Høytalere til CAMBRIDGE 840A v.2 + 840C

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Høytalere til CAMBRIDGE 840A v.2 + 840C

Hei!
    Jeg behøver matchende høytalere til Cambridge stereoforsterker + cd-spiller i 840 serien. Noen som har erfaring med Cambridge sammen med Triangle Antal EX, Monitor Audio Silver RS 8 eller KEF IQ 90? Andre synspunkter på passende gulvhøytaler i prisklassen 10-17000, mottas også med takk.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer samme forsterker. Jeg har PSB Imagine T, Tannoy Revolution Signature DC6 T og Epos M22i på listen. Alle har fått strålende kritikker og høres bra ut i butikken -- men så langt har jeg ikke fått anledning til å høre dem hjemme med 840A.

Mulig det blir stativ + sub hjemme hos meg...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har Cambridge?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kjøpt den ennå, men etter litt vakling i troen går det nok mot kjøp. Om jeg får matchet den med de riktige høyttalerne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bestemt meg jeg heller. Er utrolig vanskelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt for sånne som meg, som gjerne har en forsterker i 20 år...

Men jeg trenger mange innganger, og helst mulighet til lyd i flere rom -- og da er ikke utvalget så stort i den prisklassen jeg har råd til.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har bestemt meg, er imidlertid at jeg reiser mye og ikke har hatt anledning til å høre på alt jeg vurderer.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på her... Testet tilsvarende kombo forrige uke med mine Focal stativhøttalere. Følte det manglet noe punch i bassen og ble ikke helt overbevist. Men det skal sies at høyttalerne mine ikke har spilt mer enn maks 50 timer, så de har nok ikke våknet helt til live... Hadde et par innspilte høyttalere på prøve i noen uker, da med en Marantz receiver, og det var mer punch i bassen da. Dog ikke like oppløst som med Cambridgen. Nå er Marantz solgt og stereo elektronikk skal inn. Vanskelig valg det der... Testet Lyngdorg TDAI2200, noe som virket som et bra valg. Bare litt dyrt, dessverre. Har til gode å teste Hegel H100. Oppdater gjerne tråden i forhold til hva dere faller på, og/ eller alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF... jeg kjører min 740 på en en KEF XQ 20. dette er i mine ører en match made in heaven.

sett XQ'en på ett par stativer så har du gulvhøyttaler :-)

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drAlban
    Hei!
    Jeg behøver matchende høytalere til Cambridge stereoforsterker + cd-spiller i 840 serien. Noen som har erfaring med Cambridge sammen med Triangle Antal EX, Monitor Audio Silver RS 8 eller KEF IQ 90? Andre synspunkter på passende gulvhøytaler i prisklassen 10-17000, mottas også med takk.

Hørte for noen måneder siden nye B&W CM5 på Cambridge. Dette var en skikkelig god kombo spør du meg!!! CM5 er jo stativ då, men vill nok tro at CM9 også vill gjøre seg bra på Cambridge... Du kan jo høre med hifiklubben (vist du har de i nærheten av der du bor) om de kunne ha sotte opp CM9 på den elektronikken du har på ett demorom..... Då får du iallefall ett inntrykk av korleis det låter ilag....

Vist du bor i Bergen så kan du kanskje få kjøpe mine 683 også.
    Dette kommer litt an på om eg får tak i nye då men

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Hørte for noen måneder siden nye B&W CM5 på Cambridge. Dette var en skikkelig god kombo spør du meg!!! CM5 er jo stativ då, men vill nok tro at CM9 også vill gjøre seg bra på Cambridge... Du kan jo høre med hifiklubben (vist du har de i nærheten av der du bor) om de kunne ha sotte opp CM9 på den elektronikken du har på ett demorom..... Då får du iallefall ett inntrykk av korleis det låter ilag....

Vist du bor i Bergen så kan du kanskje få kjøpe mine 683 også.
    Dette kommer litt an på om eg får tak i nye då men
    Tror egentlig Cambridge vil være en god match med B&W. Skal ut å høre på den selv tenkte jeg. Ett av alternativene mine.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bw og "engelske" høytalere med nøytral lyd er meget bra match til Cambridge... Hifiklubben sier også at dette er en bra match...

Monitor Audio derimot blir altfor skarp i toppen for Cambridge, det sier iallefall de som eier denne komboen... og det selvom Monitor Audio er engelsk merke...

Har selv siklet voldsomt på Monitor audio silver, men har lagt tanken fra meg foreløpig pga at jeg har Cambridge.

Man skal jo heller ikke sikle på høytalere, men høre på de...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •