Surroundhøyttalere som passer til Triangle Genese Quartet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundhøyttalere som passer til Triangle Genese Quartet?

Jeg vurderer å kjøpe meg Triangle Genese Quartet, og nå fant jeg ut at de selges med 25% rabatt i sommer, så da frister det enda mer!! hehe.. Jeg kommer nok til å kjøpe centeren i samme serien. Jeg skal ha 4 surroundhøyttalere i tillegg (to på siden og to bak), men budsjettet mitt rekker ikke helt til å kjøpe Triangle Genese Trio. Jeg syns uansett at 30.000,- blir litt for mye for surroundhøyttalere.

Er det noen som vet hvilke andre merker som har lignende lyd som Triangle, og som kan passe som surroundhøyttalere sammen med Triangle Genese?

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ver i alle fall sikker før du bestiller/kjøper. det er ikke altid like lurt og mikse diverse typer høyttalere in i en og samme suround opplevelse. det ville vere synd og "ødelegge" total opplevelsen av noe som er så vidt kostbart. så jeg anbefaler og søke gode råd der du handler for beste mulige match.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SVS frontrekke og BOSE bakhøyttalere. Nå er dette i en veldig annen prisklasse enn det det er snakk om her, men selv om front- og bakhøyttalere har forskjellig lyd, mørk og lys, så er ikke det noe jeg legger merke til når jeg ser film. Vet at mange sier at du må matche alle høyttalerne, men jeg ser ikke poenget med det så lenge de foran er så lik som mulig. Det er der du vil legge merke til forskjeller på lyden.

Men det er meningen min da.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig med Gurba.

Jeg har Triangle i front og senter med Klipsch som surround. Det funker bra og jeg klarer ikke å legge merke til forskjeller i lydbildet/lydsignatur. Tror den viktigste matchingen av høyttalerne i et surroundoppsett er i fronten. Det kommer ikke like mye informasjon fra surroundkanalene så forskjellene mellom bak og front blir vanskelig å oppfatte.

Det er sikkert mulig å få hjemlån på noen forskjellige høyttalere så du får føle litt på det selv.

Gratulerer med flotte høyttalere!

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier meg godt og vell enig i begge desse to inleggene over. at frontene matcher er helt klart det viktigste, siden sur/bak er mest support lyd. synes likevel man må ha et vist øye med matchingen front-bak men så lenge kvaliteten på lyden ikke missmatcher, så er sikkert ingenting og tilføye til det to inleggene over.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar så langt og det er jo egentlig det jeg har spurt om hele tiden; Hvilke merker passer lyden til Triangle? Noen som har noen tips?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen høyttalere av Triangle i en lavere serie vil sikkert være en god løsning. Å bruke 30 000kr på bakhøyttalere synes også jeg blir vel grovt. Tipper det er likheter i lydsignaturen mellom flere av seriene til Triangle.

Jeg oppfatter lyden i mine Antal EX som litt lys med masse detaljer. Dette synes jeg også passer som beskrivelse på Klipsch, så å kombinere disse to merkene er jeg ikke redd for å anbefale.

Husk samtidig på at min oppfattning av hvordan triangle/klispch låter har STOR sammenheng med matching av forsterker. Jeg har en Yamaha og synes det låter flott. Har prøvd rotel effekt til Triangle men synes det låt for "hardt" hvis du skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Noen høyttalere av Triangle i en lavere serie vil sikkert være en god løsning. Å bruke 30 000kr på bakhøyttalere synes også jeg blir vel grovt. Tipper det er likheter i lydsignaturen mellom flere av seriene til Triangle.

Jeg oppfatter lyden i mine Antal EX som litt lys med masse detaljer. Dette synes jeg også passer som beskrivelse på Klipsch, så å kombinere disse to merkene er jeg ikke redd for å anbefale.
    Den rimeligere serien fra Triangle er på vurderingslista ja Men vurderer også å kjøpe en mer dedikert surroundhøyttaler (B&W, Mirage, Focal) slik at jeg får spredt lyden bedre til alle sitteplasser. Klipsch sin horndiskant syns jeg låter forferdelig, så den er nok ikke aktuell

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ren surroundhøyttaler fra Mirage,B&W eller focal er nok et svært godt alternativ ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •