Bygge og koble sub til lydkortet...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge og koble sub til lydkortet...

Er ikke helt sikker på om dette er riktig sted og legge denne posten, men jeg gjør et forsøk.
    Jeg sitter i dag med et DFI LanParty NFII Ultra også er jeg litt lysten på å lage meg en billigsub. Det er sub-utgang på hovedkortet og lurer derfor på om jeg kan bruke denne Eltek subben og bare koble rett inn på hovedkortet's sub-inngang ?
    Hvis det ikke er mulig, har dere noen andre sider hvor de selger sub-elementer som jeg kan bruke og tips på hvordan jeg kan gjøre dette?

Takker for alle svar !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kobler høyttalerelementet rett i lydkortet blir det nok stusselig bass på deg. Hvis du bygger en av de aktive subwooferene(altså med forsterker) vil du ihvertfall få masse bass. Om det vil høres bra ut, er en helt annen sak, det kommer veldig an på hva resten av anlegget ditt består av og om du skal bruke det til stereo eller multikanal. Endel av forsterkermodulene fra Eltek har innebygget delefilter.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis stikkordet er billigsub for PCen, så ville jeg vel tittet på ferdige alternativer fra Eltax (f.eks. Eltax Solo) eller Gale (f.eks Gale 3070W). Pris på disse rimelige subwooferne ligger typisk mellom 1100 og 1900 kroner. Det holder sannsynligvis i massevis til bruken, og vil som regel bli billigere enn å kjøpe forsterker og element separat, samt at man slipper jobben med å bygge det. Men det er selvfølgelig en egen tilfredstillelse i å bygge ting selv.

Det finnes selvfølgelig flere rimelige subber enn de to jeg har nevnt, og jeg har sett slike til under tusenlappen også enkelte steder. Hoedpoenget mitt er at for denne bruken så blir ferdige billigsubber det greieste, nettopp fordi selv DIY ikke kan matche disse på pris (forsterkerne blir for dyre).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •