Kftosberg kvitter seg med div... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 191
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva kan du si om 1750, og også JBL LS (60 og 80) hvis du har hørt dem?
    Begynner like godt med JBL LS 80...60 har jeg ikke fått hørt noe på desverre..

LS80...er en RÅ høytaler..Du sier du vil ha litt crisp i mellomtonen..og det er det virkelig nok av her..Det kommer vel pga kompresjons horn mellomtonen..Den mellontonen er virkelig noe for seg selv..Her kommer alt til sin rett, hva gjelder kvinne og herre vokal...og alt det andre som gjengis i mellomtonen. Den er rett og slett virkelighetstro, og det er noe jeg setter pris på i en høytaler. Og for ikke og glemme diskanten(kompresjons horn dette å)..Her er det bare å lene seg tilbake og høre den sinnssykt detaltjerte diskanten...Den blir aldri for skarp eller skjærenede eller noe annet negativt substantiv(eller var det adjektiv?) du velger å bruke. Den er like sikemyk, luftig og detaljert i et hvilket som helt volum(volumet kommer jeg tilbake til).

Har du mye akkustisk musikk, kommer du til å elske denne høytaleren..

Bassen er tight og fyldig og den flytter så mye luft, at LS80 fint klarer og gi deg en fysisk opplevelse...Ikke i form av noe BROWN NOTE som får deg til å spurte med knipende rompeballer på dass...men du kjenner det trykker, og det er deilig. Den blir aldri anstrengende eller irriterende, hard, bløt og alt det der.. Den er gjennomført god hele tiden.

Da har jeg vel tatt for meg de forskjellige elementene, så skal jeg prøve og skrive noe om helheten.

Jeg er ikke så bevandret i alle de fremmedordene, som alle disse hifi skibentene bruker, men jeg skal prøve og gjøre meg forstått..

LS80 er en høytaler som helt klart foretrekker alt annet enn klassisk musikk..Den spiller det sikkert med stor innlevelse med den musikken i spilleren..men det er ikke det den er skap for..
    Rock, pop, akkustisk, jazz, blues og LIVE musikk(konserter og sånn), er det denne virkelig kan.. Sist nevnte er den rå på.
    Det er her jeg begynner og misslike høytaleren litt..For all del..Dette er en knallhøytaler..Men den har og en egenskap jeg overhode ikke liker.. Forstå meg rett, jeg syns den spiller helt rått, men jeg ville ikke ha kjøpt den pga akkurat dette.

LIVE SOUND karrakteristikk....Dette gjelder samtlige JBL høytalere...Hva du enn putter i spilleren, så låter det som om du skulle vært på en konsert..Jack Jonson...Konsert....Diana Krall...konsert....Odd Børretzen...konsert...osv.

Dette blir for slitsomt for meg..Mulig du mener jeg motsier meg selv akkurat nå..men jeg gjør ikke det..

Den spiller helt klart helt rått og det er en kjempe morsom høytaler til fest og fest og fest og ikke minst FEST...Og for ikke og glemme FILM..Da snakker vi om noe annet igjen..For i en kino, så er den formidabel..Der kunne jeg godt ha hatt den..rundt baut..Det hadde virkelig vært NICE..Men hjemme i stua...NO WAY HOZEY!

Men dette er min mening da..og det var den du spurte om...
    Og når det er en egenskap ved en høytaler som jeg ikke liker, så kan jeg jo ikke la være og nevne den...
    Men når alt kommer til alt, så er det jo du selv som må lytte og gjøre opp din egen mening om LS80...For meg, så er det en "enten så liker du den, eller så liker du den ikke høytaler" Og jeg liker den ikke hjemme i stua, men gjerne på en fest..og aller helst i en kino.
    Glemte og neve lydbildet........DET ER DIGERT!
    Nok om den..
    Nei...jeg skulle komme tilbake til volumet....SPILL SÅ HØYT DU VIL..Du klarer nok aldri og vrenge elementene..Og den digger forsterker kraft..
    Sånn.

1750 har en helt annen lyd filosofi igjen...
    De er så langt fra amerikansk HIFI som du kan komme..blir på en måte som natt og dag og sammenlikne de 2..men det gjør jeg ikke nå..Skriver om de hver for seg..

1750 er en mer "Rett i trynet" høytaler, som jeg liker og kalle det..
    Det virker faktisk som om du får lyden rett i trynet der du sitter i sweetspot.
    Og dette liker jeg godt..Det går på ingen måte utover det store lydbildet, holografi og dybde og alt det dærre der..men det gir et mye større fokus på det som skal skjer i midten.. Og det virker veldig riktig..
    Så til de forskjellige elementene..
    Begynner på toppen jeg...
    Diskanten er helt klart detaljert og luftig..Og det virker som om den leker med instrumentene..du kan på en måte høre at diskanten(og høytaleren) er glad i å spille musikk..Alt kommer ut lekende lett, den svever på en måte på skyer. Og dette er en fryd for øret og høre på..Må nok si at mellomtonen er høytalerens stekeste side..Spesiellt manne stemmer syns jeg..Det låter som om det er sånn det er ment til å låte.. Dette er også en høytaler med crisp i både mellomtone og diskant..men ikke på samme måte som med LS80(horn).. Mellomtone er så vannskelig og beskrive syns jeg..men for og sette et ord på det(som jeg har brukt før ser jeg), så må det bli virkelighetstro...igjen...men det stemmer..Jeg mener 1750 spiller langt over sin prisklasse, og hadde den kostet(ordiner pris ca 12000) 5-6000 mer enn ordiner pris, så hadde det ikke vært feil på noen måte..
    Selv med så små elementer som 1750 har, så spiller den BASS....og det til de grader...bassen er rask, relativt dyp og engasjerende..Dette er nok ikke en høytaler for store stuer...men mere middels store stuer...Blir stua for stor så mister du en del av den gode bassen det er i disse høytalerne...Har du en stor stue, så går det jo ann og plusse på en SUB for de laveste frekvensene..

Allt i alt, så er dette en mere HIFI høytaler enn hva LS80 er...syns jeg...Her er det detaljrikdom, større lydbilde, spilleglede og en helt klart større WAF. utseendemessig så er det jo et smykke for stua..Den er slank(litt smalere enn et cd cover), høy og generellt akkurat passe..Lyden som kommer ut overrasker alle, og det er på en måte Ulven i fåreklær det her..Den spiller bedre enn det ser ut som den gjør, og den er mer plass og plasseringsvennlig..
    Den heller kanskje bittelitt mot det lyse, men ikke så mye at det blir anstrengende eller plagsomt..den har en flott mellomtone og den har en hurtig bass...Den spiller også dypt, men ikke kjeller dypt...ikke engang om du er i kjelleren

Det er jo en grunn for at jeg velger 1750:-D

håper dette var til hjelp..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg fylte de jeg hadde ca. 3/4. Stappet en plastpose ned i hullet, og fylte så sand i posen. Snurret posen igjen, og proppet igjen hullet. Da er det langt lettere å ta ut sanden igjen.
    hvorfor er det lettere da? Du får jo ikke dratt ut posen uten og helle ut all sanda på samme måte som du ville gjort uten pose...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for langt og utførlig svar. Akustiske perler har jeg selv. Det er nok på rock og metal jeg av og til savner noe. Samtidig er de dype og raske som "billige partyhøyttalere" ikke klarer å følge. Derfor frykt for å bytte. Men bassfokusen kan godt ligge litt høyere på skalaen. Skal ha en ferieuke nå og vurderer å kjøre for å høre litt.

Et evt. bytte kan gjerne medføre mindre høyttalere og hvite hadde vært flott her. Samtidig bør ikke prisen overstige bruktverdien på de jeg har. Er igjen fristet til å kjøpe bare for å teste hjemme. Hva kan man tape på 1750 nå? Ikke mye.

Igjen takk for at du tok deg tid til å svare.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for langt og utførlig svar. Akustiske perler har jeg selv. Det er nok på rock og metal jeg av og til savner noe. Samtidig er de dype og raske som "billige partyhøyttalere" ikke klarer å følge. Derfor frykt for å bytte. Men bassfokusen kan godt ligge litt høyere på skalaen. Skal ha en ferieuke nå og vurderer å kjøre for å høre litt.

Et evt. bytte kan gjerne medføre mindre høyttalere og hvite hadde vært flott her. Samtidig bør ikke prisen overstige bruktverdien på de jeg har. Er igjen fristet til å kjøpe bare for å teste hjemme. Hva kan man tape på 1750 nå? Ikke mye.

Igjen takk for at du tok deg tid til å svare.
    Lykke til på leit etter evt nye høytalere..Bare hyggelig og svare en ekspert vettu...
    1750 må bare høres..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som leser dette som vet noe om System Audio Mantra 60

Trur kanskje det hadde vært en aktuell høytaler...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hvorfor er det lettere da? Du får jo ikke dratt ut posen uten og helle ut all sanda på samme måte som du ville gjort uten pose...
    Tenk én gang til på den der så ser du at pose er lettere...

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som leser dette som vet noe om System Audio Mantra 60

Trur kanskje det hadde vært en aktuell høytaler...
    mantra kommer med en bass mer en i 1750,
    skal hvist og være en mer solid bygge kvalitet i forhold til 1750, men det som er et stort minus for meg er at de ikke kommer med dobble terminaler, kun single wire,
    En spennende høytaler og den kommer i slutten av september begynnelsen av oktober.

Men så er spørsmålet hva kommer den til å levere i forhold mellom hba 1750 er priset til nå og hva mantra 60 kommer til å koste. mantra 60 har vel en pris på 16000 om jeg ikke husker feil, og 1750 til 8000k så tror jeg at 1750 er et bedre kjøp i dag.

Men det er jo selvfølgelig uten å ha hørt mantra.
    (Synsing)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk én gang til på den der så ser du at pose er lettere...
    Nei...kan ikke se at det blir enklere...men da skal jeg ihvertfall prøve det..:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjolnir
    mantra kommer med en bass mer en i 1750,
    skal hvist og være en mer solid bygge kvalitet i forhold til 1750, men det som er et stort minus for meg er at de ikke kommer med dobble terminaler, kun single wire,
    En spennende høytaler og den kommer i slutten av september begynnelsen av oktober.

Men så er spørsmålet hva kommer den til å levere i forhold mellom hba 1750 er priset til nå og hva mantra 60 kommer til å koste. mantra 60 har vel en pris på 16000 om jeg ikke husker feil, og 1750 til 8000k så tror jeg at 1750 er et bedre kjøp i dag.

Men det er jo selvfølgelig uten å ha hørt mantra.
    (Synsing)

Ja...det er ikke noe tvil om at 1750 er et knall kjøp til 8000...men det har jo egentlig kostet 12k...og da er jo ikke spranget opp til Mantra 60 så stort egentlig..At den er bedre er vel egentlig ikke noe og lure på...Og jeg lurer litt på om jeg heller skal avbestille 1750 og vente til Mantra kommer i butikken..

Gidder virkelig ikke å sitte med skjegget i postkassa, bare fordi jeg ikke ville vente noen måneder...
    Tiden går jo som kjent fort, så da er det ikke så lenge til slutten av september eller begynnelsen av august..Og når det er litt vente tid, så rekker jeg jo også å spare litt penger....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...det er ikke noe tvil om at 1750 er et knall kjøp til 8000...men det har jo egentlig kostet 12k...og da er jo ikke spranget opp til Mantra 60 så stort egentlig..At den er bedre er vel egentlig ikke noe og lure på...Og jeg lurer litt på om jeg heller skal avbestille 1750 og vente til Mantra kommer i butikken..

Gidder virkelig ikke å sitte med skjegget i postkassa, bare fordi jeg ikke ville vente noen måneder...
    Tiden går jo som kjent fort, så da er det ikke så lenge til slutten av september eller begynnelsen av august..Og når det er litt vente tid, så rekker jeg jo også å spare litt penger....
    På en annen side kan vel ikke tapet på 1750 bli stort om du skulle bestemme deg for å selge. Men jeg må si at Mantra så spennende ut. Har aldri likt modellen over (utseende) som har utropstegnform.

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side kan vel ikke tapet på 1750 bli stort om du skulle bestemme deg for å selge. Men jeg må si at Mantra så spennende ut. Har aldri likt modellen over (utseende) som har utropstegnform.
    Hmm, Ranger er jo en fantastisk høytaler.
    Men smaken er vel som kjent som ......

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Med oppgraderinger i denne farten (bytte høytalere før de kommer i hus) så er du vel snart oppe på samme nivå som før hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha...skjønner hva du mener...men om den virkelig koster 16000. Så stopper jeg der tenker jeg..blir ikke noe HIGH-END på meg på en stund...Har vel egentlig ikke vært der heller..Men nå er det ihvertfall lenger unna...

da har jeg ihvertfall avbestillt 1750...
    Så da slipper jeg stresset med å måtte evt. selge noe seinere..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SA det eneste som er på lista? Og, må høyttalerne være hvite?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler på en måte at siden jeg har avbestillt og bestillt i hytt og gevær de siste dagene, så må jeg handle på Soundgarden og ja de MÅ være hvite...

Men jeg handler uansett ikke før jeg har fått hørt på Mantra 60...
    Er egentlig åpen for det meste...er bare det at System Audio er så forbanna elegante og pene å se på...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her skulle det stått noe spennende, men gidder ikke det alikevel

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig? Det er jo dyrere enn å kjøpe de hos Soundgarden. Prisen hos Fona er pr stk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Billig? Det er jo dyrere enn å kjøpe de hos Soundgarden. Prisen hos Fona er pr stk.
    hehe...så det nå

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvite høyttaler og Soundgarden gir ikke andre valg enn SA. 8) Synd, fordi SA ser langt bedre ut enn de spiller. IMHO.

Var på en demo på 1750 og Ranger når jeg skulle ha nye. Thomas Dybdahl benytet SA som høyttaler i studio ble det hevdet i butikken. Mulig det. Thomas Dybdahls musikk høres særdeles detaljert ut på f. eks. Dynaudio. Langt mer detaljert enn på SA...

Nå benytter man jo ikke 1750 eller Ranger i studio, men dog.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvite høyttaler og Soundgarden gir ikke andre valg enn SA. 8) Synd, fordi SA ser langt bedre ut enn de spiller. IMHO.

Var på en demo på 1750 og Ranger når jeg skulle ha nye. Thomas Dybdahl benytet SA som høyttaler i studio ble det hevdet i butikken. Mulig det. Thomas Dybdahls musikk høres særdeles detaljert ut på f. eks. Dynaudio. Langt mer detaljert enn på SA...

Nå benytter man jo ikke 1750 eller Ranger i studio, men dog.

Joda, skal være enig at Dynaudio spiller meget detaljert..
    Men dynaudio dagene er over...Nå vet jeg ikke hvilken høytaler som kommer nå snart fra de...kanskje det er noe til en overkommelig pris...hvem vet...

Og idag var jeg nok en tur innom Soungarden i tønsberg..Og de hadde noen i kjeden som hadde hørt en prototype av denne Mantra 60...Og de syns den liknet veldig mye på SA Explorer..Explorer har jeg jo hatt tidligere, så den vet jeg er god...det er rett og slett en fantastisk høytaler..
    Men har ikke fullt så god mellomtone og diskant som C1...Derfor byttet jeg til C1 for et års tid siden...
    Makan til mellomtone og diskant skal du leite lenge etter...Men du vet jo hvor god den er du Tiger???:-D

så da er det bare å glede seg til hva Dynaudio slipper ut nå snart, og det blir ikke minst like spennende og få hørt på mantra...

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •