Valg av høyttalere, 5(.1) til 15-20k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Godt svar

Jeg hadde Focal Chorus 7xx før, og var bra fornøyd. Da hadde jeg imidlertid ikke så god forsterker, så kanskje Focal er en idé nå også. Får ta en tur på hifihuset og lytte på Focal og Monitor Audio iallefall.

En ting ingen har svart på enda. Kan min forsterker få noe ut av Dali Mentor 6?
    Gjør det - de har Yamaharecivere som du kan teste dem på også,og det er jo en fordel siden du har det selv
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos hifiklubben og hørte på CM7 i dag, og jeg synes det låt veldig bra. I tillegg synes jeg de ser ganske pene ut.

Hørte også på Mentor 6, men den ble veid og funnet for ... stygg. Det positive var at den låt veldig bra med Yamaha'en min, og gjorde at jeg har bestemt meg for at det jeg skal kjøpe i første omgang er stereohøyttalere i 10-15000 klassen. Jeg måtte ha bestemt meg i dag hvis jeg skulle kjøpe disse, og jeg vil bruke litt lengre tid på forskningen.

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om disse er litt over budsjettet ditt på 15k tar jeg sjansen på å anbefale de: http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15
    Og der er det fri frakt også... Var inne og hørte på de tidligere en gang, var knallbra lyd.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp har Kef IQ90 i sort finish til 10.000 i en såkalt "superhelg". Over helga koster det 16000 igjen. Jeg er jo tidligere meget fornøyd Kef-eier, så kanskje jeg bare skal trå til på dette.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så gjort. IQ90, IQ60 og IQ30 bestilt, til en samlet pris på 17800,- inkludert frakt. Godt valg, eller mener opinionen at jeg har tråkket i granbaret?
    Nå har jo Elkjøp 30 dagers returrett, , så skulle jeg angre meg så er ikke alt håp ute :-)

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg angret meg og avbestilt. Ingen skal komme her og si at jeg ikke er ubestemmelig!

Jeg har fått et tilbud om å kjøpe Monitor Audio Gold høyttalere på bruktmarkedet. GS20, GSFX og GSLCR. Hva tror dere om disse, og hva synes dere en riktig pris for noe sånt er på bruktmarkedet?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Monitor Audio GS20 i dag, og jeg må si at jeg syntes det låt veldig bra.

Planen er nå faktisk et 4.0 system, med GS20 i front og Radius R180 bak. Pga at vi leier bolig og har en ganske hifi-fiendtlig stue kommer jeg til å vente med senter og sub. Jeg er ganske så sikker på frontvalget, men hva tror dere om valget av bakhøyttalere? De er valgt pga en kombinasjon av kvalitet og plasseringsvennlighet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •