Nye fronter (+senter) < 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronter (+senter) < 15k

Jeg er på jakt etter nye fronter til oppsettet mitt, som skal ta over for mine trofaste Dali 808. Hva vil være en grei oppgradering fra disse? Stua de skal stå i er 21m2 og skal drives av Denon 3803 + Emotiva xpa-3.
    Bruksområdet er PS3(30%), Film/TV(40%) og Musikk (30%)

Har funnet noen kandidater:
    Monitor Audo rs6
    Dali Ikon 6
    B&W 683/4
    PSB Imagine T vet ikke hvor jeg kan lytte til disse men
    xtz 99.36

Andre tips til hva jeg kan dra og lytte til mottas med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz... synes dali blir kjedelige i lengden uten skiklig sub og syntes det spillte rart på høyt volum men er jo litt tusete selv...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i ferd med å bli "Klipsched" så jeg er vel innhabil:-D

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio 1750 hos Soundgarden. Ellers er listen din full av kremhøyttalere..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt. Jeg bor et steinkast unna Hi-Fi klubben (Grimstad), så der får jeg lånt med høyttalerne hjem, noe som er en stor fordel. Ellers kommer jeg til å stikke innom soundgarden, og hifi huset og lytte på nevnte modeller.

Det er en fordel om høytt. ikke er så kresne på plassering. Tror ikke jeg klarer å få de mer enn 40-50cm fra bakvegg f.eks.
    Mange mener at dali og kanskje også monitor rs serie kan være litt lyse/skarpe i toppen. I forhold til mitt utstyr, vil det være preforsteker i Denon eller effektforsterker i Emotiva som "farger" lyden mest?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3803? er det ikke på tide med noe nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, oppgraderingsspøkelse går i gangene der også. Har lyst til å prøve Emotiva UMC-1, men den lar jo vente på seg, blir jo aldri ferdig. Enn så lenge klarer jeg meg fint med 3803.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lytterunde 1

Da har jeg hatt en kjapp runde hos Soundgarden og HiFi-klubben i Kristiansand.
    Der ble det lyttet til Sa1750 på hegel og dali ikon 5/6 samt b&w 683/cm7 på Cambridge.

Likte veldig godt stramheten i bassen på 1750, da den er utrolig kjapp med sine små elementer, men til gjengjeld er bassen selvagt ikke så dyp og fyldig. Greit stereobildet når de blir vinklet litt inn mot lytteposisjonen. På tilbud til 7995,- syntes jeg dette er en finfin høyttalere.

Var en kort tur innom hifi klubben, og hørte på nevnte modeller. Skal få lånt med meg noen modeller hjem på mandag for utfyllende lytting. Jeg foretrakk faktisk ikon 6 foran 683, men syntes cm7 var bedre enn begge disse. Men cm7 er litt over budsjett, visst ikke jeg venter med å kjøpe senter.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tokki
    Da har jeg hatt en kjapp runde hos Soundgarden og HiFi-klubben i Kristiansand.
    Der ble det lyttet til Sa1750 på hegel og dali ikon 5/6 samt b&w 683/cm7 på Cambridge.

Likte veldig godt stramheten i bassen på 1750, da den er utrolig kjapp med sine små elementer, men til gjengjeld er bassen selvagt ikke så dyp og fyldig. Greit stereobildet når de blir vinklet litt inn mot lytteposisjonen. På tilbud til 7995,- syntes jeg dette er en finfin høyttalere.

Var en kort tur innom hifi klubben, og hørte på nevnte modeller. Skal få lånt med meg noen modeller hjem på mandag for utfyllende lytting. Jeg foretrakk faktisk ikon 6 foran 683, men syntes cm7 var bedre enn begge disse. Men cm7 er litt over budsjett, visst ikke jeg venter med å kjøpe senter.
    Min erfaring er at stereo fungerer meget godt til film også.

Synes du gjør rett i å prøve ut før kjøp, spesielt hjemme i eget miljø er viktig. Bass problemer oppstår ofte i vanlige stuer og forsterker må også matche..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lytterunde 2 og kjøp

Ja, da ble tilslutt valget tatt etter et besøk hos HIFI huset.
    Endte opp med et par rs6 og senter i samme serie. Syntes at disse spiller utrolig bra, og når jeg fikk denne pakken til under 10k, så var valget lett for meg. Kjemehyggelig handel.

Nå driver jeg og spiller dem inn, og et veldig fornøyd så langt. Fin oppgradering av lydkvalitet i forhold til de gamle dali 808.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •