Stativhøyttalere opp til ca 30.000 nye.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativhøyttalere opp til ca 30.000 nye.

Noen som har hørt noen av disse og kan komme med tips og innspill ?
    Focal 1007 BE
    B&W 805 S
    Dali Helicon 300 MK2
    Dynaudio Contour 1.4

Design er også viktig,så er derfor jeg har sett meg ut disse.Kom gjerne med andre forslag.
    Skal foreløpig brukes med Onkyo (905) receiver på 7x140 i 8 ohm og Denon 2500 BT som er et rent drivverk som cd-spiller.
    Noen som leser dette og har noen av de og vurderer å selge kan gjerne si i fra,mørk farge.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio helt klart....ingen over, ingen ved siden, men mange under..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Kan du begrunne det litt mer ? De klarer vel ikke å matche diskantene til Focal f.eks ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok også sett på Monitor Audio PL100. Helt rå høyttalere med en vannvittig finish. Spiller alt med stor tyngde og kontroll.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector S1 Avantgarde. Nydelig.

http://www.audiovector.com/images/S1...illede1008.pdf

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Palladium P17!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det er ikke nødvendigvis en soleklar "vinner" her vil jeg tro, men jeg kan absolutt annbefale Adam audio, de som Dynavoice har hentet mye erfaring fra studio lyd, HM2 og kanskje compact mk3.

::ADAM::Professional Audio::

de du nevner her har forøvrig ganske forskjellig lyd, har hatt B&W, Focal stativhøytalere og hørt en del Dali, syns selv Adam var å foretrekke grunnet en helt herlig diskant og mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kan du begrunne det litt mer ? De klarer vel ikke å matche diskantene til Focal f.eks ?
    Esostardiskanten til de dyrere dynaudiomodellene er berømt, og av de merkene du nevner, vil jeg tro dynaudio er merket med mest tyngde i studioverdenen.

Ut ifra noen av merkene du nevner, høres det ut som det er HFK eller soundgarden som er aktuelle butikker å handle fra, jeg ville benyttet det til det fulle og ta en demorunde.

Hva design angår, har både B&W og Dynaudio stativer som er spesiallaget for de respektive modellene du nevner.

Sitat Opprinnelig postet av handofdoom
    Audiovector S1 Avantgarde. Nydelig.
    Har riktignok ikke hørt avantgarde, men audiovectors stativhøyttalere er etter min mening en god del mindre egnet som gulvhøyttalererstattere enn de som alt er nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt på Dali og Dynaudio modellene du tenker på, men jeg har hørt på 805S og endte opp med Focal Electra 1007BE. Og ville så absolutt anbefalle en lytt på de.

Bruker selv en Yamaha RX-V3800 på Electra'ene, men jeg sysler litt med tanker om å supplere med en effektforsterker for å yte de litt mer rettferdighet.

Det finnes forøvrig også original stativer til disse fra Focal hvor man får skrudd fast høyttaleren, selv om de er veldig dyre i utgangspunktet (alltid mulig å prutte eller be om en god pakkepris).

HI-FI Huset AS - Electra S 1007.1 Be High Gloss Stand

HI-FI Huset AS - Electra S 1007.1 Be Standard Stand

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Har ikke hørt på Dali og Dynaudio modellene du tenker på, men jeg har hørt på 805S og endte opp med Focal Electra 1007BE. Og ville så absolutt anbefalle en lytt på de.

Bruker selv en Yamaha RX-V3800 på Electra'ene, men jeg sysler litt med tanker om å supplere med en effektforsterker for å yte de litt mer rettferdighet.

Det finnes forøvrig også original stativer til disse fra Focal hvor man får skrudd fast høyttaleren, selv om de er veldig dyre i utgangspunktet (alltid mulig å prutte eller be om en god pakkepris).

HI-FI Huset AS - Electra S 1007.1 Be High Gloss Stand

HI-FI Huset AS - Electra S 1007.1 Be Standard Stand
    Jeg har selv hatt 1027 BE som jeg brukte Chapter Audio TWO+ på som effektforsterker.Har Focal 946 nå,men de skal byttes ut siden jeg ikke kan bruke de i leiligheten jeg skal flytte til.Me det må ha vært noe galt med den effektforsterkeren for den gav ikke noe særlig dypbass.For å si det sånn..en Onkyo reciever (905) spilte fletta av den i bassen og Chapteren koster vel 70-80-000.Angrer på at jeg aldri prøvde de med Onkyoen.Men er det noe bass i 1007 be ? Har funnet noen brukte i signature i helt nye ubrukte high-gloss stands,han vil ha 17.000..problemet er at han har levert de til Andre`på Hifihuset og han har jeg ikke fått tak i på noen måneder.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt på å anbefale 805S som jeg selv har. Har aldri hørt den direkte opp mot de andre, men den gjør i hvertfall en glimrende jobb. Men vil anbefale å høre den hjemme hos noen, siden jeg synes Hi-Fi klubben ikke får til denne høyttaleren i særlig grad (sikkert litt på grunn av store lokaler også)
    Men så så jeg at du skal bruke Onkyoen som DAC/Preamp/effekt og da synes jeg det på en måte blir litt bortkastet å sette på en høyttaler med de kvaliteter som 805S har.
    Ellers tror jeg både Focal og Dynaudio vil gi deg fantastiske lydopplevelser de også. Tror neppe du trår feil med noen av dem, og det blir litt mer smak og behag.
    Men jeg anbefaler å skaffe spesielt en kvalitets DAC i oppsettet, deretter et effekttrinn, og til slutt en preamp som siste prioritet (men også SVÆRT viktig). Eller eventuelt en integrert.
    Skal du bruke romkorreksjon o.l så er det ikke så farlig siden alt da går gjennom Onkyoens DAC uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og innspill.Av økonomisk fonuft vil jeg ikke handle B&W 805 S eller Dali Helicon 300 mk2 fra HFK.De justerte f.eks prisen på 803 S fra 40 til 53.000 og Denon A1 fra 37 til 50.000 og mente det var finanskrisen og valutaen.Konkurrentene gjorde ikke sånne sinnsyke sprang.I Sverige er de vesentlig billigere,men HFK Norge mener at det ikke kan stemme for de skal ha lik pris etter valutaen er regnet ut.
    F.eks Focal 1027 be til 47.000 før pruting blir av brukere direkte sammenlignet mot B&W 803 D som de vil ha 75.000 for og da får man ikke prutet 1 kr.
    Du som skrev Audiovector.Jeg hørte den gulvstående Avantgarde 3 og den falt ikke i smak,men det var et lite rom med liten forsterker.Norske hifi-blader liker hvertfall de 2.Grunnen til at jeg ikke likte de var at de var skarpe og intense,men det er kanskje ikke noe realistisk inntrykk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noe bass i 1007 be ?
    I forhold til størrelsen på høyttaleren så er det imponerende mye bass i 1007be. Første gang en kompis var innom etter at de var kommet i hus så kjørte jeg opp med litt Datarock og da trodde han meg ikke når jeg fortalte at sub'en ikke var i bruk. Den går ikke veldig dypt, men den bassen den leverer er imponerende (imo). Stram, kjap og presis.

Jeg har selv hatt 1027 BE som jeg brukte Chapter Audio TWO+ på som effektforsterker.Har Focal 946 nå,men de skal byttes ut siden jeg ikke kan bruke de i leiligheten jeg skal flytte til.Me det må ha vært noe galt med den effektforsterkeren for den gav ikke noe særlig dypbass.
    Har ikke hørt den komboen selv, men det er jo mange som sverger til den. Kan du ha vært uheldig med forstrekeren?

Jeg tror dessuten at Onkyo og Focal passer veldig bra sammen (bassert på en test av 806 som en kammerat endte opp med å kjøpe), men jeg hadde nok vurdert en oppgradering etterhvert. Selv tenker jeg i første omgang på et effektrinn, men jeg har høyere flyvende planer/drømmer enn det

Det bor uansett svært mye i disse høyttaleren og man får nok ikke alt ut med en receiver, selv om det er en svært god en.

Har funnet noen brukte i signature i helt nye ubrukte high-gloss stands,han vil ha 17.000
    Stand'ene ser svært bra ut og noe som er en viktig faktor for meg er at man får skrudd fast høyttaleren i de slik at man slipper forskyvninger av høyttaleren på stativet (den ene av mine står rett ved en dør som gjør at man lett kommer borti høyttaleren)

problemet er at han har levert de til Andre`på Hifihuset og han har jeg ikke fått tak i på noen måneder.

Andre kan jo være notorisk vanskelig å få tak i, men jeg føler alltid at det har vært verdt det når man får tak i han. Akkurat nå har han vel stengt frem til begynnelsen av August tror jeg. Sjekk hjemmesiden.

HI-FI Huset AS - Forsiden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt 1027 BE .
    Hjemmekino har testet 1027 og 1007 tilbake i 2006 og skrev litt forskjellene på høyttalerene.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching har jo mye å si på lyden, men sammen med min Hegel H200 er Sonus Faber Auditor M en veldig god match. Og designet og stativene er jo bare nydelige. Disse kan også fåes uten stativer... Verd å sjekke ut ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til Steinram som spør : Har ikke hørt den komboen selv, men det er jo mange som sverger til den. Kan du ha vært uheldig med forstrekeren?

Ja,den var nok ikke på nett.En annen bruker her på forumet hadde den mest sannsynlig før meg og hadde samme problemet og han hadde også Focal 946,manglet bass og slo seg av hvis man spilte høyt.Han fikk en ny og fikk utømmelig med krefter.
    Har hørt Chapter Precise MK2 på 1027 be og det var heftig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •