Klipsch VS CW - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Tråd: Klipsch VS CW

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har selv hatt CLSC215 og RF83, og når man snakker kvalitet er Klipsch i en helt annen klasse!

Og Klipsch spiller GRISEHØYT!

mens CLSC215 sto mer frem som en konfirmasjons høytaler, så er Klipsch så utrolig mye mer enn som så, men fremdeles har mange av kvalitetene som CV er kjent for, uten å ta med seg alle ulempene og lydkvalitetene (eller mangel på sådan)

i mine ører er det hvertfall ikke mulig å sammenligne RF83 / RF63 og kanskje heller ikke RF82 med CLS/CLSC215, det blir rett og slett en helt annen klasse.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har selv hatt CLSC215 og RF83, og når man snakker kvalitet er Klipsch i en helt annen klasse!

Og Klipsch spiller GRISEHØYT!

mens CLSC215 sto mer frem som en konfirmasjons høytaler, så er Klipsch så utrolig mye mer enn som så, men fremdeles har mange av kvalitetene som CV er kjent for, uten å ta med seg alle ulempene og lydkvalitetene (eller mangel på sådan)

i mine ører er det hvertfall ikke mulig å sammenligne RF83 / RF63 og kanskje heller ikke RF82 med CLS/CLSC215, det blir rett og slett en helt annen klasse.
    Du sammenligner jo en høyttaler som koster over 3x så mye mot CV sin da.... RF-82 koster også en god del mer... problemet er ofte at de som kjøper CV tror det er en billig investering, men det er det ikke på elektronikksiden.

Klipsch er lydmessig bedre, men koster også desidert mer! CV gir sine brukere 100% valuta for penga! Klipsch er også en "ELSKET og HATET" merke, ikke alle som liker den "in your face" stilen dems.

Skal man snakke om klipsch rf83, burde man snakke om høyttaleresom er i samme prisleie, feks. Dali IKON 8(koster dog litt mindre, men første jeg kom på nå, takket være Roger Waters her på forumet )!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg bare ha det på det tørre at jeg faktisk syns Klipsch lager noen fantastiske høyttalere, selv om jeg er veldig uenig i noen komboer som brukes her på forumet på de (smak og behag ).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke uttale meg om cv vs klipsch. Men at man må ha en skikkelig forsterker til cv er vel ikke å tvile på. Hvilken forsterker bruker du c-v?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL-750 og AL-1000 er jo deilige høyttallere. Og man kan kjøpe en ganske heftig forsterker og fremdeles være under prisen av et klipsch par. Så med frasen "bang for the buck" er det liten tvil om at CV drar det lengste strået.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må du utdype litt, Hva legger du i kvalitet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydkvalitet, var ikke sammenlignbart i mine ører.

til cv brukte jeg 2stk nad c272 å drive, til RF83 brukte jeg parasound nc 2250 en periode, og halo a23 en periode før de ble solgt.

skal kjøpe nytt igjen nå, da blir det andre forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på hva klipch folka hadde syntes om Klipch, om de hadde blitt behandlet som CV-

Lurer på hvordan RF-83 hadde låti med en Zachry XP-250, tror nok den hadde blitt ganske skritete og tam i bassen. Om man da i tilegg velger å bruke pcn som pre-amp....

Som Skorob og andre over sier, bruk ordentlig elektronikk på CV så skal jeg love dere at de låter knall bra.. Iallefall om man har prisen i bakhode...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydkvalitet, var ikke sammenlignbart i mine ører.

til cv brukte jeg 2stk nad c272 å drive, til RF83 brukte jeg parasound nc 2250 en periode, og halo a23 en periode før de ble solgt.

skal kjøpe nytt igjen nå, da blir det andre forsterker.
    2 stk nad c272.. Er vel ikke rart du sitter med det inntrykke av cv.. Ingenting vondt sagt om nad ( har hatt mange selv) men disse er ikke i nærheten å drive cls215 på en skikkelig måte. Og denne serien brokoblet høres ut som et eneste langt skrik.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du sammenligner jo en høyttaler som koster over 3x så mye mot CV sin da.... RF-82 koster også en god del mer... problemet er ofte at de som kjøper CV tror det er en billig investering, men det er det ikke på elektronikksiden.

Klipsch er lydmessig bedre, men koster også desidert mer! CV gir sine brukere 100% valuta for penga! Klipsch er også en "ELSKET og HATET" merke, ikke alle som liker den "in your face" stilen dems.

Skal man snakke om klipsch rf83, burde man snakke om høyttaleresom er i samme prisleie, feks. Dali IKON 8(koster dog litt mindre, men første jeg kom på nå, takket være Roger Waters her på forumet )!

jeg sammenlignet vel ikke direkte mot rf83, men RF83 /RF63, og også RF82,

når er jeg ikke 100%oppdatert på cv priser lenger, men når jeg kjøpte CLSC215 ny for en del år tilbake, kostet disse rundt 8990 mener jeg på, RF82 koster vel da ca 1000kr mer, noe jeg mener de helt klart er verdt.

nå vet jeg mange som ikke liker Klipsch, og også mange som ikke liker cv - på samme måte som ikke alle liker b&w og dali f.eks, smaken er som baken..

personlig synes jeg lydkvalitet RF82 VS CLS215 f.eks ;

RF82 gir mindre basstrøkk - skulle egentlig bare mangle, men føler likevel i mine egne ører at RF82 gir "bedre" lyd enn hva feks CLS215 ville gjort - det var også en av grunnene til at jeg solgte mine CV - det, i tillegg til å prøve noe nytt selvsagt.

jeg hadde aldri gått tilbake til CLS/CLSC215, uansett elektronikk nå, men heller RF82 f.eks, noe jeg har valgt å handle inn til stua i disse dager.

hvor bra høytalerne blir, avhenger til syvende og sist også på kvalitet på elektronikk, og matching av komponenter, og helt klart blir cv også bedre av god elektronikk som i tillegg matcher de godt..

men personlig ( det er min egen mening) hadde ikke jeg ville brukt skikkelig og god (gjerne også dyr) elektronikk på cv, da hadde jeg heller brukt den på andre høytalere, (som passer mine ører bedre) s.feks Klipsch RF82 / RF63 /RF83

nå skal det også sies at mine CLSC215 ble stående mye lenger på mitt rom, enn hva b&w dm683 gjorde, det betyr heller ikke at db683 er "dårligere" enn clsc215, men de passet ikke til mine ører.

når jeg handler nytt/brukt leser jeg ofte erfaringer til folk her inne, det betyr ikke at jeg ender opp med å bli like fornøyd, ettersom mine preferanser ikke alltid er lik andres, og derfor avhenger ALT til syvende og sist om mine egne ører når avgjørelsen på om utstyr blir stående eller kjøpt blir tatt.

Noe langt innlegg, beklager det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    2 stk nad c272.. Er vel ikke rart du sitter med det inntrykke av cv.. Ingenting vondt sagt om nad ( har hatt mange selv) men disse er ikke i nærheten å drive cls215 på en skikkelig måte. Og denne serien brokoblet høres ut som et eneste langt skrik.

jeg har en kompis som faktisk har CLS215 nå, ikke 100% identisk med CLSC215 som jeg hadde - men på disse har jeg testet med mine forsterkere så smått
    både NC og Halo,

Men siden rommet og pre ikke var samme som ¨jeg har Klipschene og hadde CV i, blir det likevel ikke helt samme sammenligningsgrunnlag, ettersom romstørrelse, akustikk osv spiller en stor rolle på sluttresultatet.

Ikke alle vil komme til samme konklusjon som meg og det er helt greit - men selv hadde jeg ikke gått tilbake til CV, etter å ha eid RF83,RF82, DM683, og hatt JBL LS80 på test nå før jeg bestemte at RF83 skal tilbake. (men dette blir uansett en smakssak etter hva jeg kan skjønne?)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis

brokoblet ikke c272, prøvde en kort periode - men det ble ikke noe særlig vellykket..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •