cashet ut 20 lapper på en høyttalerpakke, men for all del - tror ikke du bli misfornøyd om du ender på RF-serien (uten at jeg hverken har sett eller hørt den).

XTZ-pakken krever noe mer kraft enn Klipsch, men LX51 er ikke noen smågutt, så det tror jeg ikke er noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    musikk i din sjanger spiller ihvertfall veldig godt på mine klipsch høytalere, mange som mener klipsch bare er gode på film, men det blir helt feil i mine ører
    lytter på variert musikk og jeg er godt fornøyd med lyd både til musikk og film

:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv positiv til begge disse merkene, men det kommer litt ann på hva de skal brukes til.
    Som en alround høytaler har jeg selv høye tanker om XTZ sine dyreste, men til en del formål klarer de ikke slå klipsch.
    Skulle jeg brukt dem til en del musikk fra "BS-sjangeren" så hadde jeg nok holdt en knått på xtz da de er en nettopp bedre alrounder, men dersom det kan tenkes at "kinoen" blir mer brukt fremmover hadde jeg gått for Klipsch.

At det annbefales 52 senter med 62 fronter undrer jeg litt på, men utifra det jeg har hørt av Klipsch så ville jeg gått for 62 fronter 62 senter og 42 kanskje 52 surround. Ville riktignok sett meg omkring etter en annen subb eller to, ikke fordi ders subber er direkte dårlige, men det finnes alternativer som gir mer for krona, SVS eller eD har jeg tro på når det dreier seg om et rom på 40kvm :twisted:

Listepris på den klipsch pakken jeg annbefaler ligger på 16k det er mange som fører det merket så et tilbud skulle jo la seg gjøre selvom du ikke kjøper subben der. si at du ender på 14k om du da kunne tenke deg å legge totalt 25.300,- i det så har du drøyt 11k til å finne deg en råtass av en subb og skaffe det som trengs av kabler om noe mangler.

12" ?
    L-Sound - SVS PB12-Plus

15" ?
    Elemental Designs

Eller 18"
    Elemental Designs

Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Hei,
    Jeg har ikke erfaring med Klipsch (og antaglig har ingen av de som anbefaler deg Klipsch erfaring med XTZ-pakken).
    Det jeg har erfaring med, er XTZ - som i den pakken du viser til (99.36/.25) - og jeg legger ikke skjul på at dette er høyttalere av meget høy kvalitet - både musikalsk og utseendemessig.

Jeg leste mye på nettet før jeg bestemmte meg, og også jeg spiller en del musikk (i BS-sjangeren også ). Falt på XTZ mye pga at de spiller svært bra musikk og pga utseende, som etter min smak er noen hakk over Klipsch. Klipschene er etter hva jeg forstår rå på film, men til musikk (som blir det du hovedsaklig skal bruke anlegget til) er det andre merker som klart trekker det lengste strået.
    Jeg ville lest/undersøkt litt mer før jeg cashet ut 20 lapper på en høyttalerpakke, men for all del - tror ikke du bli misfornøyd om du ender på RF-serien (uten at jeg hverken har sett eller hørt den).

XTZ-pakken krever noe mer kraft enn Klipsch, men LX51 er ikke noen smågutt, så det tror jeg ikke er noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt forvirra her no. Om eg skulle velge Klipsch ser det ut til at fleirtallet meiner at eg burde gå for RF-62 ilag med RC-62 senter og ikkje RF-82?
    Om eg derimot skulle valgt XTZ-pakken, vil LX-51 greie dette med tanke dei krever litt meir frå elektronikken?

Er veldig usikker her no, XTZ fristar for all del men er redd dei manglar trøkket som Klipsch klarer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt forvirra her no. Om eg skulle velge Klipsch ser det ut til at fleirtallet meiner at eg burde gå for RF-62 ilag med RC-62 senter og ikkje RF-82?

Er veldig usikker her no, XTZ fristar for all del men er redd dei manglar trøkket som Klipsch klarer?

jeg har rf 82 nå og har hatt rf 62 før, vil si at rf82 leverer noe mer i bassområdet kontra rf 62, mens rf62 kanskje vil oppleves som litt mer sivilisert eller veloppdragen til musikk, uansett så funker rf 82 for meg på begge områder, vil anbefale deg å gå for rs 52 som bakhøytaler , den leverer mer bak enn rs 42, når det gjelder senter ville jeg ikke gått under rc 62 uansett av frontvalg

lykke til:-D

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC62 og RF62 er i samme høytaleroppsett. Det at RC52 hører til RF62 er bare tull! Den hører til RF52 systemet som jeg har!
    Jeg ville nok kankje gått for RF62 pakka om jeg skulle hørt på mye musikk, men i og med rommet ditt er på hele 40m2 så hadde nok jeg kjøpt RF82 pakka

PS: Det er folk som har et fullt RF63/83 annlegg i rom nesten dobbelt så lite som ditt så det at 82 blir for lite til 40m2 har jeg lita tru på! Jeg har et komplett RF52 system på ca 20m2 og jeg angrer litt for at jeg ikke gikk opp en størrelse eller to

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen blir altså å kjøpe RF-82 m/RC-62 og RS-52?
    Har forstått det slik at eg like godt kan kutte ut subben? Og heller investere i sub frå ein anna produsent?

Nokon med XTZ erfaring VS Klipsch?

Thomas

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så hadde jeg nok gått for RF82 pakka(RF82, RC62, RS52 og RSW10d
    Alternativt hadde kan du jo skaffe en SVS da Har personlig ikke hatt erfaring med disse, men de skal visst gi mye lyd for pengene

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nokon med XTZ erfaring VS Klipsch?

Thomas
    Dette er vel to av forumets mest populære merker, så om du ikke har bestemmt deg allerede er det jo bare å ta noen kjappe søk i arkivet her. Det finnes plenty med innlegg angående xtz vs klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Som sagt så hadde jeg nok gått for RF82 pakka(RF82, RC62, RS52 og RSW10d
    Alternativt hadde kan du jo skaffe en SVS da Har personlig ikke hatt erfaring med disse, men de skal visst gi mye lyd for pengene
    Ja ser ut som det blir RF-82 her i gården
    Men det store spørsmålet for min del no er om eg skal velge å ta med sub frå Klipsch eller kjøpe pakka uten sub og heller velge sub frå f.eks SVS?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det store spørsmålet for min del no er om eg skal velge å ta med sub frå Klipsch eller kjøpe pakka uten sub og heller velge sub frå f.eks SVS?
    jeg mente ikke å gjøre ting vanskelig, men personlig liker jeg bedre RF-62 bedre enn storebror.
    Er mye som spiller inn her som nesten alltid ellers, jeg ville gått for 62 med tilhørende surr og senter samtidig som jeg ville gått for noe mer voksent på subb fronten, det eneste man får ved å ta det skrittet er noe mer og noe dypere bass.
    Da mener jeg det er i mange tilfeller bedre anvendte penger å oppgradere subben, både fordi det ser ut til å være en gjennganger at mange mener 62 er bedre på musikk og fordi i hjemmekinoen så har man gode muligheter til å dele noe få hz høyere og ikke merke forskjeld på de to oppover.

Det er ikke himmel og hav forskjeld noen av veiene, men hadde jeg valgt utifra de kriteriene hadde jeg valgt 62.
    Tror du blir godt fornøyd uansett vel å merke.

Liker veldig godt SVS, og har hatt mange gode opplevelser med XTZ kommer nok selv til å se på andre alternativer nå som jeg skal kjøpe noe nytt, men det er litt fordi jeg liker å teste noe nytt.
    Hadde jeg hatt et så stort rom å kjøpe subb til hadde jeg prøvd meg på en eD subb eller kanskje gått for to 12" klipsch subber selvom det fort blir dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf 82 vil ikke bli for stor til ditt rom, tvert imot, den vil boltre seg og kose seg

Det jeg tror du bør prøve ,hvis mulig, er å få hørt på oppsett med svs og klipsch sub innstalert, jeg er selv veldig fornøyd med en velodyne til mitt oppsett,men jeg var også fonøyd med 12 tommern fra klispch som jeg hadde før, men svs skal være en veldig god match til klipsch og liker du fjellstø bass fra 15 hz så er kanskje dette valget du bør gjøre, hvis ikke så er det jo også kommet? ett nytt merke fra usa, midgaard tar de inn, elemental design som har ett godt rykte også. valgets kvaler er ikke lett, hvis du skal ha klispch sub håper jeg du kan strekke deg til rsw10d, ny eller kanskje brukt? den skal være knallbra

lykke til

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rsw10d er en knall sub som du helt sikkert kommmer til å få masse glede av
    Helt rå på musikk og går dypt så det holder på film. + at du får det et komplett annlegg med høytalere som klipsch mener spiller best sammen:-D Uansett så kommer du til å få et annlegg som spiller sykt bra
    Bare husk å gi rf82 nok effekt. Det er da du virkelig vil få fullt utbytte og glede av 8" kontra 6,5"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •