Clark Romperistere og valg av forsterker. Ohm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Clark Romperistere og valg av forsterker. Ohm?

Jeg er hverken elektriker eller særlig bevandret innen hifi, men nå har jeg tenkt jeg skal kjøpe meg en Clark romperister av den blillige sorten på avshop. Jeg har da lest en del tråder her på forumet, og forviringen nærmer seg komplett angående valg av forsterker med tanke på ohm.

I utgangspunktet vurderte jeg en Zachry D-250. Men jeg leser at denne har ødelagt noen clark høytalere da den funker dårlig på 4ohm. Og jeg skjønner lite av ohm (sov i den fysikktimen).

Har også lest noen stede at jeg kan bruker Proson SA-1200.(Proson SA-1200 Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten)
    Da denne forsterkeren ser mye penere ut og har fjernkontroll begynner jeg å helle mot denne. Så spørsmålet mitt er, må man drive noe seriekobling for å få dette til å virke? Er denne forsterkeren sterk nok til å drive 1 clark silver buttkicker?

All hjelp motas med stor takk, da jeg har feriepenger som brenner i lommen

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å koble på noen spesielt måte. Bare pluss på pluss og minsu på minus.

Er han som sitter bak volumkontrollen som har skyld i at ting blir ødelagt, ikke forsterkeren. Så er nok akkurat det samme hvem av dem du velger. Er også en beskyttelse krets i romperisteren mot overlast.

Den minste romperisteren til clark skal ha 100w i 4ohm så begge forsterkerene skal være kraftige nok.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IDisturbed?
    Så spørsmålet mitt er, må man drive noe seriekobling for å få dette til å virke? Er denne forsterkeren sterk nok til å drive 1 clark silver buttkicker?

Du kan da vel ikke seriekople 1 clark synthesis ?
    Jeg har 2 stk som er seriekoplet for å gi forsterker 8 ohms last (istedet for å paralellkople til 2 ohm) siden jeg driver dem med en av 3 kanaler på en 3x200w rotel forsterker.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IDisturbed?
    Jeg er hverken elektriker eller særlig bevandret innen hifi, men nå har jeg tenkt jeg skal kjøpe meg en Clark romperister av den blillige sorten på avshop. Jeg har da lest en del tråder her på forumet, og forviringen nærmer seg komplett angående valg av forsterker med tanke på ohm.

I utgangspunktet vurderte jeg en Zachry D-250. Men jeg leser at denne har ødelagt noen clark høytalere da den funker dårlig på 4ohm. Og jeg skjønner lite av ohm (sov i den fysikktimen).

Har også lest noen stede at jeg kan bruker Proson SA-1200.(Proson SA-1200 Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten)
    Da denne forsterkeren ser mye penere ut og har fjernkontroll begynner jeg å helle mot denne. Så spørsmålet mitt er, må man drive noe seriekobling for å få dette til å virke? Er denne forsterkeren sterk nok til å drive 1 clark silver buttkicker?

Kan du ikke bare kjøpe denne pakken da??
    AVshop.no / PAKKE Clark Synthesis TST-239 BUNDLE
    Da har du jo alt ferdig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Du kan da vel ikke seriekople 1 clark synthesis ?
    Jeg har 2 stk som er seriekoplet for å gi forsterker 8 ohms last (istedet for å paralellkople til 2 ohm) siden jeg driver dem med en av 3 kanaler på en 3x200w rotel forsterker.

Nei går ikke det. Må minst ha 2 ting for å kunne koble det i serie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •