Senter høyttaler nødvendig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    personlig setter jeg stor pris på center men er enig at en dårlig center gjerne kan ødelegge lyden, ikke spar på kruttet med innkjøp av center
    klipsch rc 62 og 64 er de første 2 centerne jeg har vært VELDIG fornøyd med iløpet av mine 12 år med surroundutstyr

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Nå er det ihvertfall en her inne som har klipsch la scala og rc-64 senteren som er diger,han mener allikevel at lyden blir bedre uten senter!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte uten senter en periode da jeg ventet på min RC-64.
    Frontene som kjørte lyden da var RF-82. Jeg må si at jeg var meget imponert over lyden disse prestert da. Dialogene holdt seg bra, og høyttalerene virket til å ha mer en nok kapasitet til å levere hele lydbildet. I tidsrommet uten senteren var det ikke slik at jeg unnlot å se film. Film med kun fronter ga veldig gode opplevelser det også.

Etter at senter er på plass, klarer jeg desverre ikke å gå tilbake til bare fronter, men hvorfor skulle jeg det? Er ingen tvil om at senteren min gir bedre trykk forfra, og gir dermed en større kino-opplevelse.
    Dette avhenger jo veldig av valg av senter, og en RC-64 er jo et monster av en senter. Så dersom du har et par veldig bra fronter, kan det jo være at de vil fungere mye bedre, enn ved bruk av en middels senter? Jeg mistenker feks at RF-82 ville gjøre det bedre enn en rc-52 senter...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en såkalt "high-end" senter og synes den er helt topp og hadde ikke klart meg uten.Hadde før valgt bort subben altså.Synes talen blir så kraftig og det blir mer slitsomt å høre på uten senter.På musikkonserter tar jeg den bort og kjører 4,1.Synes ikke den klarer å følge frontene til sånn bruk.
    Ikke at den ikke tåler det,men synes det låter bedre med bedre lybilde og kraftigere lyd.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man har en veldig god senter kan man kjøre denne som 'large', men jeg vil påstå at en 'liten' senter høyttaler i samme serie som frontene (hvilket den Alltid bør være) satt opp som 'small' er uansett bedre enn ingen senter. Det er min erfaring ihvertfall.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har per dags dato ikke center i mitt oppsett. pappa har min gamle høyttalere og savner center hver jeg jeg har sett film hos han.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet en del frem og tilbake. Sitter en i sweetspot er det vrient å høre forskjell med / uten senter. Men, dersom en sitter litt ut på siden, så sørger en senter for at senter kanalen virkelig kommer fra senter.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter T 2 her - derfor har jeg supplert stereoanlegget i stuen med en senterhøyttaler. Det er ikke alltid mulig å sitte i sweetspot når en er flere som skal se TV/film i stuen, og jeg får helt neller av å få dårlig dialog. Så en senterhøyttaler er etter min oppfatning en nødvendighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har ikke lagt opp kabler til høyttalere bak. Jeg har lyst til å ta bort senter å prøve film i stereo. Etterhvert har jeg tenkt å kjøpe gulvstående høyttalere å ikke bruke senter og surround. Rommet er ganske lite bare 12 kvadrat, i et så lite rom holder det sikkert med 2 høyttalere.
    Hvilket lydspor skal jeg velge når jeg se film? Hvis filmen har både stereo og 5.1 lyd, er det best å velge stereo, eller 5.1 og la forsterkeren mikse ned til 2 kanaler? Eller bør jeg sette dvd-spilleren til å sende ut lyden i stereo? Hva er best?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •