Hvilken Aktiv SUB ??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med å beholde utstyret, men bytte høyttalere til noen større?
    Du sier du vil ha mer trøkk. Er begrenset hvor mye Mozart kan gi også, spesielt i mellombassen.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Hva med å beholde utstyret, men bytte høyttalere til noen større?
    Du sier du vil ha mer trøkk. Er begrenset hvor mye Mozart kan gi også, spesielt i mellombassen.
    Ja, tenkt i dei baner og.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å reklamere for eget produkt,men jeg føler denne kan gjøre susen.
    Man kan stille den inn til å spille ned til 14,20 eller 28 hz.
    Man kan stille på Low,Medium og Hard på stramhet.
    Man kan booste på ønsket frekvens hvis du finner ut at rommet ditt har en dip på f.eks 45 hz.
    Skal man spille moderat høyt på kvelden og så pent som mulig stiller man den inn på 14 hz og Hard på stramhet.
    Er formålet å spille skikkelig høyt stiller man den på 28 hz og Low stramhet.
    Jeg har endet opp på 20 hz og Medium til vanlig.
    Denne er utrolig musikalsk og er servostyrt som DD-serien til Velodyne.Ikke bry deg om at det er liten forsterker på denne.Man finner masse info og forklaringer på f.eks dette på denne sida.Dette er egenimport.Anbefales på det sterkeste å prøve :-)

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka du syns om denne versus SVS SB12-NSD som du også har testet nettopp?

Da det er mellom disse to og PC-12NSD æ går rundt og tenker på.... Send gjerne svar på post til meg

Sorry at æ kom og kuppet tråden et øyeblikk..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli

Da det er mellom disse to og PC-12NSD æ går rundt og tenker på.... Send gjerne svar på post til meg

Nei, post svaret her :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bkelec.com kan også være verdt å sjekke ut... De har tidligere vært oem(?)-produsent for REL og Mj Acoustic. Jeg har tidligere hatt 2x xls200 og har nå deres minste modell gemini. Min neste subwoofer blir uten tvil deres nye:
    Monolith-DF

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt SVS PB 12 PLUS,PC 12 NSD og 2 x SB 12 NSD fra SVS.
    Av disse synes jeg merkelig nok at PC 12 NSD var den råeste.Makan til kruttønne.Til film og PS3 evt X-box bruk er den helt rå.Merkelig som det er fikk jeg langt i fra samme resultat med den dyrere 12 PLUS.Den likte ikke slagbass.Dog i et annet rom og oppsett.
    SB 12 NSD er veldig god på musikk,bedre enn PC 12 NSD og PB 12 PLUS synes jeg.SB-en er veldig rask,presis og med god output i mellombassen.Dessverre rullet de av kraftig på ca 30 hz i min stue.De har respons til mye lavere,men effekttapet var stort.

Det er bare en Rythmik som er i drift nå.Den andre må det byttes forsterker på.Siden jeg er i USA nå blir det en lett sak å få ny.Rythmiken har ikke blitt sammenlignet mot PC 12 NSD i dette rommet,kun mot de 2 SB-ene.

Fikk den få dager før jeg reiste,men den virker litt puslete på film.Med kraftig forbehold om at jeg har testet den veldig lite på film.Ikke helt funnet ut av hvor mye jeg tør å skru opp på film enda heller.

På musikk er den RÅ-god.Vanskelig å forklare,men alene lager denne mer vibrasjon og massasje i sofaen enn de 2 SB-ene klarte.Med musikk med lite dypbass og mye slag har sikkert de 2 SB-ene mer db hvis man måler.Nabodama (bor i 2 manns-bolig ) melder også fra om at glassene i skapa danser litt høyere nå.Heldigvis bryr ho seg lite,spiller bare på kristelige tider.

Skikkelig dyp,fyldig bass som også er stram og presis UTEN buldring er bare utrolig flott på musikk.
    Testet en del på Annie Lennox (2 sanger med rå bass),Mike and the Mechanics,Dire Straits,Celine Dion,Yello og alt mulig anna.Til og med gammel techno og Lady Gaga.Den overbeviser virkelig.Måtte gjøre tiltak mellom gulv og spikes-ene (gummiknotter,flate ) siden kassa flytter på seg når den pumper ut dypbassen sin.

Er din musikk smak noe ala Infected Mushroom (sangen Never Ever Land ) ville jeg sett etter noe annet.Det er VELDIG lang slaglengde på denne og på den sangen har jeg ikke turt å skru opp så altfor mye siden det ser ut som elementet kommer ut av kassa,heldigvis uten ulyder.Til vanlig slår den vel ca 1 cm,her går det i ca 3-4 cm.Sikkert fordi den går helt ned og får med seg all den dype bassen og volumet må da ned.

Er musikk hovedformålet og du spiller 100-110 db med frontene ( sånn som MA-ene mine ) vil denne følge greit og gi deg en utrolig fin bass.Setter man den i 28 hz modus kan man spille en god del høyere.Spiller du med noen brutale Klipscher må du nok opp på 15" eren.

Som ren film sub hadde jeg valgt PC 12 NSD av disse 3.Faktisk uten tvil.Må vel opp i 3 SB-er før den matcher en PC 12 NSD der.

Har også testet Velodyne SPL 1000 R til 15.000 og den er knakende god,men synes Rythmiken er vesentlig bedre.Mye dypere og mer å rutte med.
    Jeg gleder meg hvertfall til den andre også kommer i drift og disse blir ikke solgt like fort som andre subber jeg har hatt.Nabo kameraten som har fått en demo av Rythmiken og som tidligere har lånt begge SB-ene vil også ha seg en slik nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar fra en som har testet det æ sikle på, ble ikkje større tvil en at det enten blir Rythmik F12 eller PC12 NSD, PC12 har et lite overtak da æ kan gjæmme den i et hjørne, sånn at æ får plass til den nye stereobenken æ tænke på og kjøpe. Hmm må gå rundt og gruble litt mere da Film og musikk e ca 65/35 hær. Men skal jo ikkje mye til og danke ut den lille B&W 10" min no som bare e hær på vældig lånt tid da den ikkje gir trykket æ e ute etter men lyden e bra og en anna ting æ ikkje lik e buldring så da utgår vel SVS??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar fra en som har testet det æ sikle på, ble ikkje større tvil en at det enten blir Rythmik F12 eller PC12 NSD, PC12 har et lite overtak da æ kan gjæmme den i et hjørne, sånn at æ får plass til den nye stereobenken æ tænke på og kjøpe. Hmm må gå rundt og gruble litt mere da Film og musikk e ca 65/35 hær. Men skal jo ikkje mye til og danke ut den lille B&W 10" min no som bare e hær på vældig lånt tid da den ikkje gir trykket æ e ute etter men lyden e bra og en anna ting æ ikkje lik e buldring så da utgår vel SVS??
    Synes ikke PC 12 NSD er spesielt buldrete.Den stod presset opp i et hjørne mens Rythmiken står mellom front og center.Man taper masse db på å plassere det slik,men det spiller penere og ser bedre ut,synes jeg.
    PC-en tok skikkelig knockout på XTZ 12"-eren.I mine øyer spiller den penere enn den f.eks.Oppover i frekvens har i mine øyer ikke SVS-en så mye mer enn den å rutte med..nedover blir XTZ-en gruset.
    Jeg er ikke så flink med kalibrering enda,så du kan sikkert få et meget bra resultat med en skikkelig kalibrering.
    Kane på forumet her kalibrerte mine 2 SB12-er hos kameraten min når han lånte de,og snakker kameraten min sant økte de 14 db !!!! etter kalibrering kontra før.
    Mot Rythmiken på musikk vil jeg kalle det en buldre-sub i forhold,men den gir jo mest sannsynlig vesentlig høyere "bang for the buck" til film enn Rythmiken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.... ska kjøpe en PC12 NSD og teste den ut da, Ska kjøpe en antimode i tillegg så da burde det bli go knall XTZ har aldrig nvært aktuellt da den e aaaltfor ruvende og finnes bere i Pianolakk som æ ikkje lik spesielt godt..Takk før tips Sven1987 siden ingen av de subben æ vurderte ikkje e å få demo på her oppe i nord

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig bruker XTZ w99 10.16 som er 10" med 400w forsterker. Dette gir meg masse trøkk på musikk og film. Greit de går gjerne ikke så voldsoms lavt, men du har sykt bra midbass å en fantastisk sub til musikk. Nå prøvde jeg med 1 først men ble aldri helt fornøyd, så da ble det 2 igjen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Jeg personlig bruker XTZ w99 10.16 som er 10" med 400w forsterker. Dette gir meg masse trøkk på musikk og film. Greit de går gjerne ikke så voldsoms lavt, men du har sykt bra midbass å en fantastisk sub til musikk. Nå prøvde jeg med 1 først men ble aldri helt fornøyd, så da ble det 2 igjen.
    Hvordan er lydkvaliteten i forskjell kontra dyre basser?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hvordan er lydkvaliteten i forskjell kontra dyre basser?
    Nå har jeg ikke prøvd vanvittig mye dyre suber men føler lyden i subene er bra å det som jeg liker med de 10" er den punch bassen å ikke masse buldring. De er lette å tune til forskjellige rom uten en masse måleutstyr. Men vis jeg sammenligner de med feks dls 3.10 som er en noenlunde lik sub i 10" bare noe dyrere (7000), så er den hvertfall på høyde med den.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Nå har jeg ikke prøvd vanvittig mye dyre suber men føler lyden i subene er bra å det som jeg liker med de 10" er den punch bassen å ikke masse buldring. De er lette å tune til forskjellige rom uten en masse måleutstyr. Men vis jeg sammenligner de med feks dls 3.10 som er en noenlunde lik sub i 10" bare noe dyrere (7000), så er den hvertfall på høyde med den.
    ja buldring er ikke noe, må spille musikken 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt om et merke på nettet som kan virke intressant.. så og fra brukere at dei mente den spilte bedre en DD12 som dei hadde selv.. (drar det i tvil, men..)

Noen som kjenner merket, Epik og da modellen Legend?

Skal evnt spille med anlegget i signaturen min.

Må vere best på musikk og ok på film.

Welcome to Epik Subwoofers

Test:

Epik Legend Subwoofer review

Eller Denne?

Definitive Technology SuperCube I Subwoofer - 1500W og 10" + 2x10" PR - L-Sound AS
    Høyttalere:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal forsøke deg på en eller to 10" fra XTZ jeg. På surround.no får du to stk 10" subber til 5000kr.

Det blir ikke lett å finne noe som slår det oppsettet til prisen, og disse spille subbene spiller flott til musikk. Eventuelt kjøp én pluss en Antimode 8033. Eller begge to og Antimode 8033, hvis budsjettet tillater det.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Synes du skal forsøke deg på en eller to 10" fra XTZ jeg. På surround.no får du to stk 10" subber til 5000kr.

Det blir ikke lett å finne noe som slår det oppsettet til prisen, og disse spille subbene spiller flott til musikk. Eventuelt kjøp én pluss en Antimode 8033. Eller begge to og Antimode 8033, hvis budsjettet tillater det.
    Disse du sikter til?

2 stk. XTZ 99W10.16 Piano 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Du mener dette er godt nok til meg?
    Husk jeg er kresen på lydkvaliteten, meget kresen. 8)

Men seff, hadde det vert godt nok hadde lommeboken likt seg og.

Er det langt bak DD12?

Dei jeg linket til er skrytt opp på private plan..fant bare en test i farten av dei.

Eg forestiller meg at XTZ ikke er så bra..joda sikkert bra til prisen, men hvor bra?

Har du egne erfaringer mot f.eks Velodyne?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Lest litt om et merke på nettet som kan virke intressant.. så og fra brukere at dei mente den spilte bedre en DD12 som dei hadde selv.. (drar det i tvil, men..)

Noen som kjenner merket, Epik og da modellen Legend?

Skal evnt spille med anlegget i signaturen min.

Må vere best på musikk og ok på film.

Welcome to Epik Subwoofers

Test:

Epik Legend Subwoofer review

Jeg har Epik Legend selv nå (som skal selges).

føler den gir mye for pengene. den er helt klart bedre på musikk enn film, selv om den ikke er dårlig på film. tvert imot. du kjenner skuddsalvene på kroppen for å si det sånn.

jeg hører egentlig på alt fra rock til techno og har vel ikke spilt en sang enda der jeg er misfornøyd bra detaljert og med bra punch. går også rimelig dypt.

har hørt den opp mot en xtz 99w 12.16 og jeg personlig og faktisk han som eier xtz'en syntes at epik'en var bedre alt i alt.

synes den var grei å integrere med resten av anlegget også.

til prisen så leverer den og enda litt til

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    Jeg har Epik Legend selv nå (som skal selges).

føler den gir mye for pengene. den er helt klart bedre på musikk enn film, selv om den ikke er dårlig på film. tvert imot. du kjenner skuddsalvene på kroppen for å si det sånn.

jeg hører egentlig på alt fra rock til techno og har vel ikke spilt en sang enda der jeg er misfornøyd bra detaljert og med bra punch. går også rimelig dypt.

har hørt den opp mot en xtz 99w 12.16 og jeg personlig og faktisk han som eier xtz'en syntes at epik'en var bedre alt i alt.

synes den var grei å integrere med resten av anlegget også.

til prisen så leverer den og enda litt til
    Ja da utgår XTZ'en klart!!! En på jobben skal selge sine xtz'er maste han om..

Gidder du skrive noe mer og gjerne mye om din sub på musikk?

Er det og nok med 1?
    Høyttalere:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •