Lurer på: Dali Concept-serien - Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lurer på: Dali Concept-serien - Hjemmekino

Hei! 8) Jeg er en moderat entusiast som i flere år nå har gått og siklet på ny hjemmekino, og når i tillegg det gamle 32" CRT Widescreenen tok fyr for noen uker siden og havna på dynga var det liksom dråpen, så nå blir det storoppgradering i stua.

Dette er vel kun høyttalerdelen av forumet? så skal prøve å begrense spørsmålet mitt

Har tenkt å handle fra HiFi-klubben, og har lenge sikla på Dali sin Concept-serie, noe som forøvrig maxer prissjiktet mitt så det er sagt hehe :P

Det litt "spesielle" med mitt ønske er at jeg også har lyst på et system som kan brukes til litt skikkelig partyføring når man skal ha en fest en gang iblandt, kanskje i litt store mer praktiske rom for den slags ting, og har derfor sikla litt på Concept 10 som frontere, mens resten ser jeg for meg Concept 1 siden det vil være kun brukt i hjemmekino (holder vel med Concept 1 for en middels kresen entusiast? :P)

Da lurer jeg egentlig på to ting jeg!;

Det er vel et par andre her som har Concept-høyttalere, er dere fornøyd med disse? Har inntrykk av at det er en fin allroundhøyttaler, har jeg rett?

Og hvis det blir til at jeg går for disse høyttalerne, hvilken receiver bør jeg gå for? Har tenkt å gå for 5(.1) sett på høyttalerne, men vil alikevel ha receiver som støtter alle HD-format fullt ut. Ser ut som det er Denon eller NAD som gjelder i butikken, hvem passer best til Dali Concept? Tenkte maxpris rundt 8-9000,-

Og vil egentlig noen av de receiverne klare å drive to Dali Concept 10 i "partymodus", eller er det håpløst og jeg må ha egen forsterker? Hvis sistnevnte er tilfelle, driter jeg nok i hele partygreia og da blir plutselig Concept 6 og 8 mer attraktive, if you catch my drift...hehe.

Blei visst tre spørsmål det :P

Mvh halvt n00b men glad i god lyd og bilde

EDIT: Har lurt på å bruke PS3 som Blu-ray kilde, om dette har noe å si for det andre her

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker vil i de aller fleste tilfeller gi bedre lyd enn bare en receiver. Nesten uansett størrelsen på høyttalerne. 4x10" vil jo ha litt strøm. Men de fleste seriøse receivere har i dag pre-ut og da er det jo greit å oppgradere senere. Faren med å bruke en receiver og såpass store høyttalere til fest er at det er ofte er lett for å skru opp høyere enn receiveren klarer og da sier ofte diskentene opp samarbeidet pga forvrenging.

Det er en egen tråd om Dali her. Anbefaler å lese og spørre litt der.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Effektforsterker vil i de aller fleste tilfeller gi bedre lyd enn bare en receiver. Nesten uansett størrelsen på høyttalerne. 4x10" vil jo ha litt strøm. Men de fleste seriøse receivere har i dag pre-ut og da er det jo greit å oppgradere senere. Faren med å bruke en receiver og såpass store høyttalere til fest er at det er ofte er lett for å skru opp høyere enn receiveren klarer og da sier ofte diskentene opp samarbeidet pga forvrenging.

Det er en egen tråd om Dali her. Anbefaler å lese og spørre litt der.
    Ok, takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •