Bytte til en rsw10d subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til en rsw10d subwoofer?

Hei!
    Jeg har akkurat kjøpt meg et komplett Rf52 hjemmekinoanlegg(rf52, rc52, rs42 og rw10d)
    Saken er den at rw10d`n begynner å lage noen såkalte jallelyder i elementet når den går dypt. Dette er utrolig frustrerende da den bare er en uke gammel:cry:
    Det jeg lurte på var om jeg skal bytte til en klipsch rsw10d med 500 watt og to elementer? Fungerer denne bra sammen med resten av systemet eller blir den litt overkill? Regner vel med at denne takler de såkalte terrorspora med GLANS!!!:-D

Håper på mange råd og svar!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt rundt på forumet. Tror ikke du bør se deg blind på at du må ha en Klipsch sub. Du bør vel også la subben din få spille seg inn litt. Den trenger nok et par timer spilletid før den funker slik den skal.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, det spørs vel hvordan denne er innstillt også, volummessig frevens osv
    som det blir sagt her er det mange typer å velge mellom i prisleiet opp til rsw10d
    kanskje det er en 12 tommer du søker? kan du ikke legge innlitt om hvordan ting er koblet opp, delefrekvens osv? mange erfarne bassfreaks her som kan gi deg råd og tips

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 2 stk RSW10d, denne spiller utrolig flott.
    Veldig musikalsk, med mye dynamikk og trøkk.
    KAN være litt vrien å plassere, da det aktive elementet spiller bakover.

Rommet mitt er på 17,5kvm, og det holder i massevis med 2.

Startet opp med en først, men slet litt med plassering ( utfasinger osv ), dette ble noe lettere når jeg fikk inn nr 2.

Jeg har forøvrig liten mulighet for plassering, siden det hele står bak en falsk frontvegg.

Hos meg spiller det sammen med RB81 og RC64

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det på film? Nå er RW-10D oppgitt til å gå ned til 28hz. Kanskje du spiller på grensen til volumet og når det blir for dypt så får den problemer med å henge med? Kanskje noe som går dypere og kraftigere hadde vært tingen?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på film ja! Satte på rambo her om dagen og rw10d gjorde en dårlig jobb på de dypeste spora. Elementet dirra nesten konstant:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Det er på film ja! Satte på rambo her om dagen og rw10d gjorde en dårlig jobb på de dypeste spora. Elementet dirra nesten konstant:evil:
    tror du kanskje makser den litt vel mye?man får ikke jordskjelv ut av alle subwoofere, ut ifra settet ditt ville jeg tro at du kanskje ikke var ute etter full fres 110db for da ville du gått for større HT eller Sub?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da spørs det om sub'en står for høyt i utgangspunktet slik at den ikke har noe å gå på når det virkelig smeller. Høres nesten ut som om at du må enten skru ned for å la sub'en få reserver eller kjøpe en kraftigere sub.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben står på 0db og 80hz. Jeg vet ikke om dette er optimalt, men jeg har prøvd litt forskjellige innstilninger og dirringa i elementet på subben går ikke bort:-? veldig frustrerende!

Jeg kjøpte dette annlegget for å få knall lyd på film, men dette ødelegger litt av moroa. Som sagt tidligere så kan kankje problemet elimineres ved f.eks kjøp av klipsch rsw10d?

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du anledning til å få låne en rsw10d av butikken for test hjemme hos deg? Da vil du kunne sammenligne disse to, og da kunne avgjøre om rsw10d er verd de ekstra kronene.
    Jeg gjorde akkurat som deg, men kjøpte en rw12d som jeg aldri ble fornøyd med. Kabinett/element laget mye ulyder når nivå begynte å nærme seg akseptabelt filmnivå8) Denne ble fort byttet ut til fordel for rsw10d. Denne var, hos meg vel og merke, bedre på alt

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har forstått det sånn at rsw10d er en helt annen sub med bedre elementer og kabinett og minner muligens mer om rt10d hvis jeg ikkke tar helt feil?:-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben står på 0db og 80hz. Jeg vet ikke om dette er optimalt, men jeg har prøvd litt forskjellige innstilninger og dirringa i elementet på subben går ikke bort:-? veldig frustrerende!

Jeg kjøpte dette annlegget for å få knall lyd på film, men dette ødelegger litt av moroa. Som sagt tidligere så kan kankje problemet elimineres ved f.eks kjøp av klipsch rsw10d?
    0db som er full styrke? Da må du skru ned volumet, sett den på ca kl 13 og prøv deg fram med plassering. Hvordan er den plassert nå?
    Har du et bilde av oppsettet ditt?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl 13? Jeg har desverre ikke noen bilder enda men det kommer. Subben står ved siden av høyre front inntil veggen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spiler av en lyd på feks 60 hz med subben skrudd av så skal ikke lyden bli noe særlig høyere med subben påskrudd. Subben er ment å gi kraft der frontene dine ikke klarer det lenger ned. Du skal ideelt sett ha det samme lydtrykket i hele frekvensregisteret. Noen liker at lydtrykket er noe høyere i de lavere frekvensene, men hvis du skrur opp volumet på subben for høyt så vil den slite litt når heftige scener dukker opp på film.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har forstått det sånn at rsw10d er en helt annen sub med bedre elementer og kabinett og minner muligens mer om rt10d hvis jeg ikkke tar helt feil?:-D
    Hei har selv hatt 2 stk rsw10 hjemme på prøve og de spiller bra på film og helt sinnsykt bra på musikk,har selv 2 stk xtz12,har hatt flere typer svs hjemme på prøve og Klipschene er de beste jeg har hørt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •