Sub som gir meg trøkk, fra 80hz og oppover? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mbm-12

Har nå fått mbm-12 i hus. Kom på 5500 kr. Har bare prøvd den på musikk uten dypbass. Har foreløpig svart til forventningene; stram, kontant "disco"-bass. Blir spennende å høre den sammen med SVS pb10.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Er ute etter produkter for å få mer trøkk til film og musikk bruk. Har en svs pc13-ultra som tar seg av dypbassen, så den er grei. Vil ha mer følelse når det skytes med våpen på filmer, hestesparket i brystet, kort og godt trøkket.
    Har lest en del tråder her, og stort sett alle skriver at dette ligger mellom 80-200hz, og er utenfor subbens område så dette skal frontene ta seg av. Men synes frontene mine gir for lite trøkk etter min smak og er ute etter et produkt som kan supplere her.

Hvilken sub/midbass sub vil dere anbefale? Eller må man kjøpe inn løse komponenter og bygge seg en eller to "trøkk subber" selv? Har tilgang på en del snekker utstyr så bygging er ingen problem.
    Noen som kan si noe om pris for å få dette til?

Er dette noe som lar seg utføre, eller er jeg ute på tynn is nå?
    Trenger tips...
    Hvis hestespark bassen ligger fra 60Hz å oppover som noen nevner her, kan du jo teste å senke delefrekvensen din på Klipschene. La de hjelpe SVS'en litt. Ser du har rimelig små Klipscher, så er ikke sikkert det hjelper så mye.

Enten må du få tak i noen midbassere, hvis ikke er nok det letteste å gå for noen større Klipscher. Kjører selv på RF-7 for tiden, og jeg har verken mangel på dypbass eller midbass i mitt oppsett ihvertfall, uansett volum. Hvis midbassen ligger mellom 100 og 150Hz som noen andre sier her så er det klart RF-7 med 4 stk 10" smeller godt fra seg i det området.

Kanskje teste å få lånt noen større Klipscher som har litt større / flere elementer å se om det hjelper før du bestemmer deg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kane: Nå må du lese trådene før du poster, mannen har jo kjøpt seg en middbass enhet.

@Sveinsvein: Hvordan yter den syns du, og hvordan kobbler du den til, subbutgangen min kutter på 120hz hvis jeg ikke tar feil, så da levner det høytalerutgangene og linjeutgangene, har den noe form for innebygd delefilter for å avlaste høytalere?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Truls: Nå må du lese tråden før du poster, trådstarter har jo ikke kjøpt seg en middbassenhet.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Truls: ja! Les tråden før du svarer, det er ikke sveinsvein som er trådstarter!

Oi ****... :-?

Anyway, god is oss tilbakemelding om MBM-12'en din sveinsvein Er skikkelig spent på dem, har lest og diskutert litt på AVSforum, og tror jeg blir å teste en selv iløpet av summeren. (B) the summer is magic, is magic (B)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det bare surr her :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått satt opp MBM-12 sammen med resten av anlegget.
    Har foretatt noen målinger med RadioShack. Jeg har gulvstående fronthøyttalere. (QLN199)

Mastervolum på -20. (HK 7000)

SVS PB10 MBM-12 QLN199 Sammen
    20hz 91db 66 76 88
    31.5 93 76 85 98
    40 93 94 98 99
    50 84 99 96 98
    63 79 98 95 98
    80 83 93 93 93
    100 80 100 88 94
    125 87 98 92 101

Det kommer tydelig fram at MBM-12 overtar der SVS mister kraft. QLN gir også bra trykk, men når jeg kutter ut MBM-12, merkes det godt. Når jeg spiller musikk, velger jeg å kutte ut SVS.
    HSU anbefaler å kutte subben ved 50 hz. Det får ikke jeg gjort, siden SVS pb-10 ikke har filter. Nå virker det jo som overlappingen skjer naturlig her, men mulig jeg vil prøve å bytte til en sub med delefilter.
    Er svært fornøyd med kjøpet. Har fått akkurat den bassen jeg ønsker meg som får det til å vibrere i mage og bryst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at tabellen ble trykt sammen da jeg la den ut. Dere får fordele tallene bortover rekka selv.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA-suber vil jo passe ganske bra inn her. De går som regel ikke stort lavere enn 40 hz. Er vel kun et fåtall av JBL sine modeller som går ned til rundt 30 hz tror jeg. Disse vil sparke ganske bra fra seg vil jeg tro og skape et skikkelig trøkk i brystkassa. Tro meg, det lite som måler seg opp i mot en god PA-sub når det gjelder trøkk i brystkassa.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Vurderte lenge om jeg skulle prøve en PAsub. Direkte pene er de jo ikke, så valget ble MBM-12.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •