Fronter til et rom på 12 kvadratmeter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronter til et rom på 12 kvadratmeter.

Hei!
    Klarer ikke å bestemme meg for fronthøytalere. Trenger deres hjelp
    skal brukes til film, musikk og tv.
    hvilken ville dere valgt av disse?

Proson Stratego 212 SA
    Dynavoice Dynamite 10

Hvilken er mest lettdreven? Er det 10-ern?
    hvilken ville dere valgt av?

Takker for svar

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei følsomheten på proson er på 96 db mens dynavoice er 91 db.
    Hva slags forsterker skal de kjøres på?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet at det går an å skrive mer enn ett innlegg i hver tråd? Det begynner å bli veldig mange tråder om det samme temaet fra deg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at de er mange tråder. Tror jeg får svar fortere hvis tråden ligger øverst. Kan hende jeg tar feil. Haster litt med valget. Er i Oslo på ferie. Tenkte jeg skulle kjøpe der før jeg drar. Beklager det.

Har ikke tenkt så mye på forsterker. Må vel kjøpe ny. Har en Yamaha RX-V461 som blir alt for pingletr uten effektforsterker.

Hvilken av dem er billigst i drift? Tenker da på forsterker og div. Har hørt at Strategoen trekker en del strøm. Var en som endte opp med å bruke 15 000 kr, som er uaktuelt for meg.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magron
    Jeg vet at de er mange tråder. Tror jeg får svar fortere hvis tråden ligger øverst. Kan hende jeg tar feil. Haster litt med valget. Er i Oslo på ferie. Tenkte jeg skulle kjøpe der før jeg drar. Beklager det.

Har ikke tenkt så mye på forsterker. Må vel kjøpe ny. Har en Yamaha RX-V461 som blir alt for pingletr uten effektforsterker.

Hvilken av dem er billigst i drift? Tenker da på forsterker og div. Har hørt at Strategoen trekker en del strøm. Var en som endte opp med å bruke 15 000 kr, som er uaktuelt for meg.
    Tråden din havner jo på toppet ved å legge et inlegg i den, å Bumpe den.
    Bør du ikke ha noe mindre enn dobble 12" i et rom på 12 kvadrat?
    Jeg har dobble 8" Dynavoice M-85 i et rom på 25 kvadrat, det er ikkenoe problem.

Dynavoicene er nok billigst i bruk.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dynavoice, hadde en kompis som hadde ett sett med stratego, og jeg hadde Dynavoice M-65, forskjellen var fra natt til dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ang forsterker

den 461 holder knapt til f-6 dynavoice og da er det sub i tileg som gjelder... prøv og få takk på en 663 yamaha samt effekt og ta en titt på m-65 eller m-85 i stede og kjøp deg en xtz 2x10.16 eller en xtz12" og du er i gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Onkyo 607 fungerer til Dynamite 10. Er det fakta? Er helt klar over at jeg må ha ny forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg tak i m-85?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ikke m-85.

Hvordan bumper jeg?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høytalere

hold en utkikk på finn.no. der kan du finne en del kupp. men av de 2 du ramset opp ville jeg definitivt valgt dynamite, men kjøper du m65 tror jeg du gjør et bedre kjøp. jeg har hatt dynavoice f6 selv. grisefornøyd med de i forhold til pris. og m65 skal være en MYE bedre høytaler. dynavoice m65 ex ville jeg gåttt for

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magron
    De har ikke m-85.

Hvordan bumper jeg?
    Ved å legge til et innlegg i tråden havner den på toppen av siden, hvis man lager et meningsløst innlegg bare for å få den på toppen, kalles det å bumpe...

Ellers er jeg enig med JAMES, gå for Dynavoice M-65

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump, bare skriv dette så har du bumpet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv nye høyttalere til et rom på 12 kvadrat og har lyst på gulvstående. Men er blitt anbefalt små stativhøyttalere til et så lite rom.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Vurderer selv nye høyttalere til et rom på 12 kvadrat og har lyst på gulvstående. Men er blitt anbefalt små stativhøyttalere til et så lite rom.
    stativ + sub er lang å foretrekke i små rom, i mange tilfeller også i større rom. problemet med gulv høytalere i små rom er at du veldig fort for dominerende og forferdelig bass, går du for stativ og og sub så har du med en gang mye bedre kontroll på bassen, syntes også at du får bedre lyd igjen for pengene i mellomtone og diskant ved å kjøpe stativ kontra gulv høytalere...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    stativ + sub er lang å foretrekke i små rom, i mange tilfeller også i større rom. problemet med gulv høytalere i små rom er at du veldig fort for dominerende og forferdelig bass, går du for stativ og og sub så har du med en gang mye bedre kontroll på bassen, syntes også at du får bedre lyd igjen for pengene i mellomtone og diskant ved å kjøpe stativ kontra gulv høytalere...

har du en reciver med rom korreksjon så går det greit nok, men hvis du på et tidspunkt skulle flytte anlegget ut av det lille rommet da. kjøp gulvstående, du får ikke nødvendigvis mer igjen for pengene

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er ganske mange som er for opphengt i gulvstående høyttalere. Selv tenkte jeg for noen år siden slik: "Øh. Hvorfor skal jeg kjøpe en teit liten boks først og så bruke penger på et metallstativ under. Nei, jeg kjøper heller en gulvståede så går alle pengene til høyttaler!"

Vel, nå noen år etter så har jeg innsett at den holdningen var feil. Man sal ha et ganske stort rom før man MÅ ha gulvstående høyttalere.

Et par stativhøyttalere vil spille fantastisk mye bedre i et rom på 12 kvm enn et par store gulvstående.

PS: Romkorreksjon kan ikke rette opp for store utsving i frekvensresponsen som skydes f.eks. for mye bass. Romkorreksjon kan kun rette opp en liten del av lyden i rommet. Det mest signifikante er rommet og hva du putter i det. Ikke romkorreksjonen. Glem den i utgangspunktet, og fokuser på det andre først.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror det er ganske mange som er for opphengt i gulvstående høyttalere. Selv tenkte jeg for noen år siden slik: "Øh. Hvorfor skal jeg kjøpe en teit liten boks først og så bruke penger på et metallstativ under. Nei, jeg kjøper heller en gulvståede så går alle pengene til høyttaler!"

Vel, nå noen år etter så har jeg innsett at den holdningen var feil. Man sal ha et ganske stort rom før man MÅ ha gulvstående høyttalere.

Et par stativhøyttalere vil spille fantastisk mye bedre i et rom på 12 kvm enn et par store gulvstående.

PS: Romkorreksjon kan ikke rette opp for store utsving i frekvensresponsen som skydes f.eks. for mye bass. Romkorreksjon kan kun rette opp en liten del av lyden i rommet. Det mest signifikante er rommet og hva du putter i det. Ikke romkorreksjonen. Glem den i utgangspunktet, og fokuser på det andre først.

forsåvidt veldig sant, men i og med han har listet opp de valgene av høytaler han hadde gjort, gikk jeg til den konklusjonen at han likte mye luft i bevegelse, og da er han sikkert ikke av typen som sitter å fin hører på cd etter jakten på gode innspilninger(noe man muligens ikke kan med de valgene han så for seg) basert på det hadde jeg anbefalt han å gå for gulvstående

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du er ute etter litt trykk og at du vil spille høyt så da må vel M-65 et godt valg i ditt tilfell:

Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Men for å vekke liv i m-65 ene så må det til litt effekt!
    Så vis je var deg så ville je ikke kjøpt noen surrund receiver!
    men heller funnet en 2 kanals forsterker:
    nå vet je ikke om XTZ class a100 er noen passene forsterker til disse (det får noen ander her inne svare på) men effekt messig vil den passe fint og det til en pris som kan passe deg??

XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

men blir den for dyr så kan vell kansje denne være et alternativ:

Yamaha RX-797 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

mvh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •