Høyttalere til Denon AVR-1509

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon AVR-1509

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe overnevnte receiver og lurer på hvilke høyttalere jeg skal gå for. Da dukker jo så klart spørsmålet om hva receiveren klarer å drive. Jeg har sett litt på F-6 EX 5.0 pakken. Jeg har også lurt på Argon 6220 og Dali Concept 1.

Bruken vil være mest musikk, men også mye film og noe spilling. Litt viktig med god lyd da jeg hører på alt fra rock til klassisk.

Jeg så hovedsaklig etter et 2.1 oppsett, men om jeg klarer meg med 2.0 så er det så klart helt greit. Om suben blir nødvendig er jeg ikke sikker på enda, men skal en tur og lytte til det hifiklubben har. F-6 får jeg desverre ikke hørt på receiveren, men er det noen som har hørt den kombinasjonen?

Tenkte litt på stereoreceiver, men det var lite utvalg og mange har ikke optisk innganger, som jeg kommer til å bruke 2 av.

Nå har jeg kun Altec Lansing MX5021, men er godt fornøyd med det. Jeg regner med at alt det overnevnte spiller like bra / bedre. Noen meninger?

Sub er forresten noe jeg vil kjøpe i ettertid. Jeg vil først se om jeg klarer meg uten.

Takk for all hjelp!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn generelt sett så mener jeg at du har større glede av stereo med en skikkelig sub enn surround uten sub. Det avhenger selvfølgelig av hvilke fronthøyttalere du har, men det skal store høyttalere til for å matche selv en liten sub.

Denon og Dali heller begge mot det lyse i toppen så det kan bli for lyst. Du MÅ ihvertfall høre på dette før du kjøper.

Har du en ca pris du kan legge i dette? Jeg pleier å anbefale SVS for det har jeg selv og er veldig fornøyd med det. Til 2.1 så vil ett par SBS-01 til 2000kr og en PB10-NSD til 4500kr spille bra både på film og musikk. Vil du har 5.1 så koster det 9500kr med SVS SBS/SCS og PC10-NSD. Dette oppsettet har fått veldig bra omtale mange steder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sånn generelt sett så mener jeg at du har større glede av stereo med en skikkelig sub enn surround uten sub. Det avhenger selvfølgelig av hvilke fronthøyttalere du har, men det skal store høyttalere til for å matche selv en liten sub.

Denon og Dali heller begge mot det lyse i toppen så det kan bli for lyst. Du MÅ ihvertfall høre på dette før du kjøper.

Har du en ca pris du kan legge i dette? Jeg pleier å anbefale SVS for det har jeg selv og er veldig fornøyd med det. Til 2.1 så vil ett par SBS-01 til 2000kr og en PB10-NSD til 4500kr spille bra både på film og musikk. Vil du har 5.1 så koster det 9500kr med SVS SBS/SCS og PC10-NSD. Dette oppsettet har fått veldig bra omtale mange steder.
    Jeg var innom hifiklubben og lyttet til litt forskjellige høttalere og valget falt på Dali Concept 1 med en Cambridge receiver. De spilte veldig klart og rent. Likte faktisk lyden bedre på Concept 1 enn Lektor 1.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •