PC12-NSD vs PB12-NSD..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC12-NSD vs PB12-NSD..?

PC12-NSD vs PB12-NSD..?

Jeg skal ha en av disse til SBS-01 settet, men klarer ikke bestemme meg. Stuen er firkantet 4,7 x 3,7 meter og subben kan plasseres i et hjørne foran.

Hvordan vil jeg evt oppleve forskjellen på disse to subbene lydmessig, hvilken bør jeg velge?

Edit: Frekvensgrafen til PB12-NSD er mye flatere enn grafen til PC12-NSD på Lsound(målt ute)..er det ikke endel forskjell på de grafene som vil merkes?

Noen som har målt hvordan det blir inne i ett rom omtrent på min størrelse, hvilken kan jeg regne med får flatest graf?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    PC12-NSD vs PB12-NSD..?

Jeg skal ha en av disse til SBS-01 settet, men klarer ikke bestemme meg. Stuen er firkantet 4,7 x 3,7 meter og subben kan plasseres i et hjørne foran.

Hvordan vil jeg evt oppleve forskjellen på disse to subbene lydmessig, hvilken bør jeg velge?
    Antagligvis vil du ikke merke den lille forskjellen som er der. Hadde kjøpt den som er lettest å plassere hvis jeg var deg.

Noen mener Tuben er lettere å få intigrert ordentlig, ihvertfall til musikk men har ikke hatt noen problemer med dette med hverken tubene eller box'ene til SVS. Man må bare ta tålmodighet til å bruke litt tid for å få ting optimalt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg skulle kjøpe så sa Lsound at det er personlig preferanse som bestemmer. Jeg ville ikke merke forskjell på lyden. Så jeg valgte PC. Den spiller kjempe til både musikk og film.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Mulig jeg bør gå for PCen pga utseende og mindre plasskrevende, hvis den lydmessig er like bra. Har ennå ikke bestemt meg.

Men frekvensgrafen ser ikke flat ut for PC12-NSD på Lsound(målt ute)..det gjør den for PB12-NSD. Noen som har målt hvordan det blir inne i ett rom omtrent på min størrelse, hvilken kan jeg regne med får flatest graf? Eller er det for lite forskjell til å merkes?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Mulig jeg bør gå for PCen pga utseende og mindre plasskrevende, hvis den lydmessig er like bra. Har ennå ikke bestemt meg.

Men grafen ser ikke flat ut for PC12-NSD på Lsound..det gjør den for PB12-NSD. Noen som har målt hvordan det blir i ett rom?
    Man mister litt helt i bunnen med ett rør fremfor en box. Om man merker denne lille forskjellen derimot..............
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men frekvensgrafen ser ikke flat ut for PC12-NSD på Lsound..det gjør den for PB12-NSD. Noen som har målt hvordan det blir inne i ett rom omtrent på min størrelse?
    Dette er umulig å si noe om omtrent.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men frekvensgrafen ser ikke flat ut for PC12-NSD på Lsound(målt ute)..det gjør den for PB12-NSD. Noen som har målt hvordan det blir inne i ett rom omtrent på min størrelse, hvilken kan jeg regne med får flatest graf? Eller er det for lite forskjell til å merkes?

I et rom så gir det en ganske så flat kurve.
    Tidligere svs`er har vært generøs i bunnen og det ser ut til at svs har tatt kritikken med litt for lite fylde i midbassområdet og gitt plus 12.4 modelene mere og gå på i middbassområdet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafen for PC12-NSD buer med 7-8 db fra 17-35 hz, mens den for PB12-NSD er nesten flat (målt ute). Men jeg forstår det slik at det blir forsterkning av de dypeste(og øverste?) bassfrekvensene inne i rom?

Er det ikke endel forskjell på de to frekvensgrafene(tube/box NSD) slik at det vil merkes?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, men kanskje kurvene er laget sånn for å bli like i et vanlig rom hvis de oppfører seg forskjellig i utgangspunktet. Noen experter som kan si noe om det?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafen for PC12-NSD buer med 7-8 db fra 17-35 hz, mens den for PB12-NSD er nesten flat (målt ute). Men jeg forstår det slik at det blir forsterkning av de dypeste(og øverste?) bassfrekvensene inne i rom?

Er det ikke endel forskjell på de to frekvensgrafene(tube/box NSD) slik at det vil merkes?
    Tror ikke du vil merke denne forskjellen i praksis nei. Som jeg sa. Box'ene har litt større volum (hvis jeg ikke husker helt feil) så derfor er de litt mer "brutale" i bunnen enn Tube'ene. Har ikke hørt akkurat disse to i samme rom, men har hørt PC-Ultra mot PB-Ultra og der kunne ikke jeg høre hvilken som ble spilt på av de når han switchet frem å tilbake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •