Kvalitets Stativhøytalere Til Rundt 10000???? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, de fleste gulvstående liker kanskje litt mer plass rundt seg for å unngå festpukkel i mellombassen.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz 99.26 må være bra her, nokk pulver i NAD oppsetet til å drive det, pluss at du får noen kr. over til kabler/stativer eller lignende. Mener du kan få dem fra fyndbörsen.se for en tusenlapp billigere en surround.no.

Kjøp i norge til kr. 8000,- med stativer.

Hvis Hifi-klubben skal matche dette så må du se på ikon 6 eller mentor 2 fra Dali.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Bra tankegang, en motorsykkel tar heller ikke så stor plass men gjør seg ikke særlig bra i ett lite rom.
    Nå er det i de aller fleste tilfeller litt størrelsesforskjell på en motorsykkel og et par høyttalere. Og jeg hadde nok ikke tatt motorsykkelen inn på stua uansett hvis stor stua hadde vært.

Men hvis poenget med å bytte ut et par gulvhøyttalere med et par stativhøyttalere er gulvplass så er det ikke nødvendigvis så mye å hente. Hvis stativhøyttalerne ikke skal på stativ, men f.eks. på vegg så blir det annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Bra tankegang, en motorsykkel tar heller ikke så stor plass men gjør seg ikke særlig bra i ett lite rom.

Støtter XTZ og Brukt Danaudio Counter men har du hørt på B&W CM5?. Tror faktisk de er bedre enn 800 serie stativene.
    Hørt begge og er ikke enig.. CM5 er litt tam i forhold til f.eks 805, både i topp og bunn. Den har heller ikke særlig volum, men om du er glad i akustisk musikk og viser er CM5 en knall høyttaler.. ..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er vel det at lektorene overhodet ikke fungerer i min nye lytte hule i forrhold til min gamle stue som var MYE større.
    Fikk prøvd noen eldre B&W stativere,husker ikke nummer. dem fungerte kjempe bra.Trykket i lektorene er helt rart(blafrete) å dem hørest ut som en helt annen høytaler enn det eg hadde før..
    Kroken er vl på ca 3*3 meter

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kim81
    Saken er vel det at lektorene overhodet ikke fungerer i min nye lytte hule i forrhold til min gamle stue som var MYE større.
    Fikk prøvd noen eldre B&W stativere,husker ikke nummer. dem fungerte kjempe bra.Trykket i lektorene er helt rart(blafrete) å dem hørest ut som en helt annen høytaler enn det eg hadde før..
    Kroken er vl på ca 3*3 meter
    Mentor 1, knøt små men med knall lyd. I ett så lite lytterom bør de passe utmerket.

"MENTOR 1 har en rekke bruksområder. I mindre rom i f. eks et stereoanlegg, fungerer den fremragende på egenhånd. I større rom kan du supplere med en god subwoofer, slik at du får et stortspillende men likevel kompakt høyttalersystem."

lykke til med jakta

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker denne tråden jeg.

Vurderer å kjøpe "bokhylle" høyttalere i forbindelse med nedskalering av anlegget.... Likevel ønsker å ha kvalitetshøyttalere. Bruker Hegel 200 som forsterker og Hegel HD10 som DAC.

Jeg er ute etter en luftig diskant, men ikke spiss i lyden og bass med litt snert samtidig som helheten i lydbilde må henge sammen. Mange ønsker....

Jeg vurderer 3-4 ulike typer, men jeg har ikke hørt noen av dem ennå. Jeg vurderer disse:
    - Elac BS243 eller BS244
    - Dynaudio Excite X16
    - B&W CM5

Er det noen av dere som har erfaring med disse? Eller aller helst har hørt flere av disse og kan komme med noen innspill/erfaringer?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hva med et par brukte B&W 805.
    Jeg betalte ikke over 10k for mine på brukt'n.
    Disse ht klarer seg godt uten sub.
    Tiltredes! Jeg batelte 7500 for mine, og de klarer seg veldig fint uten sub. (Han som kjøpte dem fra meg var faktisk mistroisk til at jeg ikke brukte sub)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å nevne det. Det ligger et par Dynaudio Contur 1.3 ute på hifisentralen til 10k. Etter sigende den beste stativmodellen Dynaudio har laget. Spørsmålet er om du har power nok til å utnytte potensialet.

Bare en tanke.

Geir Arne

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •