Konsert hoeyttalere til 40-60 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konsert hoeyttalere til 40-60 000

Hei gode Av-forum medlemmer,

Jeg vurderer aa kjope et par goede stereo hoeyttalere til en verdi av 40-60 000 kr. Jeg liker gode konsertopplevelser og elser aa hoere de ulike instrumenter i lydbildet. Jeg liker godt filmmusikk og verdsetter alt hva jeg kan hoere av ulike instumenter. Er det noe du vil anbefale? Det vil bli brukt primaert til steroe, sekundaert film.

Setter stor pris paa gode raad!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en vrien prisklasse faktisk. Er på en måte mellomstasjon mellom de virkelig gode og mellomklassen.
    Men jeg synes Tannoy sine nye Definition DC10T virker veldig spennende. Har dog ikke hørt de selv, men rapportene er gode og Tannoy vet hva de driver med.
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Av de jeg har hørt selv, så synes jeg Dali Euphonia MS4 og Respons Grand Artist har imponert mest. De ligger begge såvidt over budsjettet ditt.

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia MS4 Høyttalere

Utvalgte produkter
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver "Konsert høyttalere" så antar jeg du mener høyttalere som kan gi deg konsertopplevelse hjemme og ikke høyttalere som kan brukes på konsert?

Har du forsterker?

Hvor stort rom har du?

Spiller du høyt?

Har du hørt noe du liker som kan gi folk en pekepinn på hva som er viktig for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du mener konsert, er det så mangt.. Er du på jakt etter kvalitet eller kvantitet.. Jeg mener, en kamerat av meg syns seriøst at Cervin Vega spiller pent. Nå er jeg ikke av den oppfatningen, ikke for å disse Cervin V. eiere der ute. Men er du ute etter kvalitet så syns jeg nå forrige model av Martin Logan som Request, Odessey eller Prodigy vil gi deg dette. Utrolig detaljert og lukker man øynene så er det nesten slik at instrmentene/vokalisten er rett framfor deg og spiller i din egen stue. Pga. størrelsen så gir det deg et stort lydbilde. Skulle du noen gang være i nærheten så er du velkommen til en lytteprøve. Har Request forresten..

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket forsterkeri skal dette pares med?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Når du mener konsert, er det så mangt.. Er du på jakt etter kvalitet eller kvantitet.. Jeg mener, en kamerat av meg syns seriøst at Cervin Vega spiller pent. Nå er jeg ikke av den oppfatningen, ikke for å disse Cervin V. eiere der ute. Men er du ute etter kvalitet så syns jeg nå forrige model av Martin Logan som Request, Odessey eller Prodigy vil gi deg dette. Utrolig detaljert og lukker man øynene så er det nesten slik at instrmentene/vokalisten er rett framfor deg og spiller i din egen stue. Pga. størrelsen så gir det deg et stort lydbilde. Skulle du noen gang være i nærheten så er du velkommen til en lytteprøve. Har Request forresten..
    Nå finnes det jo ting som er vesentlig mer universelt enn CV og ML da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil,hadde kjøpt Focal Utopia Alto BE.De får du brukte for rundt 60.000.Eller Focal 1037 BE,de er jo griselekre i tillegg.
    Men du har jo B&W,Dynaudio,Audio Physics osv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, og takk for god input saa langt. Ser at jeg har formulert meg veldig upresist. Jeg oensker hoettalere som spiller kvalitet, og med det mener jeg ikke noedvendigvis hoeyt. De skal staa i stua i leiligheten paa ca 25-30 kvadrat. Jeg liker aa hoere paa orkester musikk og noe pop eller rock alla U2 og Pink Floyd. Derfor setter jeg stor pris paa at det er mulig aa hoere de ulike instumentene i lydbildet og skille de ut, baade vokal stemmer og instrumentene....

Jeg forstaar vi naermer oss en superhoeyttaler her...men haaper det kan vaere mulig aa finne gode hoeytalere som kan bidra her uten at budsjettet sprenges. At de spiller pent og tydelig er iallfall det viktigste.

De skal matches med Nad m3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert et par stativhøyttalere av over-god kvalitet? 2x180 watt er ikke all verden når det er snakk om store høyttalere selv om det er NAD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart så er det mange merker som er mer universalt enn M.L eller Cervin.. Men nå er UGLE på jakt etter gjengivelse av ulike instrumenter, detaljen, varmen og "wow" opplevelsen av å plutselig høre noe instrumenter eller stemmen til vokalisten som man ikke har hørt så klart/tydelig før.. Og til det så er det ikke mange merker der ute som kan sammnelignes med elektrostater kontra pris klasse. For å gjøre det må man da opp og endel hakk opp i pris klasse, høytalere og forsterker.
    Ugle, ta en lytte runde og sammenlign og du vil skjønne hva jeg mener. Og til dere andre også som ikke har hørt på M.L eller andre elektrostater.
    Men som alle hifi oppsett så deler nok mange med meg der ute at det også må være "WAF". Og det er ikke like lett.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å bli for off topic, jeg ser du nevner U2 - de har jeg til gode å få til å låte bra på noe oppsett - det jeg har hørt av innspillinger har vært bedrøvelige. (Svakt forbehold om at det er noe jeg har gått glipp av, eller at det har kommet noen remastere som er bedre eller noe - jeg er ingen stor U2 fan) Så de innspillingene vil neppe rettferdiggjøre et slikt oppsett du ser for deg. Bare så du ikke forventer at U2 på magisk vis låter kjempebra med dyre høyttalere
    --
    Thorbjørn

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog... M3 er en solid forsetker med en masse krefter, men selv den har jo sine begrensninger. Med ditt budsjett kan feks. Dynaudio S3.4 og Pioneers S-3X være gode alternativer

Ellers kan også Vienna acoustic Beethoven grande være ett bra valg.

Beste? Det er å prøve selv Folk har forskjellige ører og preferanser når det gjelder lyd. Med ditt budsjett ville jeg tatt med meg forsterkeren til nærmeste storby og få avtalt noen demoer. Good luck!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytt og velg

Ta deg en runde rundt, til disse to + flere
    Ta med egne plater

Noen eksempler her

JBL Array 1000 - Soundgarden
    JBL Array 1000 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Dynaudio Contour S3.4 - Soundgarden
    Dynaudio Contour S3.4 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Dali Helicon 400 MKII - HiFiKlubben
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI HELICON 400 MK2 Høyttalere

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M3 klarte fint å drive mine B&W 802D, så lenge volumet ikke ble grisehøyt. Så jeg tror ikke den blir problemet sånn med en gang.

Dersom lydkvalitet er førstepri så ville jeg også gått for stativhøyttalere til rundt 20-30k. Men det finnes utrolig gode gulvstående i den prisklasen du henviser til.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stort sett det meste av U2 og kan dessverre skrive under på at lydkvaliteten aldri blir konge uansett hva det spilles gjennom. Når det er sagt må jeg si at det låter så bra jeg noen gang har hørt det på Swans F2.2 høyttalere. Swans 1.1 er også et alternativ i prisklassen du kikker.

Det som kjennetegner Swans foruten god oppløsning, 3D følelse og evne til å spille grisehøyt er for meg noe av det viktigste, de spiller hele platesamlingen bra! Gode innspillinger er som vanlig best, men dårlige innspillinger går også ann å lytte til.

Link til Swans:

www.soundwave.no

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneers S-3X! Er absolutt verdt en lytt, eventuelt S-1X, de har en demoversjon til salgs der for 40 og noe tror jeg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke 40-60k og kjøpe nytt, kjøpe høyttalere som opprinnelig kostet 40-60k nytt på bruktmarkedet, eller bruke 40-60k på bruktmarkedet?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på M3 og B&W 804 hos hifi klubben en gang og det spilte utrolig bra sammen!Hørte bare på metallica på de høyttalerne da men det låt konge!Tunge gitariff og trommer som slo deg i mellomgulvet!Vi spilte ganske så høyt etterhvert og ingen av delen virket til og gi seg, det låt akurat like bra som på mer moderate volum.
    Men som det er nevnt førm ta deg en lytterunde og hør på litt forskjellige merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mye bra her som blir nevnt... Skulle gjerne lyttet på alle.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig bare og ta seg en god lytterunde og bruke litt tid på det. Tilbakemeldingene fra folk vil alltid sprike. Det er noen høyttalere som er nevnt her, som jeg absolutt selv ikke ville ha vurdert.
    Det hele koker ned til hva du liker, rommet ditt og hvilke musikk du spiller.
    Har du mulighet, så ville jeg hatt høyttalerne til hjemlån før kjøp.

Selv ville jeg i hvert fall ha vurdert følgende høyttalere:
    -Tannoy Definition DC10T
    -Dali MS4
    -Respons Grand Artist
    -Dynaudio Contour S3.4
    -Pioneer S-1X
    -Adam Classic MKIII
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder