Hvem er best av B&W eller audiovector ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer latino99 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem er best av B&W eller audiovector ?

Jeg er på utkikk etter nytt hjemmekino oppsett i 5.1 og lurte på hva som er å anbefale.

Status er at jag i dag har et par CM1(stativ høyttaler, men er brukt som front) og et par Audiovector K3 Super (front høyttaler)

Det jeg lurer på er om jeg burde fortsette med B&W og bygge ut i den retningen, med CM7(som front) + CMC el. Centre 2(center høyttaler) og (Alternativt DS3 istedet for CM1 bak.)

eller om jeg skal velge Audiovector og bygge ut med KC Super(som center) + K1 Super(som er stativhøyttaler) eller KX bak.

Har også en SVS SB12-plus subwoofer.(som jeg har planer om og beholde)

Men trenger først om fremst input på hvilket høyttaler oppsett som er anbefalt.

Hvem er best, og hvem er dårligst, eller mindre bra?

Er åpen for andre forslag også.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt Audiovector. Men jeg synes at B&W låter veldig bra, og ser veldig bra ut. Eneste som er minuset med B&W er at du trenger stor forsterker kraft.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du?

...det er det viktigste ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De låter like bra.. på en forskjellig måte .

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både B&W og Audiovector, nærmere bestemt; B&W DM601 S2, B&W DM602 S2 og Audiovector Mi3. Av disse så var jo Mi3 en mye dyrere og nyere høytaler, men i forhold til pris holder jeg en liten knapp på B&W, da særlig minstemann jeg har hatt, nemlig DM601 S2. En fantastisk litten høytaler. Nå kjenner jeg ikke de modellene det refereres til av trådstarter så da er det best å kun uttale seg på et generelt grunnlag basert på tidligere erfaringer med nevnte merker.

Hvis det er snakk om gulvstående modeller, hadde jeg nok satset på Audiovector og er det snakk om stativhøytalere motsatt, nemlig B&W. Er det noe B&W kan så er det nemlig små og rimelige stativhøytalere. Her sliter Audiovector noe mer.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Audiovector oppsett med Mi3 Mi1 og Av3ci som jeg er meget fornøyd med. Har hatt disse i 3 år nå vel, og bestemte meg egentlig 7 år før det, men da var de et godt stykke utenfor mitt budsjett.
    Mitt inntrykk er at BW er endel dyrere, og at du bør opp på Nautilus for å matche Mi3/Si3 som de nye modellene heter.
    En annen avgjørende faktor for meg når jeg sammenlikner høyttalere er at de har en solid center som også på papiret kan matche frontene, og der skuffer svært mange midt-nivå høyttaler serier. Du har fronter som oppgis å tåle 2-300w, også oppgis center til 100w. Vet dette ikke er noen facit på noen måte, men gir en viss indikasjon synes nå jeg.

edit: Angående Audiovector stativhøyttalere, så er ikke Mi1/Si1 noen lilleputt. Har aldri drevet dem fullt som fronter hjemme, men fikk kjørt dem skikkelig da jeg hadde demo før jeg kjøpte, og de greier seg meeget bra på egenhånd.

NB. Jeg har, og snakker her om Signature serien. Jeg syntes det var et stort steg ned til Super serien fra Audiovector.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer kraft?

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har aldri hørt Audiovector. Men jeg synes at B&W låter veldig bra, og ser veldig bra ut. Eneste som er minuset med B&W er at du trenger stor forsterker kraft.

Det er sant, kjører idag på en Sony Str-da1200es receiver m/bi-amp til fronter.
    Men ser kanskje at det er aktuellt med Effektforsterkere, slik at receiveren suges tom for krefter og ødelegger elemtene.

Så tenkt litt på DIY Effektforsterker fra Dynabel.no

Og da komplementere dette på alle kanaler. (minus subwooferen såklart).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva jeg syns :s

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva synes du?

...det er det viktigste ;-)

Det er sant som du sier, det er mitt mening som teller til sist, men kjekt og vite hva andre kan foreslå og kommentere om dette temaet

Jeg er fortsatt usikker, har kanskje litt feil grunnlag til å ta vurderingen, da B&W CM1(2-veis stativ høyttaleren) testes mot en Audiovector K3 Super (3-veis Gulvstående høyttaler) :S

hva mener du ? er det fair sammenlignings grunnlag?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer er gull verdt :)

Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg har hatt både B&W og Audiovector, nærmere bestemt; B&W DM601 S2, B&W DM602 S2 og Audiovector Mi3. Av disse så var jo Mi3 en mye dyrere og nyere høytaler, men i forhold til pris holder jeg en liten knapp på B&W, da særlig minstemann jeg har hatt, nemlig DM601 S2. En fantastisk litten høytaler. Nå kjenner jeg ikke de modellene det refereres til av trådstarter så da er det best å kun uttale seg på et generelt grunnlag basert på tidligere erfaringer med nevnte merker.

Hvis det er snakk om gulvstående modeller, hadde jeg nok satset på Audiovector og er det snakk om stativhøytalere motsatt, nemlig B&W. Er det noe B&W kan så er det nemlig små og rimelige stativhøytalere. Her sliter Audiovector noe mer.
    Nå har det seg sånn at CM serien til B&W(britisk) er en modell mellom 600- og 700- ( idag 800-) serien, hvor den har fått den kjente nautilus diskanten og kevlar bass/mellomtonen. med litt høyere finish og teknikk lånt fra high-end modellene.

Mens K- super serien til Audiovector(dansk) er i en prisklasse mellom de billigste og dyrere modell-seriene ( modell-serien Signature.) Audiovector er litt mer ukjent for meg også siden det er kort tid siden den kom i hus.

Kjenner godt til DM serien til B&W, fordi jeg hadde DM601s3 selv.

Og var kjempe fornøyd med den, helt til jeg fikk høre CM1. da ble det bestemt at høyttalerene skulle skifte eier. Og angerer ikke på det.

DM601s3 opplevdes som litt mer "feit" i bassen, hvorpå CM1 litt mer "Stram" og kontrollert. den spilte også litt mer nøytralt og pent syns nå jeg da. men for all del, ikke noe vondt om DM serien.

Problemet er vel også at det her er sammenligning mellom en stativ-høyttaler og gulvstående høyttaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •