Høyttalere for Hegel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere for Hegel

Hei,

Jeg har et par Audiovector M3 Super som jeg bruker sammen med Hegel CDP4A og Hegel H200.
    Er i utgangspunktet meget fornøyd med dette, men ønsker allikevel å oppgradere høyttalere.

Har vurdert blandt annet Gallo ref 3.1, Klippsh RF 82/83, og BW 803 Nautilus uten at jeg har hørt noen av disse.

Er det noen som har noen gode erfaringer med matching av denne Hegel komboen?
    Ønsker meg i utgangspunktet at lyden helst skal lene litt mot det varmere og ikke være slitsomt å høre på ved høyt volum.
    Hører på det meste, men må også fungere på rock/metall.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd noen av de modellene du nevner på min H200, men jeg har testet noen eldre Klipsch KLF20, med heller dårlig resultat. Hegel har i utgangspunktet ganske nøytral lydsignatur, med tendenser til å være litt skarp i toppen. Klpsch på sin side er på sin side, veldig skarpe i toppen (iallefall KLF20) noe som jeg synes ble helt feil sammen med Hegel. Diskanten ble et enseste kaos og det var ikke noe fint å høre på.
    B&W har jeg kun hørt billigere modeller sammen med Hegel, og det synes jeg har funket helt greit. Gallo har jeg ikke hørt i det hele tatt.
    Jeg bruker XTZ 99.26 sammen med H200/CDP4A som jeg synes er en veldig god kombinasjon, og som jeg kan anbefale på det varmeste :-D
    Dali og AudioPhysics skal også fungere godt sammen med Hegel har jeg blitt fortalt.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo oppgradere selve høytaleren også...ellers så er Dynaudio en fantastisk match om det er System Audio også....JBL er kanskje noe for deg....

eller så kan du jo ta en titt innom disse trådene, mener det står det mye om hvilkene høytaler som passer og ikke....

http://avforum.no/forum/generelt-aud...el-traden.html

http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...io-traden.html

har selv hatt både System Audio og Dynaudio, så at dette spiller skikkelig kult sammen, er det ikke noe tvil om i det hele tatt...

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også anbefale, i tillegg Dynaudio, Sonus faber Grand Piano Domus og Concerto Domus. Jeg synes disse passer bra sammen med hegel h200. Verdt å sjekke ut

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for inspill! Sjekker ut fortløpende, men det blir nok ingen oppgradering av høyttalerene da dette fort blir dyrt. Må nok heller satse på et par nye da jeg også er litt lei utseende på audiovector Er som sagt frnøyd med lyden, men er sugen på no nytt alikevel :-D

Jeg trodde Dali kunne være litt krasse i toppen? Ihvertfall Ikon serien har jeg erfart. Dette var riktignok med en rimelig hjemmekino forsterker så det kan vel være derfor..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vetting! Sonus Faber har jeg alltid vært nysjerrig på...
    Har du hørt disse med Hegel?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning80
    Jeg trodde Dali kunne være litt krasse i toppen? Ihvertfall Ikon serien har jeg erfart.
    Stemmer det. Jeg har testet Dali Ikon 6 på min H200, og de kan bli litt rotete i de øverste frekvensene. Iallefall hvis du spiller litt rocka musikk. Til jazz og akustisk musikk er det helt fantastiske høytalere :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vetting! Sonus Faber har jeg alltid vært nysjerrig på...
    Har du hørt disse med Hegel?
    Ja, jeg har hørt dem på min H200. Er en knall match det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Ja, jeg har hørt dem på min H200. Er en knall match det
    Hva slags musikk er det snakk om da? Jeg har lest et par tester hvor lyden har blitt beskrevet som upresis i bunn ved rock/pop. Nå har jo Hegel stålkontroll i bassen så sånn sett passer de vel bra..?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags musikk er det snakk om da? Jeg har lest et par tester hvor lyden har blitt beskrevet som upresis i bunn ved rock/pop. Nå har jo Hegel stålkontroll i bassen så sånn sett passer de vel bra..?
    Nå er ikke jeg noen ekspert på å forklare lyd, og mener derfor at den beste måten på å finne dette ut på er å lytte selv. Men jeg skal si hva jeg mener om comboen Hegel H200 og SF Grand Piano Domus.

Jeg synes denne kombinasjonen spiller veldig behagelig, om det er klassisk, pop eller tekno en spiller. Men disse høytalerne er ikke noen dypbassmonster nei, og det er ikke det de er kjente for heller De spiller realtivt dypt (ned til noen og 40Hz), og sammen med min H200 er bassen veldig kontrolert. Så jeg har ikke opplevd noe upresist bass med min forsterker nei. Hvis det er dypbass med brystkassetrykk og morrofaktor du er ute etter, passer kanskje ikke disse høytalerne til det. Men spiller en klassisk, akustisk, pop o.l. er dette et veldig godt valg etter mitt øre, og det er her en virkelig hører kvalitetene til SF. Mellomtonen og diskanten er bare helt nydelig. Meget detaljer og aldri slitsom.

Jeg har ikke helt bestemt meg enda for om det blir SF eller Dynaudio, men skal bestemme meg nå etter sommeren. Har hatt dynaudio focus 220 på lån en stund, og liker den veldig godt sammen med H200. Den har mer morrofaktor over seg enn SF, og er litt mer oppløst enn SF.

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har et par Audiovector M3 Super som jeg bruker sammen med Hegel CDP4A og Hegel H200.
    Er i utgangspunktet meget fornøyd med dette, men ønsker allikevel å oppgradere høyttalere.

Har vurdert blandt annet Gallo ref 3.1, Klippsh RF 82/83, og BW 803 Nautilus uten at jeg har hørt noen av disse.

Er det noen som har noen gode erfaringer med matching av denne Hegel komboen?
    Ønsker meg i utgangspunktet at lyden helst skal lene litt mot det varmere og ikke være slitsomt å høre på ved høyt volum.
    Hører på det meste, men må også fungere på rock/metall.
    Råeste matchen måtte vel vært Dynaudio focus 220, eller system audio Ranger/Explorer. Ta turen innom en soundgarden foretning å få det demonstrert. Du vil garantert få hakeslipp.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 og Explorer er en kombo som passer utrolig bra, til alt mulig av musikk.
    Jeg bruker selv H200 på et sett Patos prototyper, og det er for meg den beste komboen jeg noen gang har hørt. Jeg spiller 70% rock, 30% alt mulig og ser masse film.

H200 er en genial forsterker som takler omtrent hva det skulle være av høyttalere, det er strengt tatt bare å prøve.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H200 + SF Concerto Domus = meget bra, med de forbehold vetting har tatt i sitt seneste innlegg i denne tråden.

:arrow: http://avforum.no/minhifi/show.php/Hellnoob

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Råeste matchen måtte vel vært Dynaudio focus 220, eller system audio Ranger/Explorer. Ta turen innom en soundgarden foretning å få det demonstrert. Du vil garantert få hakeslipp.
    Den råeste matchen er jo helt klart Dynaudio Confidence C1 + H200

savner høytaleren min:cry:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler folk å se også andre steder enn kun hos Soundgarden etter høytalere til Hegel. Det er ikke automatisk de beste kombinasjonene som kun en sjappe selger. I mange tilfeller, ja, men ikke alle. Det er utrolig mange bra høytalermerker på markedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale T+A Criterion høyttalere til alt, også Hegel, da jeg bruker det selv. Men uansett hva du velger må du høre før du kjøper.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg anbefaler folk å se også andre steder enn kun hos Soundgarden etter høytalere til Hegel. Det er ikke automatisk de beste kombinasjonene som kun en sjappe selger. I mange tilfeller, ja, men ikke alle. Det er utrolig mange bra høytalermerker på markedet...
    +1

Det er jo alltid litt slik at det er mange som har kjøpt en ferdig "pakke" hos en av de store sjappene og da kan annbefale varmt høytalere fra den sjappa, men det er mye bra høytalere der ute, og selv syns jeg ikke mange av dem finnes hos soundgarden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •