Noen hørt Mirage Omnisat v2 FS ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen hørt Mirage Omnisat v2 FS ?

Hei.

Er på høyttalerjakt og lurer på Mirage Omnisat v2 FS. Er ikke noen ekspert på AV, men vil ha noe som jeg synes låter bra og har høy WAF.

Link:
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...emart&Itemid=1

Noen som har hørt disse? Evt. forslag til alternativer?

Skal i tilfelle brukes med en Sony STR-DB830, kun stereo. (Mulig det er blasfemi for feinschmeckere, menmen... velger å begynne med høyttalere. Ny forsterker blir neste steg.)

-C-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Mirage-høyttalere i det hele tatt?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyp
    Noen som har erfaring med Mirage-høyttalere i det hele tatt?
    Jeg bruker Omnisat V2 som bakhöyttalere. Altså stativ-versjonen av de du linker til.
    Er meget fornöyd med lyden, men husk at dette er omnipolare höyttalere, altså de sprer lyden 360 grader rundt i rommet. Vanlige höyttalere er direktestrålende, ergo lydbildet vil bli noe annerledes.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg bruker Omnisat V2 som bakhöyttalere. Altså stativ-versjonen av de du linker til.
    Er meget fornöyd med lyden, men husk at dette er omnipolare höyttalere, altså de sprer lyden 360 grader rundt i rommet. Vanlige höyttalere er direktestrålende, ergo lydbildet vil bli noe annerledes.
    Takk for svar. :-)

Et lite oppfølgingspørsmål:
    Jeg har en stue uten en eneste rett vinkel og skråtak (loftsleilighet).
    Så det typiske høyttaleroppsettet i et firkantet rom, er ikke det jeg får. Jeg får jo ikke akkuratt noe sweetspot, når vinklene går alle veier.

Er omnipolare høyttalere da en fordel eller ulempe for meg?

-C-

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt på tynn is nå, men jeg ser for meg at lyden vil bli kastet i mange forskjellige retninger hvis du har mange vinkler og høyttalerne er omnipolare. Har ikke prøvd det, men ser for meg dette oppi hodet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er litt på tynn is nå, men jeg ser for meg at lyden vil bli kastet i mange forskjellige retninger hvis du har mange vinkler og høyttalerne er omnipolare. Har ikke prøvd det, men ser for meg dette oppi hodet mitt.
    Ja, det var også min første tanke.

Men på en annen side; er det ikke bedre at lyden spres ut i alle retninger i en slik stue, enn at man får et underlig lydbilde fra direktestrålende høyttalere som er ment for tradisjonelle firkantede stuer?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyp
    Ja, det var også min første tanke.

Men på en annen side; er det ikke bedre at lyden spres ut i alle retninger i en slik stue, enn at man får et underlig lydbilde fra direktestrålende høyttalere som er ment for tradisjonelle firkantede stuer?
    Jeg er ikke ekspert på emnet, men en slik "utradisjonell" stue burde väre positivt for akustikken i det minste.
    Min erfaring er at omnipolare höyttalere bör ha like arbeidsbetingelser på hver side, slik at lyden blir reflektert noenlunde likt fra begge höyttalerne.
    På en annen side tror jeg kanskje at med en stue som din, der man har mange vinkler er det godt mulig at dette behovet minsker betraktelig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •