Swans vs. Klipsch vs. Focal - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    var ikke min mening å starte en diskusjon med deg på noen som helst måte da dine innlegg har vært saklige og lett forstålige.
    :-D
    blir vel bare litt lettere oppgitt innimellom av alle "oppleste" meninger om klipsch at de spiller på en tynn skrikende måte , de har helt ifra B3 modellen høytalere som HiFi Guruer trekker frem for sine HiFi egenskaper, i RF serien er vel 63 modellen som kan gi deg best HiFi lyd , når det er sagt så kan jeg uten problem forstå at ikke alle liker lydsignaturen til klipsch, på samme måte som jeg ikke liker andre merker
    synes bare det ville være dumt hvis noen går glipp av å bli "bitt" av klipschbassillen fordi de danner seg ett mentalt bilde før de lytter på de at de skal være tynne i mellomtone og skrikende i topp med en buldrebass i bunnen

Ps Eddie har drømmehøytalere , helt klart
    Ps du har drømme senteren hihi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Sant nok

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Doxa har jeg aldri hørt. Er ikke de norske? Hvordan er spec på disse?
    Skjønner her at Swans og Klipsch er godt likt, men hva med Focal? Noen som kan beskrive forskjellene mellom de tre høyttalerne?

By the way, NICE kino Ivaols!!!! Fornøyd med F2.2F? Hvordan låter center og bakht?
    Beklager litt sent svar her men ser at devilej allerede har kommet med noen betraktninger rundt Swans lyden jeg kan være enig i.

Senteren til Swans (2.3C) låter musikalsk og evner å gi syke volumer ved film og surround musikk. Hva jeg betegner som musikalsk er blant annet at det meste av kildematerial som avspilles skal kunne lyttes til. Kraftige damestemmer (Celine Dion etc) skal ikke høres ut som spiker. Lyden skal være åpen og detaljert, men ikke detaljfokusert. osv...

Bakhøyttalerene har samme klang som front og senter og det bipole prinsippet er gull verdt for å få følelsen av å sitte midt i begivenhetene.

Doxa Modell 73 er forøvring en norsk 70 watter med 1500VA strømforsyning som sammen med Swans F2.2F spiller musikk etter min smak. Ring Soundwave og hør hvor nærmeste demolokale er, det er kanskje mitt beste råd. Du er hjertelig velkommen her men antar Kristiansand blir litt langt unna...?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Litt OT , men har du prøvd å kjøre frontene dine som center ? Jeg valgte og skipe RC-64 å lar Lascalaene ta jobben . Det har jeg tenkt å gjøre frem til jeg får eit dedikert rom hvor det er plass til ein lascala som center . Med frontene som center lager de eit utroligt stort og voldsomt lyd bilde i front .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel et par Swans 2.2 her på brukten å vel, om jeg ikke husker feil, med en senter i samme serie.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Litt OT , men har du prøvd å kjøre frontene dine som center ? Jeg valgte og skipe RC-64 å lar Lascalaene ta jobben . Det har jeg tenkt å gjøre frem til jeg får eit dedikert rom hvor det er plass til ein lascala som center . Med frontene som center lager de eit utroligt stort og voldsomt lyd bilde i front .
    Ja låter la scalaene bedre i front uten center så må det prøves,rc64 går jo for og være noe av det råeste.Hvordan gir jeg beskjed til min reciever da?
    Kjører jeg feks i dts master 5.1 uten center hva skjer da?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å sette center til off i høyttaleroppsettet på receiveren. Da gjengis center fra frontene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivaols: Din beskrivelse høres veldig lik ut i forhold til hva jeg er ute etter.. Er vel litt langt unna, men takk for hyggelig tilbud :-) Får høre med Soundwave og få hørt på de.:-D
    Men 70W som Doxa har, er ikke det vel i minste laget for å få fullt utnyttelse av høyttaleren. Skjønner at hvor strøm som leveres er viktigere enn watt, men 70 watt? Er jo en røslig høyttaler..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en la scala som center hadde nok gjort seg ja,
    men det med å kjøre front uten center er jo alltid en ennmanskino, lyden blir veldig sweetspot sentrert.
    rc64 er ihvertfall den beste center jeg har hatt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivaols: Din beskrivelse høres veldig lik ut i forhold til hva jeg er ute etter.. Er vel litt langt unna, men takk for hyggelig tilbud :-) Får høre med Soundwave og få hørt på de.:-D
    Men 70W som Doxa har, er ikke det vel i minste laget for å få fullt utnyttelse av høyttaleren. Skjønner at hvor strøm som leveres er viktigere enn watt, men 70 watt? Er jo en røslig høyttaler..
    den 70 watteren til doxa er nok sterk til å dra mange høytalere, inkludert alle de som er nevnt her i tråden, er ikke alltid man skal kikke seg blind på selve watt oppgivelsen, man kan få en herlig lydopplevelse med 2x13 rørwatt f.eks, eller 2x20 Klasse A watt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den driver Swansene greit til 110 db. Jeg bruker den ofte til i overkant av 100db på f.eks Ozzy. Spiller jeg høyere enn det over tid ringer det i ørene etterpå så det prøver jeg å unngå.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja, da skulle det vel ikke være noe problem. Bare stusset litt grunnet lav effekt, er vant til 300 watts Embla monoblokker i dag :-D

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en la scala som center hadde nok gjort seg ja,
    men det med å kjøre front uten center er jo alltid en ennmanskino, lyden blir veldig sweetspot sentrert.
    rc64 er ihvertfall den beste center jeg har hatt

Ikke i det hele tatt . Lascala har ei utrolig spredning , å gir meg sweetspot uansett hvor i rommet både på musikk og film . Men du kan jo som sagt ikke justere noe på center , uten å få samme innstilling på frontene .

Beklager , nok OT fra meg her nå .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det på papiret høres litt lite ut, men nå er det jo mange måter å måle watt på, noen mer seriøse enn andre.

Tidligere hadde jeg en Coda CS300 (300 seriøse watt). Jeg spilte ikke noe høyere da selv om den hadde litt mer å gå på. Bikker en 100db vil det være nok på svært mye musikk, og for mye på svært mye annet etter min smak. En del techno med god lyd kan ofte spilles enda høyere pga mye bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i det hele tatt . Lascala har ei utrolig spredning , å gir meg sweetspot uansett hvor i rommet både på musikk og film . Men du kan jo som sagt ikke justere noe på center , uten å få samme innstilling på frontene .

Beklager , nok OT fra meg her nå .
    høres jo bra ut, har aldri testet med la scala så jeg tar ditt ord for det, det er i tilfelle en stor bonus med de:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Parasound på Klipsch eller Swans? Eventuelt hvilke av seriene passer best til høyttalerene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Parasound på Klipsch eller Swans? Eventuelt hvilke av seriene passer best til høyttalerene?

har hørt 125w/250w fra new classic serien og 125w/250 w halo serien + jc1 på klipsch, jeg ville valgt ut ifra hvilken høytaler i rf serien jeg kjøpte, 125 watt til rf 52/62 og muligens 250w på 82 og oppover, jeg synes parasound spiller veldig bra på klispch, på mangel av ett bedre ord opplever jeg ofte en følelse av synergi med de i ett oppsett:-D swans kan jeg ikke uttale meg om i denne sammenheng , kan ta med at jc 1 er konge på rf 83 men er muligens overkill

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....kan ta med at jc 1 er konge på rf 83....
    Doxa Model73 er kongen over alle konger på RF83 - eller bedre....... :-D

Les mer her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/overland

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Doxa Model73 er kongen over alle konger på RF83 - eller bedre....... :-D

Les mer her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/overland

det kan jeg ikke uttale meg om, men det er ihvertfall ett rimeligere alternativ, men JC1 er konge på rf83 allikevel:-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0