Qln Artech 12 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Qln Artech 12 oppsett

Hey,

Jeg er ganske så fersk når det gjelder Hifi, men har funnet ut at Artech`en kan passe til mitt bruk. ( Hiphop, rock, techno og en fest inniblandt)

Jeg lurer da på følgende.
    1. Hvor kan jeg få kjøpt de, finner ingen butikker som selger de?
    2. Hva kan passe av forsterker? (Forforsterker, Effektforsterker) Jeg satser på noe bra brukt.
    3. Er det noen ting jeg må se opp for angående tenkt oppsett?

Thanks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Soundgarden solgte dem tidligere, men har dem ikke lenger. Du finner de mindre modellene på www.ljudia.no, men ikke artech 12.
    Et alternativ kan være en av disse : Proson 212 eller Proson 215 Hvis ikke er bruktmarkedet et alternativ.
    2. Av forsterkere bør du finne noe som leverer litt effekt. Kjenner en som driver Artech 12 med Rotel 1090 (2x380W) og det lager mye lyd. Kjenner også en som har prøved en Vincen 238 (2x200W) på Proson 215 (egentlig en vannvittig kombinasjon prismessig) og det spilte utrolig bra sa han. Jeg har også hørt Artech 12 på en 80 watts Harman Kardon (970) og det spilte brukbart det også.

3. Du må enten bo i enebolig eller ha veldig tolerante alternativt døve naboer Artech 12 er til å spille høyt med
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke aktuelt med Proson lyd hvertfall, grunnen til at jeg har troa på artech 12 er fordi den har gjort noen ganske så bra tester. (Bra høyttaler i forhold til pris, Bedre en Cerwin osv)

Så da er det ingen butikker her i Norge som selger Artech 12???

PS: nå kommer et duumt spm..

Når det står at max effekten er 350 watt er det i hver høyttaler eller er det til sammen?
    Kan jeg kjøre 2*350 watt
    ellr "bare" 2* 175-200 watt per høyttaler?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten sier bare hvor mye høyttaleren tåler. Du kan godt drive dem med 10W om du vil, de spiller musikk for det. Og om du kobler til en kraftigere forsterker f.eks. 2x800W har det heller ikke noe å si i praksis. Det som er mest skadelig for forsterkere er at du kobler til forsterker som er for liten, og som leverer for lite strøm, da kan du risikere å ta livet av diskanten i første omgang, og mellomtone på litt sikt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er disse høyttalerne aktive?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er H/K, Rotel og Nad lurt å se etter?
    Evt noen andre ?

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad C 372 som er en integrert forsterker, er ett godt alternativ. Oppgitt til 2x150w i 8ohm, men er nok nærmere 200w. Nad er jo kjent for og gi mye for pengene og yter mere enn de selv oppgir på papiret. Har jo også Nad 218 effektforsterker som vill gjøre en utrolig bra jobb på disse høyttalerne. Se på bruktmarkedet etter en av disse å du kan gjøre en god handel. Gir veldig mye for pengene iallefall :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •