Høyttalere til 15-25.000 nye eller brukte.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til 15-25.000 nye eller brukte.

Jeg nedgrader anlegget litt pga overgang til leilighet hvor det bor mange folk.
    Bredde på stua er 3,3 meter og tipper lengda er 7 m hvor jeg blir sittende ca 4 meter i fra.Som forsterker blir det mest sansynlig til at jeg beholder Onkyo-905 som er 7x140w i 8 ohm.Cd-spilleren er Denon DVD-2500BT.
    Har ikke tid og mulighet til å kjøre rundt å høre på all slags høyttalere,så tar gjerne i mot tips.Bygger ut til hjemmekino senere når jeg flytter igjen.
    Utseendet er også svært viktig,så høyttalere som har mørk kirsebær og runde kanter er å foretrekke.Bestykning blir ca 2 eller 3x 6,5" og kvalitet går foran høy og kraftig lyd,så ser ikke etter f.eks Klipsch.
    Kom gjerne med kommentarer,tips på gode nye og brukte kjøp.

Har en liste med alternativer :

Dynaudio Focus 220.Nedsatt fra 23.000 til 16.000.Høyaktuelle.
    B&W CM9.
    Dali Mentor 5 eller 6.
    B&W Nautilus 804 og 803.Begge er selvfølgelig brukte til ca 20.000.
    Monitor Audio GS 60.
    Focal 1027 BE.Mest lyst på de,men ikke sett brukte.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg nedgrader anlegget litt pga overgang til leilighet hvor det bor mange folk.
    Bredde på stua er 3,3 meter og tipper lengda er 7 m hvor jeg blir sittende ca 4 meter i fra.Som forsterker blir det mest sansynlig til at jeg beholder Onkyo-905 som er 7x140w i 8 ohm.Cd-spilleren er Denon DVD-2500BT.
    Har ikke tid og mulighet til å kjøre rundt å høre på all slags høyttalere,så tar gjerne i mot tips.Bygger ut til hjemmekino senere når jeg flytter igjen.
    Utseendet er også svært viktig,så høyttalere som har mørk kirsebær og runde kanter er å foretrekke.Bestykning blir ca 2 eller 3x 6,5" og kvalitet går foran høy og kraftig lyd,så ser ikke etter f.eks Klipsch.
    Kom gjerne med kommentarer,tips på gode nye og brukte kjøp.

Har en liste med alternativer :

Dynaudio Focus 220.Nedsatt fra 23.000 til 16.000.Høyaktuelle.
    B&W CM9.
    Dali Mentor 5 eller 6.
    B&W Nautilus 804 og 803.Begge er selvfølgelig brukte til ca 20.000.
    Monitor Audio GS 60.
    Focal 1027 BE.Mest lyst på de,men ikke sett brukte.
    Ser det ligger et par 804 brukte på nettet her til 15,000. dersom de er pent brukte så er de et bra kjøp. For ikke å snakke om et par piega c3 ltd som også ligger for salg til 15,000 - designet passer imidlertid ikke din beskrivelse.

Hvis du tenker på å gå tilbake til hjemmekino så kan det jo være verdt å tenke på en satelitt/sub løsning. Subber er mer plasserinsvennlige enn gunvstående høyttalere -hvertfall dersom de leveres med romkorreksjon. De fleste gulvstående trives best med litt plass rundt seg. Som f.eks alternativ til CM9 kan du se på CM5 + CM10 SUB (totalt 20 lapper for begge). Da er du ikke langt unna et elegant hjemmekino anlegg heller!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig disse er for billige, men SVS MTS-01 til 12.500kr/par har fått lovord over alt og sammenlignes med høyttalere til 2-3 ganger prisen. De går ikke så dypt siden SVS mener du skal bruke sub i tillegg i alle fall så derfor kan du jo ta med den ny SVS PB10-NSD eller to til 5.000kr/stk i samme slengen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på de til SVS,men de mangler dypbass siden jeg vil kjøre uten sub med tanke på naboer og utseendet.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner virker Dynaudio og B&W mest spennende, men har ikke hørt på de selv.

Romstørrelse?

Har selv et par stativ - Polk Audio LSi9 - i et lite rom - men bassen fra disse kan muligens irritere naboer... merkes i etasjen under hvis jeg drar på... for tiden drevet av XTZ A100 DII som holder stålkontroll på de. Føler ikke behov for sub med disse. Veldig god "live"-følelse når jeg ser på musikk-DVD'er med konsertopptak. Befriende fri for skarpe SSSsss'er er de også.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, uten tvil!!!8) :arrow: Dynaudio Contour S 3,4. Selges hhb

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de Dynaudio Contour S 3.4..Soundgarden mente de var vanskeligere å få til med billigere elektronikk enn Focus 220,men dette ble nevnt siden jeg snakket om brukte 3.4 mot nye Focus 220 kjøpt av de.Har en Meridian 5x200 w som jeg til nød kan bruke,men vil aller helst slippe,for ønsker å selge den.
    Kan de brukes med greit resultat med Onkyoen alene ?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Onkyo'en så den skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes at både Focus og Countour er relativt tungdrevene. Jeg har ikke hørt mye på Focus, men jeg synes de nesten var minst like tungdreven som Countour er. Det med at det er vanskelig å bruke Contour med billig elektronikk skjønner jeg ikke helt, men kanskje det er fordi de er så nøytrale...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig

Du har jo et stort spekter å velge i her da. Selv kjøpte jeg nylig Vienna Acoustic Mozart Grand og er strålende fornøyd. Jeg kjøpte nye, har sett et par brukt også, men da i hvit pianolakk.

Disse har dyp bass og spiller rent og velbalansert og gir god romfølelse. Så hvis du ikke skal ha sub ville jeg sjekka ut disse. Uansett for så vidt...

Er ikke tunge å drive. 90 db.

Lykke til!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du flesker til kan du kjøpe storebroren Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. Brukt får du de for 20-25k. En virkelig god høyttaler
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke trådstarter sagt noe om romstørrelsen enda, men Beethoven er vanskeligere å plassere enn Mozart i en mindre stue.
    Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med mine Mozart, så får vi se om det blir en av storebrødrene senere når jeg flytter på meg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er knallfornøyd med mine 804s hvertfall Men visstnok bør du se etter Nautilus 804s og ikke 804, da den var litt skarp i diskanten sammenlignet med sin etterfølger.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,jeg skrev at rommet er ca 3,3x7meter.Vieanna ja,har fått med meg de også,men de ser da rimelig puslete ut :-) Er det noe futt i de ? De haller mot det varme i klangen ? Hører mye på Dire Straits,Bruce Springsteen,Eric Clapton,Stockfisk plater og ellers alt mellom himmel og jord hvis det skulle hjelpe noen.Liker også mørkere klang bedre enn lys.Takk for tipset om Nautilus 804 og 804 s.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,jeg skrev at rommet er ca 3,3x7meter.Vieanna ja,har fått med meg de også,men de ser da rimelig puslete ut :-) Er det noe futt i de ? De haller mot det varme i klangen ? Hører mye på Dire Straits,Bruce Springsteen,Eric Clapton,Stockfisk plater og ellers alt mellom himmel og jord hvis det skulle hjelpe noen.Liker også mørkere klang bedre enn lys.Takk for tipset om Nautilus 804 og 804 s.
    Tja, puslete er vel ikke helt ordet. BCGene sparker veldig godt fra seg Klangmessig heller de litt mot det mørke, men detaljene er alltid på plass og lyden er silkemyk og luftig. Ligger tester hos Lyd og Bilde og Stereophile. Det jeg vet ikke Beethovene liker er svartmetall, noe som passer meg bra :-D
    Mozart har jeg dessverre ikke fått hørt så mye på, men det lille jeg har hørt har vært meget bra. Lyd og Bilde har også testet Mozart.

Hvor i landet bor du? Hvis du holder til i nærheten av Bergen er en demo hos meg på BCG fullt mulig før de forsvinner ut av huset.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å be meg på demo,men jeg bor i Arendal.Har du solgt de eller er de til salgs ?
    Her er en link av mitt anlegg hvis noen vil bytte i noen av overnevnte og diskuterte høyttalere.Eller andre forslag.De skal ikke stå i stua på bildet,mindre stue nå.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=50052&cat=12

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å be meg på demo,men jeg bor i Arendal.Har du solgt de eller er de til salgs ?
    Her er en link av mitt anlegg hvis noen vil bytte i noen av overnevnte og diskuterte høyttalere.Eller andre forslag.De skal ikke stå i stua på bildet,mindre stue nå.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=50052&cat=12
    De er solgt, men de dukker jo opp på brukten med ujevne mellomrom så alt håp er ikke ute
    SB Touch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •