Har en aktiv bil-Sub. Noe håp for å koble til Hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har en aktiv bil-Sub. Noe håp for å koble til Hjemmekinoen?

Heisann!

Jeg hadde en Aktiv 2x 10" flatsub i bilen min. Men den bilen skal jeg selge og derfor ligger bare subben her.

Den har jævli dyp og herlig bass, og jeg tror den hadde vært ypperlig til film bruk. Derfor lurte jeg på om det er noen muligheter til å koble den til anlegge mitt?

Jeg har en 6.1 reciever. Litt gammel en. Og 2 høytalere.

Suben heter; Infinity BassLink <- link.

Kanskje noen har noen tips til og koble denne? Jeg vet den trenger 12v. Men bare lurer om det er noen måter og få koblet denne til hjemmekino anlegge mitt som er koblet til PC'en.

Takker for tips og hjelp!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal kunne gå bra det. Fra sub-ut på receiveren over til linje inn på sub'en, gjerne med Y-splitt inn på sub'en. Front eller rear spiller ingen rolle. 12v får du med omformer, lader etc. Biltema og Clas har sikkert noe billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil ikke subben trekke for mye strøm da? Er jo ikke store disse omformerene.
    Jeg har en boks her liggende som er 12v ut, som brukes til noen lyspærer.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks strømtrekk 12A = DYR omformer.

En annen ting er at sub som leverer DYP bass i bilen, blir som oftest forvandlet til en pingle når du får den innomhus.
    Akustikken i bilen er noe helt annet enn i et rom, og bidrar enormt i bassen, noe sub for bil er konstruert for, og drar nytte av. Skuffelsen kan med andre ord bli stor om du bruker en haug penger på omformer, kabler etc.

Beste tipset er nok å selge denne på AVTorget, og heller kjøpe en sub for innebruk. 8 og 10" XTZ er f.eks billige og gode kjøp på brukten.

Har du en phono/RCA kabel liggende og et bilbatteri kan du jo selvfølgelig teste det selv først i det aktuelle rommet. Men for all del bilbatterier innendørs er ikke hva du skal satse på permanent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønner jo selvfølgeli at bassen i bilen kan ikke sammenlignes med hvordan den bli innendørs.

Har lenge vurdert XTZ subben ja. 10"'eren. Men sparer for øyeblikket til Full-HD Projektor, så jeg tenkte vist det var en enkel måte og koble denne subben til anlegge mitt, så kunne jeg bruke denne til jeg får råd til XTZ'en.

Får vell legge ut subben for salg. Ser den koster over 3k ny, så jeg bør få noe for den hvertfall.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En batterilader med en grei kondis mellom hvis du har sånt liggende er jo greit å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •