2.1 anlegg til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2.1 anlegg til PC

Har lyst på et 2.1 anlegg til pcen min, men jeg nøyer meg ikke med stock logitech :P

Fant disse på komplett, men vil helst ha et 2.1 anlegg. har vurdert og eventuelt bygge selv, men har ingen erfaring eller kunnskap om det så da må isåfall noen guide meg nøye gjennom det:P pappa har en kompis som driver med sånt også som kan hjelpe med det kompliserte greiene.

ALTSÅ Det jeg trenger er enten forslag til et 2.1 anlegg, eller elementer og andre deler til og bygge selv. kassekonstruksjon o.l tar jeg med kompisen til pappa

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere ting som spiller inn, hva skal dem brukes til, musikk, spill, film?
    Eventuelt hvordan musikk.
    Hvor høyt trenger dem kunne spille osv.
    Gulvhøyttalere enner stativ/benk-høyttalere?
    Og sist men ikke minst, den viktigste faktoren, hvilken pris?

"Det første parret jeg fikk sluttet å virke etter 5 min. Det jeg fikk i erstattning begynte å skurre etter 2 timer. Det jeg har fått i erstattning nå virker helt fint."
    Tydelig at kvaliteten på høyttalerne du linker til er svært lav.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal stå på pulten så de kan ikke være alt for store, men bare de ikke er gulvstående går det bra. blir musikk som er hovedformålet, spill og film fåregår i stua og i 7 kanaler :P hører på mye electronica (justice o.l) så liker at det er litt trøkk i bassen. bor fortsatt hjemme, og jeg har naboer så trenger ikke spille dørene av hengslene :P når det gjelder pris så tenker jeg 4-5 tusen sånn ca.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe av dette ?

Trends TA 10.1 forsterker 1590,- (knøttliten og god klasse T forsterker)
    Klipsch Synergy B-2 1895,- (lettdrevne høyttalere)
    XTZ 99 W8.16 sort Matt 1790,- (bang for the buck)
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant disse på Hi-fi klubben: Argon 7340a eller Argon 7350a og kansje kombinere med Argon sub 12

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En aktiv studiomonotor er hvertfall ikke feil vei å gå som pc anlegg.

ljudia.no og prolyd.no har litt av dette.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sindre_bakken
    Hva med disse?
    Kraftig pc-anlegg vil nå jeg si :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal være det:P neida jeg bare slenger ut noe, fint om dere kommer med forslag

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Klipsch iFi, og er STORfornøyd. Vet ikke om de har gått ut av produksjon riktignok?

Test i Lyd & Bilde. Enig med hva som nevnes, men om den litt "innestengte" karakteren forsvinner med tid og bedre plassering er jeg ikke sikker på. Hos meg er de låst til plasseringen ytterst på skrivepulten, og jeg har aldri lagt merke til noen spesiell innestengt karakter. Lydbildet er ikke digert og ullent som et par dyre Mirage-høyttalere, men det kan man da heller ikke forvente...

Skal du ha det MORO passer de helt utmerket! Skal du lytte etter hva slags triangelprodusent som har blitt brukt på en innspilling finnes det sikkert bedre aktive monitorer...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altec Lansing mx5021 , kanskje

Logitech Z-2300 er også et bra og billig 2.1 sett ;-) Bra bass !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for MX5021 eller Klipsch sine. Uten tvil noen av de beste som er laget for PC til greie priser. Har selv akkurat byttet ut mitt MX5021 med litt mer ordentlig saker, men var svært fornøyd med settet. Hatt det i ca. 2 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på noe fra Klipsch enten RSX-5 eller noe likt RB-51 og en bass fra klipsch. men så lurer jeg på, kan jeg kople RSX-5 ene rett i datamaskinen eller må jeg kjøpe forsterker også. regner med at jeg trenger forsterker til RB-51 høytalerne.

Også lurer jeg på om noen vet om noen forhandlere i norge som har dette, eller har erfaring med utenlandske forhandlere (vil helst slippe og måtte bruke jet carrier o.l)

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil trenge forsterker til både RSX-5 og RB-51. Du vil få mer membranareale fra nedre mellomtone og oppover, noe som ikke er negativt. Samtidig har du mulighet for å tilpasse forsterkervalget mer til din egen smak (samtidig som det også er en risiko for å velge noe som IKKE passer), og å dele budsjettet mellom høyttalere og forsterker, og utvide med en bass på et senere tidspunkt.

Audioengine er ikke dårlige saker, men har nok en mer "korrekt" lyd enn Klipsch og Altec. Alternativer i samme gate blir KRK ROKIT RP5 og Fostex PM05MK2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av da-lec
    Kraftig pc-anlegg vil nå jeg si :-D
    Jeg bruker disse Infrasonic Blow 5D til pc`en. Bruker den interne DAC`en på monitorene koblet digitalt til lydkortet via spdif. Bruker volumkontrollen i windows, via volumknapp på tastaturet. Funker meget bra! Lyden er detaljert, glatt, varm, definert. Har også prøvd å kjøre analogt via lydkortet, men dette ga mye dårligere lyd. (har et standard creative lydkort)
    Trøkket er formidabelt, kan spille meget høyt uten forvrengning. Monitorene er ganske nøytrale, så det er en fordel at man liker lyd som ikke er spesielt sminket. De som liker "festbass" bør kikke på noe annet. Jeg kan i hvertfall anbefale de ut fra mine preferanser.

edit: typo.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argon er billigmerket til HFK, og etter hva jeg googlet meg frem til er ikke subene all verden.

Mitt forslag! Onkyo har minianlegg i ulike prisklasser. Googler du etter review tror jeg de får skryt. Ihvertfall har CS-515 fått det. Selv har jeg CS-315 + sub på PC-en og er veldig fornøyd med det. Yamaha har også gode komplette minianlegg.

Tror dette er mye for pengene. Forsterker, CD, radio, høyttalere, fjernkontroll og timere slik at den kan brukes til vekking evt.

Jeg handla mitt på Elkjøp, men vet ikke om de fører det lenger. Kanskje de bestiller til deg eventuelt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De koster riktignok 3490,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Dali´s imponerende og fyldige lyd?

Jeg har et par Dali Concept 1 høyttalere sammen med en selvbygget forsterker, og jeg blir stadig imponert når jeg skrur opp volumet.. Jeg får ikke den dype bassen, men anlegget gir meg nok trykk i alle sanger jeg hører på (alt fra Metallica til Justice, og masse annet seff)
    Det at jeg er såppas fornøyd med høyttalerene kan ha noe med at jeg har høyttalerene ganske godt plassert i et ganske lite rom.
    Noen ganger savner jeg litt bass, og skulle ønsket at jeg la inn litt mer penger for Concept 2 (6.5" bass/mellomtone), og har vurdert å kjøpe en 8" XTZ sub, men venter heller til jeg flytter ut av gutterommet så jeg har en stue å ha noen Dali Ikon 6 (eller 7) i.

Så du kan bli fornøyd med et oppsett med kun en forsterker og et par små/hylle/stativ høyttalere, men du kan jo også legge til en 8-12" subwoofer fra prisbelønnede XTZ (8-12" alt ettersom hvor stort rom du har. Ble anbefalt 8" til rommet mitt, og 12" hvis det er snakk om en stor stue)

Sjekk:
    minHiFi
    Concept 2 evt. Concept 1 hvis du skal ha subwoofer i tillegg
    XTZ småhøyttalere skal være bra de også:
    XTZ 93 WMT evt. XTZ 93 WMT Pyramide om de er bedre vet jeg ikke, den første bør ha bedre potensiale med mer volum..
    XTZ sub:
    XTZ 99 8.16

Pappa har en KingRex Norway forsterker, den er hvertfall billig, men jeg kan ikke helt vurdere den når han kun har et par små Philips høyttalere fra et gammalt billig anlegg (den ene høyttaleren er sprengt i tillegg) MEN, anlegget ga høyttalerene et helt nytt liv enn de hadde med en JVC forsterkern han hadde før..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •