Konfigurering av Subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konfigurering av Subwoofer

Jeg har nettopp kjøpt en XTZ 99 W10.16 subwoofer til min Dali Suite hjemmekino. Har plassert den bak sofaen. Det store spørsmålet er hvordan subwooferen skal konfigureres? Flere innstillinger på denne XTZen.
    På HIFI-klubben fortalte de meg at jeg for all del måtte unngå samme frekvens på fronthøytalerne og subwooferen pga plasseringen bak sofaen. Noe som resulterte i at bassen gikk helt tapt.

Noen som kan komme med noen tips her?

Link til subwooferen:
    XTZ 99 W10.16 pianolakk Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de snakker om her er er utfasing. Fase justeres bakpå sub. Du måler fasen i forhold til frontene med en radioshack eller annen lydtrykksmåler.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny84
    Jeg har nettopp kjøpt en XTZ 99 W10.16 subwoofer til min Dali Suite hjemmekino. Har plassert den bak sofaen. Det store spørsmålet er hvordan subwooferen skal konfigureres? Flere innstillinger på denne XTZen.
    På HIFI-klubben fortalte de meg at jeg for all del måtte unngå samme frekvens på fronthøytalerne og subwooferen pga plasseringen bak sofaen. Noe som resulterte i at bassen gikk helt tapt.

Noen som kan komme med noen tips her?

Link til subwooferen:
    XTZ 99 W10.16 pianolakk Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Det kan gå helt fint at de spiller samme frekvensen,hvis du får justert fasen riktig! Hva slags reciver har du,og hvilke fronter?
    Er jo ofte vanlig og sette alle høytalere til "small",og sette crossover til 80 hz!
    Prøvd dette?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon AVR-1907 receiver. Fronthøytalerne er Dali Suite 1.7.
    Har satt alle høytalere til "small" ja. Crossover er vel standard til 80 hz. Hvordan justerer jeg fasen riktig?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny84
    Jeg har en Denon AVR-1907 receiver. Fronthøytalerne er Dali Suite 1.7.
    Har satt alle høytalere til "small" ja. Crossover er vel standard til 80 hz. Hvordan justerer jeg fasen riktig?
    Hvis du har satt alle høytalere til "small",så skal du vel slippe faseproblemer!
    Da skal kun suben spille all bass under 80hz!
    Og da skal vel romkorreksjon på reciver hjelpe deg langt på vei - du har kjørt den?
    Syns du ikke det spiller med bra bass nå da eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •