Selger SVS PB12-Plus - pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selger SVS PB12-Plus - pris?

Hei har lagt ut denne men hva kan jeg forlange av pris for denne?

Fikk mail fra en som ville kjøpe men litt usikker på om dette er ok pris?

Her følger sitat fra eposter fra fyren:

byr 3500 kr

Hei!

Halv pris fra nypris blir rundt 5500 kr. Da er det vel greit å starte med bud rundt 3500 kr. Tror ikke det er vanlig å gi så mye mer enn halv pris.... Halv pris slår vel inn når produktet er brukt i over en måned. Ellers så er det vel bare å komme med forslag om ny pris?
    Prisen går vel også ned ved raskt salg?

kommer du meg i møte da? ser at det ligger ute en lignende sub til 7000 kr.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Eivinn]Halv pris slår vel inn når produktet er brukt i over en måned[QUOTE]

Er ikke dette en litt drøy påstand?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en grei pris for kjøper i det miste.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3500,- ville jeg tatt for å være et tullebud for denne subwooferen. Disse blir vanligvis solgt for 3/4 av nypris.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig !

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    3500,- ville jeg tatt for å være et tullebud for denne subwooferen. Disse blir vanligvis solgt for 3/4 av nypris.
    +2

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rareste bud jeg har sett:-? Men for all del, det er lov å prøve seg. Hadde jeg hatt penger skulle jeg ha gitt deg et skikkelig bud. Mest realistisk for denne subben er 7500 og oppover:-D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    +2
    +3

Som nevnt over er dette en grei pris for kjøper.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kun sige at det er prisen PB12-NSD og PC12-NSD(eller hvad de nu hedder) bliver solgt for i DK i danske kroner, virker som en rigtig god pris for hvis han fik den for det.
    Men ja han har vel llov til at forsøge sig. Det er bare ikke særlig gennemtænkt da SvS er så populære som de er og derfor holder prisen bedre end meget andet. Og du måske helt mister lysten til at handle med ham med så useriøst et bud, selvom han jo sikkert bare prøver at presse prisen lidt ned ved at byde meget lavt.

Mvh. l´Blundt

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for innspill her folkens. Den er som ny, er vel brukt 15 under film titting og litt på lavt volum til tv titting, så hadde håpet på 10000,-

Fikk bud fra en som ville gi 9000,- sa at han fikk 2 nye for 10800,- stk. hadde to fra før skulle ha seg to till... :grin:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kjøpt en "som ny" sub for 10.000kr når den koster 11.500kr ny, men det er meg da. Jeg hadde solgt for 9.000kr. Hadde bydd maks 8.000kr, trolig lavere.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

9000,- tusen kan da ikke være annet enn en grei pris

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått 9000 hadde jeg tenkt meg om i ca 1 nano sekund før jeg hadde solgt

Selv ville jeg ikke betalt mere enn ca 7k kanskje oppmot 8k ved meget kort brukstid selv om det er SVS.

Fikk 3k for sub som kostet 7k å var brukt i 9 mnd å virket umulig å få mere da det var Mirage som ikke er så kjent meget å fikk maange tulle bud selv om jeg la prisantydning på 3.5k.

Bruker selv 50% av ny pris såfremt produket er over 6 mnd ved salg/kjøp.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    ....hadde håpet på 10000,-

Fikk bud fra en som ville gi 9000,-
    Dette er kun min personlige mening, men å håpe på 10000,- for en brukt PB12 Plus er meget optimistisk. Jeg forutsetter at overskriften på tråden er riktig, og at suben vi snakker om er en PB12 Plus - ikke en PB12 Plus/2!

Jeg har kjøpt og solgt brukt PB 12 Plus/2 for ca 8-10 mnd siden, og den gang kjøpte og solgte jeg for 8500,-. Skulle ha fatt i to, men fant bare en den gangen og endte opp med å selge den ene jeg hadde kjøpt og gikk for 2 stk PB13 Ultra.

Den gangen mente jeg at 8500,- var en grei pris for en Plus/2. Han jeg kjøpte av var fornøyd og han jeg solgte til var også fornøyd. Personlig ville jeg aldri en gang vurdert å gi 10000,- for en PB12 Plus i dag, jeg ville heller ikke ha gitt det for en PB12 Plus/2. Lurer på om jeg ikke kjøpte og solgte min PB12 Ultra/2 for den prisen i 2006!

Dette er som sagt bare min mening, men enkelte av de prisene som det snakkes om i denne tråden henger ikke sammen med en PB12 Plus. Nå skal det også sies at det første budet du viser til henger heller ikke sammen med PB12 Plus. Å forvente at man skal slippe unna med å betale 3500,- for denne suben er etter min mening like optimistisk som å skulle få 10000,- for den brukt.

Til trådstarter: Om du seriøst har fått et bud på 9000,- for din PB12 Plus og du er på leting etter kjøper så er det bare å få den ut døra så fort som mulig. Det budet er etter min mening over det du kan forvente å få for en Plus - løp og selg!

Til slutt vil jeg bare få si at suben er god (har hatt diverse SVS selv) og jeg håper du får så mye som mulig når du selger. Det er tross alt det man håper på når man skal kvitte seg med noe.

Gøran

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Markedet bestemmer prisen!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Markedet bestemmer prisen!
    Jeg er jo ikke uenig i det, men det er jo ikke for å få det svaret trådstarter har startet tråden sin - eller mener du at svaret ditt er et godt svar på utgangspunktet for tråden?

Ærlig talt, med det spørsmålet som er stilt som utgangspunkt og den diskusjonen som har startet kunne du ha spart deg den kommentaren så lenge du ikke har noe mer konstruktivt å komme med som utfyllende opplysninger.

Trådstarter har planer om å selge en sub og har gjort seg noen tanker om hva han håper å få. Han har fått et bud som ligger langt under det han hadde håpet, og han henvender seg til medlemmene på avforum for å finne ut om det er han eller kjøperen han har fått bud fra som "tar feil". De ligger jo tross alt forholdsvis langt fra hverandre når det gjelder beløp.

Det er mulig jeg har tolket trådstarter helt feil, og at det han ønsket var et kort svar som det du har kommet med haavard08. Om det er tilfellet så vil jeg beklage til trådstarter at jeg har kommet med noen betraktninger omkring pris på brukt PB12 Plus. Haavard08 har selvfølgelig helt rett - markedet bestemmer prisen. Det er sånn det er, og du har ingen rett til å komme her å være usikker på om det budet du har fått er en OK pris. Du må forholde deg til markedet, og om du ikke er sikker på hva som er OK pris på markedet så kan du i alle fall ikke komme hit på avforum å spørre om hjelp til å finne ut av det!

For de som ikke skjønte det så var det et stort snev av ironi i forrige avsnitt, og om noen blir provosert av det så er det helt i orden. Jeg ble faktisk litt provosert av kommentaren til haavard08

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er vel heller ikke det mest attraktive bruktkjøpet du gjør når det gjelder hifi.
    For alt kjøper vet, har den stått til utleie hos bandidos psytranceklubb i et halvt år.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lilac1
    For alt kjøper vet, har den stått til utleie hos bandidos psytranceklubb i et halvt år.[/QUOTE]

Det er nok bedre hvis den er prestekjørt eller lignende, ja. Min har stått hos Flageborg himself før han solgte den til meg inkludert kalibrering. Det hviler derfon en unik guru-aura over suben, noe som tilsier at jeg skal ha mye for den hvis jeg noengang finner på å selge.
    Og det budet på 3500 for suben til trådstarter bør nok langt på vei dobles.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •