Dårlig bass i film scener? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke så veldig vanskelig å kalibrere noenlunde. Kjøp deg en radioshack, koster ikke allverden. Last ned testtoner, og du er i gang.

Jeg har det litt tavelt for tiden, men om du ikke får det til, får jeg prøve å ta meg tid.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parisbamse
    hvilket lyd kort har du?

hva står det på forsterkeren din når du spiller av en dts eller dd film fra dvd rommen på pcen din?

DAC er greiå så konvertere/dekoder lyden fra digitalt (data) til analogt (lyd) sånn ca...

Ofte er det bedre å sende lyden komprimert som DD eller DTS til receiver og la den gjøre konvertering jobben. med mindre du har ett dyrere lydkort.

sjekk innstillinger til lydkortet ditt, og se on du har noe funskjoner for hvordan spdif/optisk utgangen din skal oppføre seg
    det står dolby digital og dts.har ikkje neo dyrt lyd kort.300kr.der eg kjøpte det sa at eg trengte ikkje et dyrt lyd kort på 5.1,det va kunn hvis eg sku ha hd lyd,da ville de anbefalle et dyrere lydkort.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det er ikke så veldig vanskelig å kalibrere noenlunde. Kjøp deg en radioshack, koster ikke allverden. Last ned testtoner, og du er i gang.

Jeg har det litt tavelt for tiden, men om du ikke får det til, får jeg prøve å ta meg tid.
    ja det va og kjøpe det då hehe,nett brukt 6000kr på nye ht,så e ganske blakk heheh.men eg skal vel sikkert få til noe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja, det stemmer nok det selgeren sier, du sender da nok signalet ubehandlet til reiceiver og hele opplegget skjer i receiveren.

hmmm..nei, vet ikke da.. kanskje det er noe rom respons greier? har du betong vegger i rommet ditt?

får vel kanskje prøve en kalibrering runde med en radioshack som ble foreslått her..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ingen betong vegg,noen tynne plater,hele leiligheten e talentløst laget til.en liten vegg til soverommet som e åpent ingen dør og en litt lang gang som og e åpent,eg tror det rommet som slukker all bassen minderfor eg må skru opp på gain.naboen min har et lukket rom og en billig sub til 1000kr og den lager bra lyd på hans rom.det e den gammle suben som eg solgte til han.så eg tror det e rommet,men ka kan eg gjøre med det da?va vill nok helst fått kalibrert det ja,men vill vente til eg får klipsch mine først.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke anlegget ditt det er noe galt med, jeg opplever akkurat det samme. Det du tenker på er at i neon scener scener er det mindre grom eller bare mindre bass enn forventet og i neste scene kan det være masse. For eksempel i transformers: Når den roboten går igjennom bussen som kjører er det ikke noe kul bass hos meg, men i neste scene (når kameraet skifter vinkel) buldrer det og står på som aldri før. Aner ikke hva det kommer av, men kjipt er det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Det er ikke anlegget ditt det er noe galt med, jeg opplever akkurat det samme. Det du tenker på er at i neon scener scener er det mindre grom eller bare mindre bass enn forventet og i neste scene kan det være masse. For eksempel i transformers: Når den roboten går igjennom bussen som kjører er det ikke noe kul bass hos meg, men i neste scene (når kameraet skifter vinkel) buldrer det og står på som aldri før. Aner ikke hva det kommer av, men kjipt er det.
    ja e kjipt det,man kjøper liksom anlegg får og få det skikkelig også e da som du sier en scenen e kanon bra menst neste e dårlig som bare rakeren,synest det øydlger mye av film opplevelsen,ska no ikkje vere sånn enten det e anlegget eller lyd sporet på filmen,da bør de jaggu meg lage det fin bass med engang og ikkje dritt bass på noen scener og resten dårlig.eller må man opp i 30000-40000 tusen klasse for og få det riktig.men det kan eg ikkje tro at man må,og hører folk sier svs e en bra sub i forhold til prisen sier,mye bedre enn andre til samme pris.så eg vet ikkje,men ikkje gøy ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en radioshack, koster ikke allverden. Last ned testtoner, og du er i gang.
    Du mener vel SPL meter som man kan kjøpe hos en radio handler?

Eller mente du han skulle kjøpe et helt radioshack?

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    " Radioshack " er et merke Link
    ouch! Der ser man, alt er ikke alltid som man tror.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumpys
    Du mener vel SPL meter som man kan kjøpe hos en radio handler?

Eller mente du han skulle kjøpe et helt radioshack?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fett kinorom Denonbusterska ikkje bytte da,du får min lelighet og eg får huset ditt hehehe

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    fett kinorom Denonbusterska ikkje bytte da,du får min lelighet og eg får huset ditt hehehe
    Takker, men ikke noe flytting på gang her

Oppgraderinger er på vei: Link

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg får kjøpe en sånn radioshack og se hva som skjer,men hvis ikkje den hjelper,då vet ikkje eg hva eg ska gjøre.sikkert lika greit å selge suben og sitte uten,enn at den plager livet av meg at eg ikkje får det som eg vill ha det eheh

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Ikke at det spiller noen rolle, men Radioshack er en kjede med elektrobutikker i USA.

RadioShack.com - the nation's most experienced and trusted consumer electronics specialty retailers.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men eg rekner med det er åpningen til gangen og liksom soverommet som stjeler all bassen,tror eg.kan eg henge opp noen gardiner eller noe slikt.kan det bli bedre?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    eg får kjøpe en sånn radioshack og se hva som skjer,men hvis ikkje den hjelper,då vet ikkje eg hva eg ska gjøre.sikkert lika greit å selge suben og sitte uten,enn at den plager livet av meg at eg ikkje får det som eg vill ha det eheh
    Se ikke så mørkt på det. Som sagt får du det ikke til skal jeg hjelpe deg. ikke langt til Øygarden.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se ikke så mørkt på det. Som sagt får du det ikke til skal jeg hjelpe deg. ikke langt til Øygarden.
    flott.your my hero nowskal prøve og se om eg får til noe.skal gi deg en lyd hvis eg ikkje får det til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.skiftet fraa optisk til analogt,då ble baassen bedre.ska ikkje digital vere bedre da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke slått på noen form for DRC, Dynamic Range Control, i spilleren din?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det er ikke slått på noen form for DRC, Dynamic Range Control, i spilleren din?
    spiller fra fra pcn min.kor finner eg DRC på pcn?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    va mye bedre analogt,men eg må skru opp til -10 på naden får og få skikkelig volum på dvd filmer

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •