Kftosberg kvitter seg med div... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 191
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke vurdert å gå over til head-fi da ?

Så slipper du å tenke på rommet å får sykt mye lydkvalitet for pengene.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke morsomt uansett grunn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quisten har til nå det beste rådet; head-fi. Koster smuler og gir fantastisk lyd. Desverre uten fysisk smell i kroppen, men som jeg tolker deg så vil fruen uansett ikke ha smell. Mitt råd er å kjøpe en DAC m/hodetelefonforsterker og et par greie øreklokker. Så kan du fortsatt nyte musikk i lange drag. For musikk antar jeg du kommer til å savne...muligens ikke første uka, men om ikke så lenge.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Quisten har til nå det beste rådet; head-fi. Koster smuler og gir fantastisk lyd. Desverre uten fysisk smell i kroppen, men som jeg tolker deg så vil fruen uansett ikke ha smell. Mitt råd er å kjøpe en DAC m/hodetelefonforsterker og et par greie øreklokker. Så kan du fortsatt nyte musikk i lange drag. For musikk antar jeg du kommer til å savne...muligens ikke første uka, men om ikke så lenge.
    Joda, Quisten har et veldig godt tips der. Men jeg orker ikke. Jeg har en Pioneer skjerm som jeg må få litt lyd fra. Ikke like underholdene med barne-tv uten. Kanskje for oss voksne, men ikke for barna sin del. Så jeg kommer til å investere i et Bose Cinemate GSII. Dette kobler jeg til Tven, hvor alt er koblet til med hdmi(Ps3, blu-ray og Canal digital dekoder). Så trekker jeg bare en rca eller optisk kabel fra tven og inn i Cinemate. Kommer til å bruke BDP-LX52 som cd spiller en stund. Trur den skal funke til det. Du tolker meg litt feil Tiger, når du nevner at fruen ikke vil ha noe smell. Hu blei egentlig bare glad for at jeg ikke ville ha det i stua lengre. Hu syns igrunn det ser veldig pent ut til å være et HIFI anlegg. veldig pent er jo selvfølgelig litt å ta i, men alt i alt, så er hu fornøyd. Ihvertfall nå

Trur det skal funke greit med Cinemate. Lest litt rundt, og det har skåret middelmådig på tester rundt omkring, men det ser bra ut, det er lite og det trøkker og spiller høyt. I og med at dette systemet har rykte på seg for å rulle av både i bunn og topp, så trur jeg det skal funke helt ypperlig med BDP-LX52 som cd spiller(?).

Å når ejg tenker litt på tipset til Quisten, så har jeg et sett med AKG trådløse hodetelefoner liggende som jeg kan bruke. Men da på hodetelefon utgangen på tven. Ikke helt optimalt kanskje......men men....

Tar gjerne imot råd om hvordan jeg skal få integrert et sett hodetelefoner på Cinemate GSII..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigers har dette anlegget fra Bose. Bose Lifestyle 28 IV Hjemmekinosystem | Soundgarden og uten at jeg er noe expert på lyd så vil jeg si at med tanke på de små høytalerene så er det faktisk veldig god lyd i de. Det er nå bare ett tips.. hvis du fortsatt ser etter ett lite anlegg...

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se i så fall på V serien i stedet hvis surround var en greie, halv pris i forhold til lifestyle serien og mye mer moderne. V10\20\30 til ca: 20\25\30 lapper.
    det eneste du trenger i tillegg er 2 HDMI kabler og en spiller....hvilket du allerede har.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    se i så fall på V serien i stedet hvis surround var en greie, halv pris i forhold til lifestyle serien og mye mer moderne. V10\20\30 til ca: 20\25\30 lapper.
    det eneste du trenger i tillegg er 2 HDMI kabler og en spiller....hvilket du allerede har.

Skal vel egentlig bare ha 2.1 hjemme i stua for denne gang. Blir veldig mye greier og trekke alle de kablene. Og det hadde på langt nær blitt noe som helst pent..hehe. Men vet at V serien er knall bra.

Takk for tipset.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det blei aldri bra uansett hva og hvordan.
    Men dette er jo til Fruens store glede selvfølgelig.
    Dette liker jeg ikke å lese, period!

Når du har gjort så mye og får dette som "takk", da er det verken deg eller anlegget det er noe feil med.........

Men for all del - noen damer synes at god lyd er å høre Bjørn Eidsvåg på en United cd spiller fra Europris..........

Trist, kftosberg, veldig trist......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette liker jeg ikke å lese, period!

Når du har gjort så mye og får dette som "takk", da er det verken deg eller anlegget det er noe feil med.........

Men for all del - noen damer synes at god lyd er å høre Bjørn Eidsvåg på en United cd spiller fra Europris..........

Trist, kftosberg, veldig trist......

Det er trist, det er det. Men det er helt og holdent min avgjørelse. Greit nok, så har jeg gjort masse for at det også skal se bra ut. Men når jeg sitter og er frustrert hver gang jeg setter på litt musikk, så ser jeg ikke noen grunn til at det skal stå fremme og støve ned. Jeg er ikke noe glad i å tørke støv!

Nå blir det jo tilogmed mer gulvplass til ungene og leke på. Så dette gangner jo alle....Eller er det dette jeg må fortelle meg selv, for å rettferdigjøre valget mitt??

Strengt talt, så skulle jeg jo helst hatt det fremme, men sånn det låter idag, så låter det like godt i eskene sine i kjelleren. Så får jeg heller ta det frem når vi finner et annnet sted å bo..

Nå er ihvertfall Cinemate GSII innkjøpt, så da havner det opp på veggen i løpet av helgen.
    Og tar jeg ikke helt feil, så vil jeg bli mer fornøyd til Bose enn med dagens oppsett.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt å høre...
    Men kan jo opplyse om at det ligger ett sett med Stax-hodetelefoner m/forsterker til 3000 på bruktkjøp tråden.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være litt kjipt av og til å være så over-audiofil at du ikke klarer å bare høre på musikken uten å må lytte etter feil. Jeg har det litt lettere sånn sett jeg da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det må være litt kjipt av og til å være så over-audiofil at du ikke klarer å bare høre på musikken uten å må lytte etter feil. Jeg har det litt lettere sånn sett jeg da.
    HAHA Gurba...hehe, det rima. Ikke over-audiofil akkurat, men bare litt....nesten. Vil at det jeg kjøper, skal virke som forventet. Og det gjør det jo ikke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA Gurba...hehe, det rima. Ikke over-audiofil akkurat, men bare litt....nesten. Vil at det jeg kjøper, skal virke som forventet. Og det gjør det jo ikke.
    Jeg ser den. Hvis et anlegg til 100.000kr låter likt som et til 10.000kr pga vanskelig rom så er det jo nokså kjipt og endel bortkastede penger. Får håpe at du får mulighet til å prøve på nytt med bedre forutsetningen en annen gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne høre hva du synes om Boes anlegget når du har fått det opp og testet litt.

Vurdere samme settet selv i en rigg nr 2.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Vil gjerne høre hva du synes om Boes anlegget når du har fått det opp og testet litt.

Vurdere samme settet selv i en rigg nr 2.
    skal sette det opp ikveld, så det kommer tilbakemelding om ikke så altfor lenge tenker jeg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg ser den. Hvis et anlegg til 100.000kr låter likt som et til 10.000kr pga vanskelig rom så er det jo nokså kjipt og endel bortkastede penger. Får håpe at du får mulighet til å prøve på nytt med bedre forutsetningen en annen gang.
    Ikke sant. Håper selv på det samme. Og i mellomtiden så kan jeg jo finne noe nytt å spare til.
    Hva blir det neste mon tro.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid artig å kjøpe noe nytt. Særlig prosessen med å sjekke og finne ut.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i mellomtiden så kan jeg jo finne noe nytt å spare til.
    Betyr det at du vil selge i stedet for å pakke det ned?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Håper selv på det samme. Og i mellomtiden så kan jeg jo finne noe nytt å spare til.
    Hva med å slå til på Lsound sitt utsalg av Swans sine PC høyttalere med liten t-amp inkludert i "Swans-pakka"?

Du har jo PC, og da er halve jobben gjort

Swans S3W Black 2.0 Aktiv høyttaler - 3" basselement - Swans - L-Sound AS

kr 465!

edit: jeg bestilte meg et par til min "suite" (hagestua)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Betyr det at du vil selge i stedet for å pakke det ned?
    det betyr at jeg skal pakke det ned, for ikke å selge. Skal ikke kvitte meg med noe av utstyret riktig enda. Skal se om jeg får brukt det i ev. nytt hus. forhåpentligvis om ikke altfor lenge. Vil jo ikke at det skal muggne.

Så ta det med ro dere Gribber;-);-) HIFI entusiasten er ikke død riktig enda, men jeg kan se dere sirkler rundt der opp på en skyfri himmel i påvente av at entusiasten skal falle om.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •