CERWIN-VEGA CLS-215 drevet av Denon avr 2307?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Morten B sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CERWIN-VEGA CLS-215 drevet av Denon avr 2307?

Hei

Har en Denon avr 2307 forsterker. Har planer om å kjøpe CERWIN-VEGA CLS-215. Forsterkeren min gir 135w på frontene. Er dette nok for å drive CERWIN-VEGA CLS-215? Og anbefales dette?

På forhond; takk :-D

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten B
    Hei

Har en Denon avr 2307 forsterker. Har planer om å kjøpe CERWIN-VEGA CLS-215. Forsterkeren min gir 135w på frontene. Er dette nok for å drive CERWIN-VEGA CLS-215? Og anbefales dette?

På forhond; takk :-D
    det anbefalse på ingen måte nei.
    Den er ALTFOR liten... vil nok få litt lyd, men du risikerer å ødelegge ht'ene, og du vil ikkej på langt nær få utnyttet ht'ene, de trenger seriøst mye kraft for å spille skikkelig, men når de får de, da spiller det også som er H******

Newcomer Morten B sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og kjøpe en CV effektforsterker også. Men hvor høyt i prisklasse er det nødvendig å gå?

Anbefales en av disse?? Hvilken?

CERWIN-VEGA A0.8KW2 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_a08kw2_effektforsterker_sort.htm[/URL]

CERWIN-VEGA A1.5KW2 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_a15kw2_effektforsterker_svart.htm[/URL]

CERWIN-VEGA A2.6KW2 http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_a26kw2_effektforsterker_svart.htm[/URL]

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare å satse på den største til cerwin med en gang. ellers så finst det en del andre alternativer i den prisklassen. som feks 2xzachry xp1200 div qsc forsterkere sjekk på ljudia.no. 2x zachry kommer på 6600kr å gir da 2x1200wrms til høytalerene. jeg hadde en slik og blei ekstremt overaska over kvaliteten og kraften i forhold til prisen

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke TENK på og bruke en liten receiver på 215 engang!

Kjøp deg en feit effektforsterker, det vil låte møkk med en liten receiver..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at disse høytalerne trenger MYE kraft.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg heller CLS15... faktisk en bedre CV høyttaler enn hva CLS215 er... CLS12 er vel den som er mest prisverd nå. CLS215 krever for mye guffe, må ha SVÆRE ROM (40kvardrat ++), samt har en liten feilkontruksjon, som gjør at elementene ikke er beregna for å sitte i samme kasse (blir ulyder ved store lydtrøkk).

MEn over på effekt, jeg mener fortsatt at du må ha noe anna en reviceren din . Den er kanskje 2x70watt (målt på skikkelig måte!!, ikke 135watt som denon sier!!).

Mitt tips, går for CLS12 eller 15, og den største CV ampen du har råd til .

Egen erfaring:
    HAr selv AL1000mk2 (som er bestykket med 15"), syns jeg aldri har fått de til på rommet mitt på 20kvadrat. Samme høyttaleren står i treningsstudioet jeg bruker. Og det er SVÆRT!!! Høyttalerne fyller hele det rommet med letthet, uten å dra på. HELT annen følelse av høyttalerne enn jeg har med mine AL1000 ... KOmmer jeg over AL752 eller noe til en overkommeligpris.. så blir de det på meg i stua .

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    kjøp deg heller CLS15... faktisk en bedre CV høyttaler enn hva CLS215 er... CLS12 er vel den som er mest prisverd nå. CLS215 krever for mye guffe, må ha SVÆRE ROM (40kvardrat ++), samt har en liten feilkontruksjon, som gjør at elementene ikke er beregna for å sitte i samme kasse (blir ulyder ved store lydtrøkk).

MEn over på effekt, jeg mener fortsatt at du må ha noe anna en reviceren din . Den er kanskje 2x70watt (målt på skikkelig måte!!, ikke 135watt som denon sier!!).

Mitt tips, går for CLS12 eller 15, og den største CV ampen du har råd til .

Egen erfaring:
    HAr selv AL1000mk2 (som er bestykket med 15"), syns jeg aldri har fått de til på rommet mitt på 20kvadrat. Samme høyttaleren står i treningsstudioet jeg bruker. Og det er SVÆRT!!! Høyttalerne fyller hele det rommet med letthet, uten å dra på. HELT annen følelse av høyttalerne enn jeg har med mine AL1000 ... KOmmer jeg over AL752 eller noe til en overkommeligpris.. så blir de det på meg i stua .
    så ekstremt enig. hadde al1000 her på stua på rundt 20kvadrat. fikk aldrig bassen til å bli noe særlig bra. fikk så tak i ett par ve12 og de spilte fletta av al1000 her på stua. så ikkje kjøp en høytaler som er for stor i forhold til rommet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    så ekstremt enig. hadde al1000 her på stua på rundt 20kvadrat. fikk aldrig bassen til å bli noe særlig bra. fikk så tak i ett par ve12 og de spilte fletta av al1000 her på stua. så ikkje kjøp en høytaler som er for stor i forhold til rommet

Godt å høre at flere har samme erfaring .

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de på et 16m2 rom jeg.. det sugde ! :razz:

CLSC-10 spilte mye bedre, og hadde mye mere bass!

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt før her: STYR UNNA 215 vis du ikke har MINST 40 kvadrameter stor rom!

Den stunden je hadde 215 (på et alt for lite rom) angret je som en bikkje på at je ikke kjøpte cls15 og bare 2,6 forsterkeren fra cv.

Det hadde blitt utrolig mye biliger en å kjøpe 215, a2,6kw og a1,5kw, pluss at Det hadde fungert MYE bedre på rommet je har.

Men nå er det solgt og B&W 804s står å fyller rommet med nydelig lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det cls sølet. Gå heller for DC 15. 1515 eller LS 15 om Cerwin er eneste som er aktuelt

Nad 372,272,218 er ogås gode kandidater. Ikke best men til singel 15" holder det med nad

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •