Kftosberg kvitter seg med div... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stereofil har ja. Du kan også ringe Interconnect og høre hvor nærmeste forhandler er.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    denne er et godt alternativ, anbefalt av flere nå..Hvor er det mulig å få lyttet på denne?

Har du en liten anmeldelse på lager kanskje?
    Før du handler noe, skulle du testet det hjemme først. Det å lytte til noe i en butikk blir nesten aldri det samme hjemme.

Spør om du kan få låne noe med deg hjem!

A.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Før du handler noe, skulle du testet det hjemme først. Det å lytte til noe i en butikk blir nesten aldri det samme hjemme.

Spør om du kan få låne noe med deg hjem!

A.

Viktigheten av dette kan ikke understrekes for ofte!

Det var synd det med nedgradering, men og gå ned i verdi på anlegget betyr ikke nødvendig vis en nedgradering på lyd siden:-D
    Blir spennende og se hvor dette ender hen nå som snøballen har begynt og rulle.

RE.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    skal prøve å finne ut hvor på denne siden av fjellet det er mulighet å høre på den høytaleren..Det virker som et godt alternativ..
    Håper det bare ikke er mye kjøring..Regner med å bestille/kjøpe høytaler idag..

takk for tipset ihvertfall..
    Hvis du nedgraderer til noe annet enn noe slikt: TonArt • Sonus Faber Cremona Auditor M blir jeg oppriktig skuffet.

Og ja, nedgradering var korrekt ordvalg.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det blitt mange gode tips mens jeg har vært ute å lyttet..

Lilac1:
    Det er nok en kjempebra høytaler, men jeg er ikke på jakt etter noe i den prisklassen lengre...
    I og med at C1 er blitt solgt, så oppgraderer jeg også på andre punkter..
    Som nevt, Philips flatskjerm og Pioneer Blu-Ray.
    Har også bestillt noen nye strømkabler fra nordost(Vishnu) og litt annet stæsj..

Så da beklager jeg for at jeg skuffer deg...

ambiance og roeng2:

Ja det er kjempe viktig og høre på høytalerne hjemme før man handler...og ihvertfall i de tilfellene hvor stua er så FU...UP som den er her!!

Har idag vært på Hifi Klubben og Soundgarden i tønsberg og lyttet til forskjellige høytalere...
    Orket rett og slett ikke å kjøre hit og dit og inn til oslo...blei for drøyt denne gangen.
    Tenkte jeg skulle få lånt med meg høytalere hjem for å lytte, sånn at det ikke blei noe bom kjøp...Men tenkte på en ting..De lytterommene som Soundgarden og hifi klubben demonstrerer i, kan på ingen måte bli noe som helst bedre enn stua mi.. et åpent butikk lokale kan ikke låte bedre enn en stua her hjemme...så ille er det ikke her hjemme..

Og de demoene jeg fikk i de lokalene var helt greie etter min mening..Ikke noe lytterom med dempeplater og masse greier..Helt plain...
    Med allright elektronikk og kabler..

Etter frem og tilbake mellom Hifi Klubben og Soundgarden fant jeg til slutt en jeg betillte...kommer kanksje i slutten av uka, eller i begynnelsen av neste..

På hifi klubben hørte jeg på diverse fra Dali og B&W..jeg er husker ikke hva alle de benevnelsene på disse høytalerne var.. men de lå i 10000 kroners klassen.. noen under 10k også.
    Av en eller annen grunn, så har jeg aldri likt disse merkene..Det er jo muligens derfor jeg alltid handler hos konkurrenten.. Dali blir for tamt og B&W blir altfor sært i mine ører(er noe med engelsk hifi jeg aldri har forstått)... Så da kommer det vel ikke en overraskesle at jeg handlet nok engang hos Soundgarden..
    Skjønner ikke hvorfor jeg alltid havner der..men sånn er nå det da..

Gikk bort ifra når jeg testet at høytaleren skulle være hvite...det er jo lyden det kommer ann på..ikke fargen for pokker...

Hørte på litt forskjellig Soundgarden også..JBL, Dynaudio, Bose(2 små og 1 sub), System Audio.
    Jbl stiller med en lydkarakteristikk som ikke er helt min greie..Litt for mye LIVE SOUND om dere skjønner.. Men at det spiller tøft i visse settinger, er det nok ikke noe tvil om..
    Bose...eeeee...nei..trenger ikke fortelle noe mer om det..

Dynaudio har jeg jo hatt tidligere...så det visste jeg jo at kom til å låte kult..og det gjorde det også..DM2/7 er helt klart en kul høytaler..og Focus 140 også...Men følte vel heller at jeg var klar for noe nytt..

Så kom lytteturen til System Audio..Hørte på 505, Jiffy og Comet..
    Alle disse var mullig og skaffe i hvite..og det gjorde ikke valget noe vannskeligere ihvertfall..

Hørte litt på 505...denne har jeg hørt på en god del tidligere, så at den var god var jeg ikke i tvil om. Over til Jiffy..Den låt godt denne også, men ikke helt det jeg er på jakt etter . 505 og Jiffi blei litt for små for min del...
    Så over til Comet.. Har jo nevnt denne tidliger, så at jeg så frem til å høre på den, skal ikke jeg stikke under en stol..

Comet overraskeet meg på flere punkter.. Lydbilde, spilleglede, åpenhet og ærlighet..Den blei spillt på med Harman Kardon elektronikk..Så om den hadde spillt bedre hjemme, er jeg ikke noe tvil om. Man hører jo egenskapene til en høytaler, selvom elektronikken ikke er den samme som hjemme.

Comet er jo ikke enn STOR høytaler...men den spiller stort..Akkurat som en liten puddel med altfor stor selvtillit, så bjeffer den på huder som er større enn den selv.. Og Comet spiller med mye selvtillit.. Den leverte nok bass i lokalet og lydbilde var helt klart ok for meg...og at lydbildet blir borte når jeg kommer hjem, forventer jeg i aller høyeste grad...Ikke et ukjent fenomen at høytalere jeg har hatt spiller bedre i et dårligere lokale enn hva som er hjemme... Kan nesten banne på at lydbildet er bedre i en idretthall enn hjemme hos meg.

Diskant og mellomtonen i disse høytaleren var helt klart det jeg likte best.
    Vokal blei nydelig gjengitt og akustiske gitarer og andre høyfrekvente lyder kom ut av høytaleren med stor realisme(ektehet)..
    Så siden denne også var å få i hvit, men grå dekor plate og hvitt trekk, så blei denne bestillt idag..med et par stativer, så skulle dette både se og høres bra ut her hjemme..

Den skulle bli sendt fra hovedlageret, og skulle dukke opp i slutten av uken, eller begynnelsen av neste..Så da er det bare å gå å glede seg...:-D

Om de har klart og rote frem den tven jeg har bestillt, vet jeg ikke..men om de ikke finner den, så hører jeg vel fra de tenker jeg..

HATER Å VENTE!!!!!
    er en utolmodig sjel..

Men som et ordtak sier....den som venter på noe godt.....

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere!

Håper du får tv og blu ray på plass snart også, slik at du kan nyte alt i sin fulle enhet.

A.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du vurderer 52 fra Pioneer, er det vel en ide å sjekke ut 320 også. Tror det er minimal forskjell og litt å spare.

Grattis med nye høyttalere! Synd du ikke fikk hørt VA, men siden du falt for lyden du har beskrevet er det mulighet for at de hadde blitt for "snille". Finishen er noe av det råeste som finnes imo.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Siden du vurderer 52 fra Pioneer, er det vel en ide å sjekke ut 320 også. Tror det er minimal forskjell og litt å spare.

Grattis med nye høyttalere! Synd du ikke fikk hørt VA, men siden du falt for lyden du har beskrevet er det mulighet for at de hadde blitt for "snille". Finishen er noe av det råeste som finnes imo.
    må nesten ha BDP-LX 52..pappa har 320...må ha bedre enn han:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Gratulerer med nye høyttalere!

Håper du får tv og blu ray på plass snart også, slik at du kan nyte alt i sin fulle enhet.

A.

Takk for det...håper tv å blu ray kommer så fort som overhodet mulig..
    hater å vente

Newcomer Joni sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Gradient Laura? Coax elementet som sitter i denne er det samme som Gradient Revolution benytter.

]

P.M Audio

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joni
    Hva med Gradient Laura? Coax elementet som sitter i denne er det samme som Gradient Revolution benytter.

]

P.M Audio
    sikkert et bra alternativ dette også...men nå har jeg bestillt System Audio Comet...håper jeg blir fornøyd med denne hjemme...men takk for hjelpen:-D

Newcomer Joni sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt seint ute ser jeg... Min feil da jeg skumleste tråden og klarte selfølgelig å hoppe over innlegget litt lengere opp her..

8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bedre seint enn aldri..Det beviser bare at folk er villige til å hjelpe andre med å finne fullgode løsninger her inne..

Det er et kjempe bra tilltak for han eller dem som startet dette forumet..
    Her er det mye god hjelp å få fra mange smarte mennesker.

takk for hjelpen...
    kan jo hende det er flere som finner svaret ditt her på forumet vettu..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post noen bilder når alt er på plass !

Kan av erfaring si at det er lekkert og praktisk å ha det meste av elektronikk og ledninger i en sjenk/skap. Sparer en for mye støvtørking hvertfall.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selvfølgelig poste ut bilder når ting begynner å komme på plass..
    det eneste som er dumt, er bestillingstid...
    som nesvnt tidliger flere ganger....jeg hater å vente...

nå sitter jeg i grunn oppe og prøver og knekke ut en lur løsning for og få opp døra i midten på sjenken.

Fikk kommet meg til låssmeden og kjøpt en nøkkel som passet til låsene på sjenken.
    Da jeg skulle låse døre der forsterkeren står, syns jeg den var litt har...men tenkte ikke noe mer over det akkurat da....ikke før jeg skulle låse opp igjen den døra, kom jeg på at det kanskje hadde vært greit og ikke låst...nøkkelen knakk joo selvfølgelig inne i låsen..og jeg sitter her nå med et låst skap og ingen komponenter :-(
    ja...alle dørene er låst....

aøvjnpqeoruibnpåq5948ugh2å9+8ghåroigjq....åååååååå åååååååååååå..har ganske mye hår, men river detet snart av i forbannelse...

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så nye høyttalere og lykke til med lyden:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Kinkig problem det der. Hvis alt annet feiler kan du alltids bruke denne:

2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp sett 'Nights in Rodanthe', og der sier Richard Gere til Diane Lane at hun ikke må inngå kompromisser på ting hun elsker. Sett på den en kveld å kryss fingrene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har nettopp sett 'Nights in Rodanthe', og der sier Richard Gere til Diane Lane at hun ikke må inngå kompromisser på ting hun elsker. Sett på den en kveld å kryss fingrene..

dette er mitt forsøk på og ikke være egoist..

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •