Kftosberg kvitter seg med div... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 191
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum

hehe..jada, neida...sååå...de spiller sikkert flott...men litt i overkant små....
    takk for tipset..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vienna Acoustics Haydn Grand. De fåes i både hvit og sort pianolakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    har du en hjemmeside til de høytalerene, eller et bilde kanskje?
    mange gode tips her
    takker så langt
    Jepp: Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler går det nå ann å skjule. Selvfølgelig er jeg ærlig. Det så mye bedre ut før uansett. Den benken var ikke så finhehe Men det er min mening Tv kunne du hatt på den andre benken også, eller kjøpt en finere og større benk. Du må si i fra til madammen at du ikke er enig med hun!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose V20 kan vel gjerne være et alternativ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Kabler går det nå ann å skjule. Selvfølgelig er jeg ærlig. Det så mye bedre ut før uansett. Den benken var ikke så finhehe Men det er min mening Tv kunne du hatt på den andre benken også, eller kjøpt en finere og større benk. Du må si i fra til madammen at du ikke er enig med hun!!
    Joda. Ærlighet er bra det. Men helheten med å ha den skjenken blir så mye bedre. Og jeg har vel egentlig ikke syns den benken har vært så fin. Nå skal det sies at bilde lyver litt fra hvordan det egentlig ser ut her hjemme. Det står vanligvis en 32" loewe aconda deepscreen oppå der. Også står platespiller, forsterker, cd spille og dekoder og en Ps3 under. Så det var igrunn litt kaos. Så da går jeg fra kaos til kontroll.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Bose V20 kan vel gjerne være et alternativ?
    Joda. Men hadde tenkt og beholde forsterker. Og vil ikke ha kringlyd. Blir altfor mye greier.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du å handle noe som du ikke får hos Soundgarden? Comet har jeg testet med Hegel H200, måtte opp i 80 før det skjedde noe..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke den eneste som skal nedgradere....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Vurderer du å handle noe som du ikke får hos Soundgarden? Comet har jeg testet med Hegel H200, måtte opp i 80 før det skjedde noe..
    kan sikkert handle andre steder, men gidder ikke reise land og strand rundt...Soundgarden har mange bra produkter de..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du er ikke den eneste som skal nedgradere....

hva er din triste historie da?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Noen som vet om noen bra høyttalere i høyglanset hvit, inntil kr 10.000?
    Skal være fullt mulig få tak i AudioPro A70 eller A90 til rundt 10.000. Disse er ikke stativ, men fine hvite gulvhøytalere.

Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

System Audio sine 1750 er vel fortsatt på sommertilbud til 8000 og er mulig å få i hvit. System Audio SA1750 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden

Grunnmodellen av mine fronter er også mulig å få i hvit til underkant av 10.000
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiovector

Jeg har ikke hørt de, men er meget fornøyd med mine, du kan jo også oppgradere disse etterhvert som lommeboken tillater (Individual Upgrade Concept). Du kan jo også høre med Sindre_b her som har disse hvordan han opplever lyden
    De er iallefall slanke og diskré dersom du skulle gå for gulvstående fremfor stativ.

Lyd og bilde har testet mine modeller og Superutgaven, begge med toppscore så jeg vil nå tro at grunnmodellen ikke er noe mindre verdt prisen

Når det gjelder deg Kftosberg så er jo K1 signature utrolig små og pene å se på, og de spiller meget rent og pent. De er veldig avhengig av sub under 80/70Hz, men klarer seg fint over Audiovector sin tilhørende sub er meget diskré, muligens til venstre for sjenken? =)

De er iallefall på ingen måte dominerende i utseende, søte og små med mye krutt

Som nevnt over likte lyd og bilde dem godt: Audiovector K3 Signature Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde
    9+ på diskant
    9 på mellomtone
    og 8 på bass
    Totalt 9

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo... Rommet til deg er veldig vanskelig, men jeg syntes vi kom en del nærmere sanheten på siste forsøket med plassering av høyttalerene. Døråpningen på høyre side av oppsettet suger til seg masse, og lydbildet blir skjevt. Men det som forundret meg mest var Q-sound som ikke ville slippe seg løs i det heletatt, og bare være rundt selve høyttalerene, hørtes nesten ut som fasefeil i oppsettet. Noe som vi sjekket OK.

Når det kommer til nye høyttalere så holder jeg en knapp på V.A. Haydn grand. Behagelig høyttalere som spiller flott.:-D

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jo... Rommet til deg er veldig vanskelig, men jeg syntes vi kom en del nærmere sanheten på siste forsøket med plassering av høyttalerene. Døråpningen på høyre side av oppsettet suger til seg masse, og lydbildet blir skjevt. Men det som forundret meg mest var Q-sound som ikke ville slippe seg løs i det heletatt, og bare være rundt selve høyttalerene, hørtes nesten ut som fasefeil i oppsettet. Noe som vi sjekket OK.

Når det kommer til nye høyttalere så holder jeg en knapp på V.A. Haydn grand. Behagelig høyttalere som spiller flott.:-D

A.
    Prøvde endel dagen etter du hadde vært her...Fikk det ikke til jeg heller...da begynte ejg å bli temmelig lei hele greia...kunne jo hende at høytaleren ikke spilte som den skulle i dette rommet? Så da prøver jeg med et annet merke..
    Er nå kvitt høytaleren, så det er litt for seint å angre nå..
    skal inn til tønsberg for å høre på endel forskjellig i morra, så det blir spennende....

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Hva med Vienna Acoustics Haydn Grand. De fåes i både hvit og sort pianolakk.
    Jeg har skaffet meg et par hvite av disse. Skal hentes i morgen faktisk.
    En søt liten høytaler som låter veldig stor.

Har hørt den på Hegel H200 og det var absolutt ikke feil! Jeg vil anbefale dere å ta høytaleren med i vurdering. Den er liten, men trenger krutt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg har skaffet meg et par hvite av disse. Skal hentes i morgen faktisk.
    En søt liten høytaler som låter veldig stor.

Har hørt den på Hegel H200 og det var absolutt ikke feil! Jeg vil anbefale dere å ta høytaleren med i vurdering. Den er liten, men trenger krutt!
    denne er et godt alternativ, anbefalt av flere nå..Hvor er det mulig å få lyttet på denne?

Har du en liten anmeldelse på lager kanskje?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    denne er et godt alternativ, anbefalt av flere nå..Hvor er det mulig å få lyttet på denne?

Har du en liten anmeldelse på lager kanskje?
    Tja, i Bergen er det BMH som fører den. Vet ikke hvem og hvor på andre siden av fjellet.

BMH hadde dem koblet opp på Rotel, både klasse D og A/B. Det var ikke særlig imponerende. Så den gangen var det litt skuffende.

Jeg hadde et par på lån for noen uker siden. Da på Primare og Vincent.
    For å være en så liten høytaler synes jeg bassen er imponerende. Likevel er det mellomtonen som er kremen, spør du meg.
    Men alt i alt låt det virkelig som en fullverdig høytaler med masse detaljer og meget god seperasjon av instrumentene. Aldri slitsom å høre på. Virkelig overrasket over hvor flott det låt.
    Brukte mye forskjellig musikk under testing.

Far har sitt par koblet på H200. Helt topp. Har ikke hørt så mye på det, men det lille jeg har hørt (30 min) synes jeg låt veldig bra.

Blir lettere å komme med mer detaljert beskrivelse etter jeg har fått dem i hus og spilt dem inn.
    Uansett, er inntrykket at dersom du gir dem nok krefter våkner dem. Og klangen i dem er litt mørk/varm, slik at f.eks. en H200 er ideell til å sparke liv i diskanten. IMO :-)

Edit: Jeg har ikke inntrykk av at de er spesielt vanskelig å plassere, men jeg har ikke ekprimentert noe særlig med det. Bassport i front.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del tester om den, og alle skryter av lyden, med unntak av en amerikansk review hvor anmelderen virkelig slaktet høytaleren. Og dette var ingen "hjemme"-anmelder heller.
    Pussig hvor ELENDIG han mente det låt. Du finner den en plass på Google.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Har lest en del tester om den, og alle skryter av lyden, med unntak av en amerikansk review hvor anmelderen virkelig slaktet høytaleren. Og dette var ingen "hjemme"-anmelder heller.
    Pussig hvor ELENDIG han mente det låt. Du finner den en plass på Google.

skal prøve å finne ut hvor på denne siden av fjellet det er mulighet å høre på den høytaleren..Det virker som et godt alternativ..
    Håper det bare ikke er mye kjøring..Regner med å bestille/kjøpe høytaler idag..

takk for tipset ihvertfall..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at stereofil i Oslo har den i alle fall. Men det er kanskje litt langt?

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •