Klipsch subwoofere! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvor langt opp da? Synes ikke jeg har bassproblemer utenom at det aller dypeste mangler. Nå har jeg personlig ikke hørt sub som går dypere enn de jeg har, men har fått inntrykk, etter å ha lest endel her, at det skal være bassinformasjon i filmer som jeg ikke får med meg. Men det var som sagt med én sub. Har hatt to bare noen dager. Skal teste endel i dagene framover.

Ser Ringenes herre trilogien nå og den har jeg bare sett med et Bose Acoustimass 5 aktivt sett før. Det er endel mer leven nå ja.
    vil tro det ja:-D aner ikke hvor høyt opp jeg, var bare ett forslag på hva det kunne være, personlig har jeg ikke sub som spiller ned mot 20 men jeg savner ikke det heller, har den bassen jeg trenger for å lage liv lage føler jeg for øyeblikket

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vil tro det ja:-D aner ikke hvor høyt opp jeg, var bare ett forslag på hva det kunne være, personlig har jeg ikke sub som spiller ned mot 20 men jeg savner ikke det heller, har den bassen jeg trenger for å lage liv lage føler jeg for øyeblikket
    Skjønner. Jeg deler på 80hz. Jeg synes det er nokså sømløs overgang både på film og musikk. Det er ikke sikkert at det mangler noe i bunn heller. Men når jeg leser om erfaringene til de med SVS PC/PB13-Ultra så virker det som om at det mangler noen hz med brukbart trykk. Men det er ikke så rart heller da. Mine sub'er koster halve prisen og har halvparten av effekten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Jeg deler på 80hz. Jeg synes det er nokså sømløs overgang både på film og musikk. Det er ikke sikkert at det mangler noe i bunn heller. Men når jeg leser om erfaringene til de med SVS PC/PB13-Ultra så virker det som om at det mangler noen hz med brukbart trykk. Men det er ikke så rart heller da. Mine sub'er koster halve prisen og har halvparten av effekten.

ja,når man leser hva enkelte opplever av dypbass så kan man jo bli fristet , men jeg har familie og det er begrenset hva jeg kunne brukt slike subber til i hverdagen jeg er ihvertfall fornøyd med lydtrykket jeg har under filmtitting og musikk, føler ikke at jeg trenger mer eller dypere, subben du har er jo veldig gode med tanke på pris så du har sikkert ett godt trykk i bassområdet, håper du får kost deg noen dager med film og musikk i "fred og ro":-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Det bare virker som om at det mangler noe i enkelte scener. Lydkanon-scenen i Hulk, helikoper angrepet i Transformers etc. Har ikke prøvd de med 2 sub'er ennå da. Leste i waterfall-tråden at med det samme lydkanonene starter så er det visst mye trykk. Den kjennes ikke med én PC12-NSD. Det drar på etterpå i samme scenen da.

15hz referansen er bare fra en test-tone. Hvor dypt de(n) går med skikkelig trykk i film vet jeg ikke siden jeg ikke har måleutstyr. Men nå har ungene dratt til mora og skal være der én uke så jeg får vel teste litt tenker jeg. Det er litt vanskelig til daglig siden ungene ikke liker at jeg spiller høyt.
    Vet hvilken scene du mener. Masse bass helt i begynnelsen når kanonene starter på BD utgaven min ihvertfall. Mine er portet til 15Hz, så de er nok masse trøkk nedover mot 12 - 13 Hz (har ikke testet nøyaktig hvor dypt de går her inne). I 10Hz modus føler jeg at jeg mister litt for mye av headroom, derfor de står portet der de er nå. Scenen i WOTW når lynene slår ned i bakken og de gigantiske robotene kommer opp er også fin å teste den syke dypbassen med. Denne scenen har vel endel informasjon ned mot 10Hz hvis jeg ikke husker feil.

Rommet har også mye å si. Jeg gikk fra ett lite rom til ett som er dobbelt så stort å har aldri hatt så fet lyd (inkludert trøkk og dypbass) som jeg har nå.

Testet nå. I 15Hz modus (slik mine nå står innstilt) står hele rommet i bevegelse ved 12.6Hz. Ved 10Hz (laveste sinustonen som var å laste ned på L-Sound) rister det fremdeles godt, men merker de da har begynt å kutte godt av.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2x RSW10d i min kino. Spiller med bra dynamikk og skikkelig trøkk.
    Deler på 80hz. De ruller av fra 25hz og nedover, men holder bra nivå helt ned til 20hz.

I mitt hode blir det helt feil med den råeste fronthøyttaleren ( RF83 ) og den nest kjipeste subben ( rw12 ).
    Jeg har prioritert motsatt, RB 81 og RSW10d.

Hvorfor bruke 20K+på fronthøyttaler, og "ødelegge" med en sub som ikke henger med?

Her er målinger fra mine subber

Klipsch subwoofere!-klipsch-rsw10d-x2-jpg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vet hvilken scene du mener. Masse bass helt i begynnelsen når kanonene starter på BD utgaven min ihvertfall. Mine er portet til 15Hz, så de er nok masse trøkk nedover mot 12 - 13 Hz (har ikke testet nøyaktig hvor dypt de går her inne). I 10Hz modus føler jeg at jeg mister litt for mye av headroom, derfor de står portet der de er nå. Scenen i WOTW når lynene slår ned i bakken og de gigantiske robotene kommer opp er også fin å teste den syke dypbassen med. Denne scenen har vel endel informasjon ned mot 10Hz hvis jeg ikke husker feil.

Rommet har også mye å si. Jeg gikk fra ett lite rom til ett som er dobbelt så stort å har aldri hatt så fet lyd (inkludert trøkk og dypbass) som jeg har nå.

Testet nå. I 15Hz modus (slik mine nå står innstilt) står hele rommet i bevegelse ved 12.6Hz. Ved 10Hz (laveste sinustonen som var å laste ned på L-Sound) rister det fremdeles godt, men merker de da har begynt å kutte godt av.
    Skal prøve Hulk igjen nå som jeg har to, men tviler på at det blir så stor forandring. Når jeg setter på en 10hz test-tone (halv gain, -1,5 på sub på receiver og 0 volum) så rister det jo greit i veggene, men det detter ikke ned noe. Må vel ha med 2 Ultra, men lotto'en vil ikke slå til.

Neida. Jeg skal ikke disse PC12-NSD. De er helt rå og til prisen så er de helt sykt rå. Men det er vel en grunn til at de koster det halve av Ultra.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng egentlig, får vel spare noen tusenlapper til slik at det blir råd til rsw eller rt.

Får se hvor mye som trengs. Pr. i dag står rf 83 på et rom på 15 kvm, men de kommer inn på et 35 kvm rom 1 august, og mener å ha lest her at det kan være positivt for lyden. Samt at de drives kun av yamaha v1900, som vel heller ikke e optimalt.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 83 spiller best i rom opp mot 40 kvm.

I følge Resonans i Stavanger, er RT serien på vei ut. La en brukt på avtorget i går....

Min erfaring med RSW10d er at den er kjapp nok, samtidig som den spiller dypt - og rent. Mange subber spiller bare "samme tone" uansett hvilken frekvens som spilles. Klipsch subbene er jo musikalske med et stort dynamikkområde.

Etter at jeg fikk på plass sub nr 2, spilte det hele mer sammenhengene, det ble også lettere å få det implementert med resten av anlegget.

Lykke til med valget.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    RF 83 spiller best i rom opp mot 40 kvm.

I følge Resonans i Stavanger, er RT serien på vei ut. La en brukt på avtorget i går....

Min erfaring med RSW10d er at den er kjapp nok, samtidig som den spiller dypt - og rent. Mange subber spiller bare "samme tone" uansett hvilken frekvens som spilles. Klipsch subbene er jo musikalske med et stort dynamikkområde.

Etter at jeg fikk på plass sub nr 2, spilte det hele mer sammenhengene, det ble også lettere å få det implementert med resten av anlegget.

Lykke til med valget.
    RF 83 spiller klart best i rom fra 40m2 og oppover,40 er minimum,under det så spiller RF 63 bedre

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, kommer det noen arvtagere til rt serien?
    Blir jo litt rart med rsw 10 som den største?

Syntes selv rsw 10 ser bra nok ut for meg, men sikkert mange som vil ha
    kraftigere til rf 63 og 83.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Godt poeng egentlig, får vel spare noen tusenlapper til slik at det blir råd til rsw eller rt.

Får se hvor mye som trengs. Pr. i dag står rf 83 på et rom på 15 kvm, men de kommer inn på et 35 kvm rom 1 august, og mener å ha lest her at det kan være positivt for lyden. Samt at de drives kun av yamaha v1900, som vel heller ikke e optimalt.
    Ville kjøpt meg en skikkelig effektblokk til RF-83 lenge før jeg hadde tenkt på en SUB ihvertfall hvis jeg var deg. En Yamaha RX-V1900 vil ikke yte RF-83 rettferdighet i det hele tatt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •