Klipsch RF-82 VS RF-62 Pakkeløsning - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    rsw10d er en knall sub som du helt sikkert kommmer til å få masse glede av
    Helt rå på musikk og går dypt så det holder på film. + at du får det et komplett annlegg med høytalere som klipsch mener spiller best sammen:-D Uansett så kommer du til å få et annlegg som spiller sykt bra
    Bare husk å gi rf82 nok effekt. Det er da du virkelig vil få fullt utbytte og glede av 8" kontra 6,5"
    Hehe nå ville vel Klipsch sagt at deres subber er de beste uansett da men 8)
    For all del han har plass nok til 82, men nå har han ikke egen effekt til dem og poenget mitt var ikke at man ikke får mer bass fra 8"erene men at lillebror kan låte vel så bra til to tusen mindre det er noe som har vert nevnt her inne mang en gang og er en mening jeg også har hørt fra et par klipsch utsalgssteder.
    syns det er vel så viktig å se seg litt omm etter noe mer kraftig enn en 10" klipsch subb. Blir for meg litt motsigende å ville ha størst mulig elementer i de gulvstående høytalerene men samtidig nøye seg med en 10" i subben.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hehe nå ville vel Klipsch sagt at deres subber er de beste uansett da men 8)
    For all del han har plass nok til 82, men nå har han ikke egen effekt til dem og poenget mitt var ikke at man ikke får mer bass fra 8"erene men at lillebror kan låte vel så bra til to tusen mindre det er noe som har vert nevnt her inne mang en gang og er en mening jeg også har hørt fra et par klipsch utsalgssteder.
    syns det er vel så viktig å se seg litt omm etter noe mer kraftig enn en 10" klipsch subb. Blir for meg litt motsigende å ville ha størst mulig elementer i de gulvstående høytalerene men samtidig nøye seg med en 10" i subben.
    hehe, til rf 62 er det anbefalt en 12 tommer sub, for å gi fylde og kraft nedover, til rf 82 anbefaler klipsch en kjapp 10 tommer rsw10d, dette er klispch egene anbefalinger, jeg ser logikken i det etter å hatt begge to, hadde dessverre ikke 10 k til rsw10d da jeg handlet egen sub

at rf 62 er en bedre høytaler enn rf82 kommer vel litt an på utgangspunktet, vet vel om flere som mener at rf63 er bedre hifi høytaler enn rf83 men det kommer da også an på utgangspunktet, nemmelig hvordan lyd liker du?:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hehe, til rf 62 er det anbefalt en 12 tommer sub, for å gi fylde og kraft nedover, til rf 82 anbefaler klipsch en kjapp 10 tommer rsw10d, dette er klispch egene anbefalinger, jeg ser logikken i det etter å hatt begge to, hadde dessverre ikke 10 k til rsw10d da jeg handlet egen sub

at rf 62 er en bedre høytaler enn rf82 kommer vel litt an på utgangspunktet, vet vel om flere som mener at rf63 er bedre hifi høytaler enn rf83 men det kommer da også an på utgangspunktet, nemmelig hvordan lyd liker du?:-D

heh, har ikke tenkt over det før at de annbefaler en mindre subb til 82.
    Er det bare jeg som syns det virker noe rart, sån i teorien mener jeg?
    Det blir på en måte en innrømmelse av at høytalerene trenger hjelp litt oppover i frekvens når man må ha en mindre kjappere subb op større høytalere, da taper man noe ett sted når man får litt ekstra i bunnen.

Ble faktisk mest positivt overasket over RF-52 selv og så RF-62, beste rådet er jo å ta seg tid til en god demo i butikk, så spiller det lite hva en forum fyr som meg selv mener og har hørt om ting. Men husk som oftest å hør mest på høytalerene og mindre på selgeren

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir på en måte en innrømmelse av at høytalerene trenger hjelp litt oppover i frekvens når man må ha en mindre kjappere subb op større høytalere, da taper man noe ett sted når man får litt ekstra i bunnen.

Ble faktisk mest positivt overasket over RF-52 selv og så RF-62, beste rådet er jo å ta seg tid til en god demo i butikk, så spiller det lite hva en forum fyr som meg selv mener og har hørt om ting. Men husk som oftest å hør mest på høytalerene og mindre på selgeren
    Jeg har nylig kjøpt RF-52 pakken, har foreløpig bare mottatt front høytalerne. Men disse høytalerne spiller bedre og bedre musikk for hver dag som går. Jeg er kjempe fornøyd med disse, bruker disse i en 40m2 stue. Synes det gir en ren og fin bass. Har satt bassen til +6 på forsterkeren. Men nå er ikke jeg noen Hi-Fi freak heller :-).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror kanskje du er inne på noe , men det kan også sees på en helt annen måte
    rf 62 trenger mer hjelp nedover i bassområdet enn rf82 gjør,kanskje for å skape mer fylde?
    rf 82 blir da matchet med en "mindre" men dyrere sub som er kjappere og bedre , som kan holde følge med Ht i hele bunnregistret,og oppover.
    ikke helt godt formulert men har ikke fått kaffe enda

din siste uttalelse om hvordan man bør gå frem er jeg helt enig i, har ingenting å si hva vi sier her inne, lytt,eventuellt lån og velg
    mange butikker har jo rom som ikke kler alle oppsett like godt , så hvis man kan låne er dt bra

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSW10d er en to 10" sub med 500watt og bedre elementer. RW12d har 340 watt så RSW10d er en kraftigere sub selv om det er en 12" på RW12d
    Det hadde jo vært rart om klipsch annbefalte en svakere sub til RF82 enn RF62 Så det blir jo ikke en selvmotsigelse som det ble sagt tidligere

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at annlegget skal brukes til 60% musikk så hadde ikke jeg vært i tvil:smile: Da mener jeg at RSW10d er et av de valgene Hadde pipa hatt en annen lyd og annlegget skulle blitt brukt mest til kino og film så er jeg enig i at SVS hadde kankje hadde vært veien og gå, men jeg har forstått det sånn at SVS på musikk kankje ikke er det beste alternativet;-)

Men igjen, uansett hva du bestemmer deg for så kommer du garantert til å bli fornøyd Enten du går for RF82/62 eller Klipsch eller SVS sub så får du et system som du kommer til å nyte lenge;-)

Lykke til med valget;-)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sitter pr idag med ett Dali oppsett. Kunne tenke meg etterhvert å prøve ett nytt merke. Har sett på Klipsch.

Jeg har kun ett 17 kvadrats rom og lurer på om RF 62 frontene, RC 62 centeren og RS 42 bakhøyttalerne hadde blitt bra?

Og dette skal drives med Yamaha RX-V3900.

Har hørt Yamaha-Klipsch er bra. Og receiveren min er vel mer enn kraftig nok til å drive dette?

Passer forøvrig RF62 og RC62 perfekt med tanke på klang?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •