Cerwin vega ; 2x VE-15f vs CLS-215 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hær er bilder av XLS-serien vis noen er interesert i å se hvordan de vil se ut.

Vedlegg 52989

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for et par AL-1000 jeg.

De er ikke nye dog men de er knallgode og langt bedre enn noe av det Cerwin har til salgs idag.

Hvorfor kjøpe nytt og dårlig når man kan kjøpe gammelt å bra?
    Dukker stadig vekk opp noen strøkne par på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ville gått for et par AL-1000 jeg.

De er ikke nye dog men de er knallgode og langt bedre enn noe av det Cerwin har til salgs idag.

Hvorfor kjøpe nytt og dårlig når man kan kjøpe gammelt å bra?
    Dukker stadig vekk opp noen strøkne par på brukten.
    Du sier noe der,jeg så en del på AL-1000 før jeg bestemte meg for CLS-215. så hadde kanskje vært en idè.. men jeg får no bare vente å se hva som skjer med mine CLS-215 først. de er enda på verksted syntes det har gått unødvenig lang tid, uten at jeg har fått noen tilbakemelding fra Hifi-klubben, så jeg tok turen nedom dem hær om dagen og da viste det seg at han som har med dette å gjøre har vært på ferie, veldig typisk.. så hadde en lang prat med teknikkeren der osv. han hadde enda ikke funnet "klakkingen" som jeg leverte dem inn for, men han hadde funnet noen komponent feil på delefilteret så delefilteret på høytalerene har blitt skiftet. jeg ba ham skjekke en gang til med større forsterker etter klakkingen og det ville han gjøre så jeg får bare håpe at han finner denne klakkingen sånn at jeg ikke trenger å gå ned der å hjelpe dem med å skru litt på volume knappen for å finne den...

Det virket også som om de der nede ikke viste hva denne "klakke"lyden var for noe, det er jo veldig merkelig i og med at det er så mange som får det samme problemet.

Det er jo helt uakseptabelt at det skal være nødvendig å bruke så mye tid og å stresse så mye med en høytaler som i utgangspunktet er helt ny. når man handler fra en såpass seriøs butikk som hifi-klubben forventer man at produktet skal fungere som det skal, noe som CLS-215 tydeligvis ikke gjør!.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin_hifi
    Du sier noe der,jeg så en del på AL-1000 før jeg bestemte meg for CLS-215. så hadde kanskje vært en idè.. men jeg får no bare vente å se hva som skjer med mine CLS-215 først. de er enda på verksted syntes det har gått unødvenig lang tid, uten at jeg har fått noen tilbakemelding fra Hifi-klubben, så jeg tok turen nedom dem hær om dagen og da viste det seg at han som har med dette å gjøre har vært på ferie, veldig typisk.. så hadde en lang prat med teknikkeren der osv. han hadde enda ikke funnet "klakkingen" som jeg leverte dem inn for, men han hadde funnet noen komponent feil på delefilteret så delefilteret på høytalerene har blitt skiftet. jeg ba ham skjekke en gang til med større forsterker etter klakkingen og det ville han gjøre så jeg får bare håpe at han finner denne klakkingen sånn at jeg ikke trenger å gå ned der å hjelpe dem med å skru litt på volume knappen for å finne den...

Det virket også som om de der nede ikke viste hva denne "klakke"lyden var for noe, det er jo veldig merkelig i og med at det er så mange som får det samme problemet.

Det er jo helt uakseptabelt at det skal være nødvendig å bruke så mye tid og å stresse så mye med en høytaler som i utgangspunktet er helt ny. når man handler fra en såpass seriøs butikk som hifi-klubben forventer man at produktet skal fungere som det skal, noe som CLS-215 tydeligvis ikke gjør!.
    Hvorfor kjøpte du i det hele tatt CLS-215 da?
    Du visste vel om klakkinga før du kjøpte de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Hvorfor kjøpte du i det hele tatt CLS-215 da?
    Du visste vel om klakkinga før du kjøpte de?
    Nei, jeg viste desverre ikke om klakkingen da jeg kjøpte de.. burde vel kanskje skjekket litt mer før jeg kjøpte da? ikke vet jeg, men når det kommer rett fra frabrikk forventes det at det ikke skal oppstå problemer så tidlig. vis ikke Cerwin vega ser på klakkelyden som "normalt" da... kan jo begynne å lure når de nekter for at det er deres feil osv, og at det må være brukerfeil osv ( ettersom jeg har lest i andre tråder ). noe som det ikke er.det blir nesten for dumt å ikke innrømme at de har klart å gjøre en stor feil og heller prøve å gjøre noe med det. ta de ut av produksjon f.eks. kanskje de endelig har tatt til fornuft når de nå kommer med XLS-serien..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge cerwin vega så er det ikke feil på høyttalerene men brukerene som bruker for kraftige forsterkere. Dvs leverer mer enn 550watt mener jeg de hadde målt seg frem til..

Ganske godt gjort egentlig når de selv leverer forsterkere som er kraftigere enn dette.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ifølge cerwin vega så er det ikke feil på høyttalerene men brukerene som bruker for kraftige forsterkere. Dvs leverer mer enn 550watt mener jeg de hadde målt seg frem til..

Ganske godt gjort egentlig når de selv leverer forsterkere som er kraftigere enn dette.....
    Ja, når de ikke tåler såpass bør de heller ikke ambefalle det grommeste av forsterkere de selv leverer til å drive disse høytalerene. tviler egentlig litt på at det er det som er årsaken..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når de ikke tåler såpass bør de heller ikke ambefalle det grommeste av forsterkere de selv leverer til å drive disse høytalerene. tviler egentlig litt på at det er det som er årsaken..
    Vi er nok flere som tviler på det gitt.

Er 2 teorier om hvorfor dette skjer. Den første teorien var at kasse volumet er for lite koblet med for små eller for få bassreflekser får membran til å vri seg under belastning og lage klakkelyder.

Den andre teorien er at terminal kablene inn til coil'en ligger for nærme membran og kommer borti når membran beveger seg.

Den siste teorien har vært tilfelle ved enkelte andre CV elementer men kan fikses relativt enkelt. Bare å legge noe imellom terminal og kabling som flytter kablene litt vekk fra membran. Bare ikke legg noe som gir for mye press på de så de hindrer elementets vandring da det kan skade elementet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah , jeg er best kjent med den første teorien, men begge de teoriene er godt mulig. :lol:

men når Cerwin vega sier at årsaken er at man bruker større enn 550 watts forsterkere og dermed overbelaster høytaleren kan jo man spørre seg selv, hvorfor får ikke CLSC denne klakkelyden da folk bruker omtrent de samme forsterkerene på clsc som på cls. så i og med at clsc ikke får dette så har jeg ingen tro på at det er overbelastning som er årsaken.

men nå skal ikke jeg skape en stor diskusjon ut av dette da dette har vært tatt opp før

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite her om dagen at den klakkelyden greier man LETT å få med A2.6, men ikke A1,5W, så jeg veit iallefall hva slags forsterker jeg skal ha på mine cls-215 :-)

Det var ikke jeg(heldigvis)som hadde den klakkelyden. Har spilt ganske friskt på 215 med Denon, og det trykker skam bra på 35kvm stue UTEN tegn til noe som helst av forvregning :-)

Men jeg går faktisk å lurer på om jeg skal selge cls-215, og se om jeg greier å få napp på et par HELE AL-1000. Gøyere å ha de, enn 215 :wink:

Sorry OT forresten.. Gleder meg til å høre CV med 2x8! Har altid vært litt svak for 2x8, for vet det spiller presist og dypt! MORRO! :-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Fikk vite her om dagen at den klakkelyden greier man LETT å få med A2.6, men ikke A1,5W, så jeg veit iallefall hva slags forsterker jeg skal ha på mine cls-215 :-)

Det var ikke jeg(heldigvis)som hadde den klakkelyden. Har spilt ganske friskt på 215 med Denon, og det trykker skam bra på 35kvm stue UTEN tegn til noe som helst av forvregning :-)

Men jeg går faktisk å lurer på om jeg skal selge cls-215, og se om jeg greier å få napp på et par HELE AL-1000. Gøyere å ha de, enn 215 :wink:

Sorry OT forresten.. Gleder meg til å høre CV med 2x8! Har altid vært litt svak for 2x8, for vet det spiller presist og dypt! MORRO! :-D
    Naboen har A1,5kw eller hva den ampen heter og der hører man fort klakkelyden

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste man kan gjøre er å drite i hele CLS-215. Og få et par som fungerer som det skal er omtrent som å vinne i lotto.

Kjøp brukt CV. Eller vent å se hvordan XLS serien blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey jeg har Cls215 med 2.6kw2. Hører dere her inne babler om klakkelyd i høytalerene. Jeg har ikke hørt dette, selvom jeg spiller veldig høyt. -10db på effekforsterkeren
    Hva mener dere med klakkelyd? - er det i bassen, mellomtonen eller i diskanten denne kommer?
    Ble jevlig redd nå som jeg leste det, fordi jeg har ikke hatt dem så lenge, så vil ikke levere dem inn på verksted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lienback
    Hey jeg har Cls215 med 2.6kw2. Hører dere her inne babler om klakkelyd i høytalerene. Jeg har ikke hørt dette, selvom jeg spiller veldig høyt. -10db på effekforsterkeren
    Hva mener dere med klakkelyd? - er det i bassen, mellomtonen eller i diskanten denne kommer?
    Ble jevlig redd nå som jeg leste det, fordi jeg har ikke hatt dem så lenge, så vil ikke levere dem inn på verksted.
    Det kommer som regel i begge de øverste bass-elementene.. noen hører det gjerne ikke før de legger øret litt inntill elementet da de spiller sanger med Rask bass som "; dunk, dunk"; jaja :P det var en måte å forklare det på...

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer det.. man hører ikke klakkingen før man tar hodet foran de/den øverste bassen.. Jeg hører ikke klakkingen her på 3-4meters avstand jeg sitter, så jeg driter egentlig å gå bort å høre etter den lengre.. revner elementet skal jeg heller vurdere å reise meg og gå bort å snuse litt igjen på de hehe
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Ja det stemmer det.. man hører ikke klakkingen før man tar hodet foran de/den øverste bassen.. Jeg hører ikke klakkingen her på 3-4meters avstand jeg sitter, så jeg driter egentlig å gå bort å høre etter den lengre.. revner elementet skal jeg heller vurdere å reise meg og gå bort å snuse litt igjen på de hehe
    hehehe jaja, nå har jeg snakket litt med de der nede angående mine høytalere, de ser jo selvfølgelig på dette som normalt.. og mener det er overbelastning som er årsaken. Selv har jeg ikke byttet ut sikringen fra 5A til noe større så skjønner ikke helt hvordan jeg kan ha klart å overbelaste dem... men jeg har no fått tilbud om å få ett nytt par cls-215 men som jeg er litt skeptisk til fordi jeg helst ikke vil ha denne klakkingen igjen.. eller at jeg kan få pengene for høytalerene. så får se hva jeg gjør. blir vel gjerne litt vanskelig å bli kvitt kabler etc vis jeg tar pengene tilbake for cls..

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe jaja, nå har jeg snakket litt med de der nede angående mine høytalere, de ser jo selvfølgelig på dette som normalt.. og mener det er overbelastning som er årsaken. Selv har jeg ikke byttet ut sikringen fra 5A til noe større så skjønner ikke helt hvordan jeg kan ha klart å overbelaste dem... men jeg har no fått tilbud om å få ett nytt par cls-215 men som jeg er litt skeptisk til fordi jeg helst ikke vil ha denne klakkingen igjen.. eller at jeg kan få pengene for høytalerene. så får se hva jeg gjør. blir vel gjerne litt vanskelig å bli kvitt kabler etc vis jeg tar pengene tilbake for cls..
    ta penga og kjøp deg xls 215 når de kommer, eller gå for ett par av de gode gamle 1515
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up ...

Jeg har selv cls-215, men har ikke merka noe til klakking .. Det jeg derimot har merka er at tweeterne sprang! ******* å irriterende, er ikke så jævlig keen på å være uten anlegg i mange uker mens de blir reparert .. Takk for at CV lover høytalere som tåler en trøkk, også tåler de **** ikke sin egen A1.5KW, som faktisk, for å være ærlig, er for svak til å drive de godt nok ..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianLiss
    Jeg har selv cls-215, men har ikke merka noe til klakking .. Det jeg derimot har merka er at tweeterne sprang! ******* å irriterende, er ikke så jævlig keen på å være uten anlegg i mange uker mens de blir reparert .. Takk for at CV lover høytalere som tåler en trøkk, også tåler de **** ikke sin egen A1.5KW, som faktisk, for å være ærlig, er for svak til å drive de godt nok ..
    CV sine amper er ikke produsert av CV, det er bare amper som CV har satt navnet sitt på. Det er modifiserte PA amper... tweetere går oftest dukken når ampen er noen nummer for liten!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller når man ikke klarer å høre begrensningene til høyttaleren.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •