Klipsch VS CW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32

Tråd: Klipsch VS CW

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch VS CW

hei.vill høre hva folk synest e best av klipsch og cw.meg og en kammerat e uenig.han synest at cw e best eg synest klipsch e bedst enn cw.så får vi se hva folket sier

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV når ikke opp mot Klipsch uansett område.
    De som liker bass, men ser helt bort ifra resten av registeret kan velge CV.
    (etter min smak liker jeg ikke bassen heller i CV)

men smaker er som..... ja:P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.vill høre hva folk synest e best av klipsch og cw.meg og en kammerat e uenig.han synest at cw e best eg synest klipsch e bedst enn cw.så får vi se hva folket sier
    po-thay-toe po-tha...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vel du vil finne rimelig bred enighet i at Klipsch er VESENTLIG bedre enn CW, som tross alt produserer noe av det dårligste lydbildet penger kan kjøpe.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det egentlig noen rolle hva den enkelte synes da? Du har ikke sagt noe om høyttalermodeller, bruk eller rom.
    ...uansett, hvis noen synes CV! er bedre enn Klipsch generelt så får de jo bare synes det då :twisted:

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også vesentlige prisforskjeller mellom merkene, noe som er verd og vektlegge.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Spiller det egentlig noen rolle hva den enkelte synes da? Du har ikke sagt noe om høyttalermodeller, bruk eller rom.
    ...uansett, hvis noen synes CV! er bedre enn Klipsch generelt så får de jo bare synes det då :twisted:
    hei.neida gjør ikkje det,men han sier klipsch e for gammlinger som ikkje tør å ha høyt volum.

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er han virkelig ut på jordet.. Jeg synes Klipsch spiller langt bedre enn CV uansett volum

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.neida gjør ikkje det,men han sier klipsch e for gammlinger som ikkje tør å ha høyt volum.
    Klipsch sin styrke er jo nettop volum. Er litt redd for hørselen min etter å ha fått mine nye Klipsch. Spiller så inn i h... høyt og rent.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er mer provokasjon en meninger fra han.
    Altid morro med slikt

Er det ikke bare og finne en eller anna test hvor dem måler db fra div Klipsch og CW, så ser dere hva som spiller høyest.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Tror nok det er mer provokasjon en meninger fra han.
    Altid morro med slikt

Er det ikke bare og finne en eller anna test hvor dem måler db fra div Klipsch og CW, så ser dere hva som spiller høyest.
    nja virke ikkje sånn.men men.han liker cv så liker han cv.personlig synest eg at cv er en brøle ht,men det e no min mening.har ikkje hatt cv ht men har hørt noen ikkje helt min still.men har hatt en 12 hd cv sub tror eg det va,fikk den fortare igjenom døren enn eg fikk den inn heheh.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han tenker sikkert på mengde lyd (merk: styrke på bass osv) enn høy og god lyd.
    Han synes kanskje også de er kulere å se på. Jeg syner f.eks Klipsch RF-83 er heftig kule, mens min mindre bror synes CV CLS-215 er mye kulere enne dem.

Smak og behag, selv om jeg er overbevist om at vennen din hadde skiftet mening om han hadde brukt CLS-215 i en uke og så Klipsch RF-83 i en uke etterpå

Newcomer JVP sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil på hva som er best. Det er selvfølgelig Klipsch:-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er jo ivertfal finest, CW har noen fine modeller, men de fleste er ikke serlig bra for øyet.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er uten tvil best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch spiller MYE høyere rent enn CW så det han sier er bare tull. Tror han bare prøver å terge deg. Alle som har hørt CW vet at det låter elendig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er jo forskjellig. Men er man kun ute etter DB o.l. Så er det lite som slår CV.

Selv har jeg hørt CLS15 på Denon PMA2000AE, og jeg må si jeg er imponert når de får anna enn PA forsterkeri bak seg! Klipsch er uansett VELDIG bra . Men syns en sammenligning ikke helt passer, siden de satser på forskjellige marked.

CV har desverre også gitt opp sine desidert beste modeller. Selv kjører jeg for tiden CV AL1000mk2 på Lyngdorf oppsett med ROOMPERFECT (i påvente på nye høyttalere ), det låter faktisk VELDIG bra!!!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Smaken er jo forskjellig. Men er man kun ute etter DB o.l. Så er det lite som slår CV.

Selv har jeg hørt CLS15 på Denon PMA2000AE, og jeg må si jeg er imponert når de får anna enn PA forsterkeri bak seg! Klipsch er uansett VELDIG bra . Men syns en sammenligning ikke helt passer, siden de satser på forskjellige marked.

CV har desverre også gitt opp sine desidert beste modeller. Selv kjører jeg for tiden CV AL1000mk2 på Lyngdorf oppsett med ROOMPERFECT (i påvente på nye høyttalere ), det låter faktisk VELDIG bra!!!
    Må si meg veldig enig her skorob. Det er klart CV har noen søppelhøytalere, men de har også noen som faktisk ikke er så gale. Kjørte selv CV AL1000 på ett EC oppsett med en AW250R effektforsterker for mange år siden, og dette spilte over all forventning. Neida, ikke high-end lyd, men bedre enn MYE annet jeg har hørt opp igjennom pluss jeg kunne spille noe ute av det ******* høyt hvis jeg ville.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig her. Mater man CV med en skikkelig forsterker låter det ikke så galt.Lånte cv A2.6KW2 med meg hjem og testa. Skikkelig nedtur. Spilte høyt og stygt. Jeg har brukt DP250 og nå tester jeg ut Emotiva XPA-1. Spiller faktisk pent. Kontrollert med massivt trykk.
    Jeg har clsc215 pga av stor stue (45 kvadrat) og finner ikke noen ht som kan matche disse uten å bruke en formue .
    Skal kjøpe RF-83 til kinoen i nærmeste fremtid så da blir det test..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Må si meg enig her. Mater man CV med en skikkelig forsterker låter det ikke så galt.Lånte cv A2.6KW2 med meg hjem og testa. Skikkelig nedtur. Spilte høyt og stygt. Jeg har brukt DP250 og nå tester jeg ut Emotiva XPA-1. Spiller faktisk pent. Kontrollert med massivt trykk.
    Jeg har clsc215 pga av stor stue (45 kvadrat) og finner ikke noen ht som kan matche disse uten å bruke en formue .
    Skal kjøpe RF-83 til kinoen i nærmeste fremtid så da blir det test..
    cls215 er ment for rom over 40 kvardrat.. godt å se noen som har skjønt det . Rf-83 er HINSIDES!!!! . Rf-7 og 5 har dog gjort comeback :P.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •